Auto na dlouhé cesty
Re: Auto na dlouhé cesty
Tehdá stačilo ke spokojenosti, že auto nevařilo.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto na dlouhé cesty
No, ve vnitrozemí, kde bylo kurwa horko, se studená voda hledala těžko
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Auto na dlouhé cesty
V prvni rade diky moc za smysluplnou odpoved! K odhlucneni bych se na neco rad zeptal: ma skutecne smysl odhlucnovat prepazku od motora? Zda se mi ze nejvic hluku jde od kol...jirka87 píše: Odhlučnění má smysl. Odhlučňoval jsem si sám už třetí auto v řadě. Pouze jednoduše pro potřeby audio = pouze dveře. Ano, je to znát. Pro vytlumení auta - z důvodu požadavku vyššího akustického komfortu (jízda po dálnici apod.), je třeba ale udělat i protipožární stěnu, která tě odděluje od motoru, kapotu (s rozmyslem...), nejlépe celou podlahu a celý prostor všech podběhů a podlahy v kufru. Cenově se bavíme o částkách okolo 30K. Mrzí mě, že kvůli aktivnímu mazání odkazů z podezření na propagaci nemohu odkázat na konkrétní 2 firmy. Je tam bohatá fotodokumentace toho, jak to odhlučnění probíhalo, jaké materiály se použily a kolik to stálo.
Firmy jmenovat ani nemusis, celkem lehce s k tomu clovek dopatra... Diky.
Kdyz bych menil sedacky v ramci jednoho modelu daneho vozu (samorejme i stejna "verze" ), nemuze nastat neco takoveho ze by nfungoval airbag? (ted nemyslim proto ze by byl uz vystrelenej, ale ze by komunikoval nejakym jinym protokolem, nebo neco takoveho .... nebo je aktivace airbagu vdy jen o tom dovest do sedacky na spravne draty napeti?jirka87 píše: Sedadla - zpravidla je nejjednodušší varianta najít bourané auto stejného typu v lepší výbavě a předělat ty sedadla. Původní si uschovat pro případ prodeje. V případě koncernu by možné při stejné platformě bylo zaměnitelné například sedadlo mezi Octavií a Golfem..nebo Polem a Fabií atd..ale jistý si tím nejsem, nezkoušel jsem to.
)
A co ta velikost vozu? ma to vetsi vliv na tu unavu? nebo je to zanedbatelne v porovnani s vlivem "odhlucneni" a pohodlnych sedacek?jirka87 píše: Co dělá auto pohodlným ? Já nejsem žádnej dálniční pilot, ale taky jsem (a ne málokrát..bohužel pro mě) jel v tahu i 1600Km (to bylo pro mě osobně ale už fakt na hraně). Pohodlí se z mého pohledu skládá velkou měrou z tichého interiéru...Dobrého sedadla a obecně polohy za volantem - torjůhelník ruce-nohy-prdel a z dobrého podvozku. Osobně bych vzal velmi za vděk Citroenem C5 nebo Mondeem co se dlouhých cest týče. Na to nepotřebuju Pullmanna. To má každý jinak. Otec miluje tvrdé sedadla. Já z Octávky a koncernu obecně rostu. Ty betonové sedadla jsou pro mě čisto čistá mučírna a se slzou v oku vzpomínám na staré "gaučáky" z Francie...
Re: Auto na dlouhé cesty
Add velikost: Záleží na rychlostech a co porovnáváš s čím. Jet dlouhodobě 150 ve Fabii je únavné, protože je to auto moc lehký, citlivost na boční vítr, na jakési odskakování na hrbolech. Oproti tomu Superb bude mít o půl tuny víc, takže prostě líp sedí, líp drží směr, když míjíš kamion, tak tě to neodfoukne . Důležité je, aby ta velikost (=délka) auta byla nahnaná na rozvoru a ne na převisech, tam je k ničemu.
Samozřejmě, A4 vs. A6 už ten rozdíl takový nebude a A8 vs. A8L prakticky neznatelný. Ale je tam
A pak samozřejmě, do většího auta se dá většinou pořídit větší motor. A hrubej výkon osobně vnímám jako nejdůležitější věc při velkých nájezdech. K čemu ti je, že sedíš pohodlně a v tichu, když zpoza kamionu zrychluješ na 180 dva dny a strávíš na té cestě zbytečně času
Samozřejmě, A4 vs. A6 už ten rozdíl takový nebude a A8 vs. A8L prakticky neznatelný. Ale je tam
A pak samozřejmě, do většího auta se dá většinou pořídit větší motor. A hrubej výkon osobně vnímám jako nejdůležitější věc při velkých nájezdech. K čemu ti je, že sedíš pohodlně a v tichu, když zpoza kamionu zrychluješ na 180 dva dny a strávíš na té cestě zbytečně času
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Auto na dlouhé cesty
Žádné velké štreky nejezdím, ale když už jedu někam dál, tak z mého pohledu je základ:
- výkon motoru
- alespoň základní komfortní prvky (dobrá automatická klimatizace)
- dobrá ergonomie posezu - tzn. abych si dokázal nastavit pozici, ve které se mi sedí pohodlně a ergonomicky správně a přitom mám v ideálním dosahu volant, řadičku (u manuálu) a pedály a v této ideální pozici mě přesně podpírají loketní opěrka a opěrka ve dveřích; současně mě netlačí žádná plocha, o kterou si opřu nohu (zejména zleva na dveřích, o které si opřu koleno).
Výše uvedené naprosto zásadní měrou rozhoduje o tom, jestli vylezu spokojený, nebo utahaný, nasraný a rozlámaný.
- výkon motoru
- alespoň základní komfortní prvky (dobrá automatická klimatizace)
- dobrá ergonomie posezu - tzn. abych si dokázal nastavit pozici, ve které se mi sedí pohodlně a ergonomicky správně a přitom mám v ideálním dosahu volant, řadičku (u manuálu) a pedály a v této ideální pozici mě přesně podpírají loketní opěrka a opěrka ve dveřích; současně mě netlačí žádná plocha, o kterou si opřu nohu (zejména zleva na dveřích, o které si opřu koleno).
Výše uvedené naprosto zásadní měrou rozhoduje o tom, jestli vylezu spokojený, nebo utahaný, nasraný a rozlámaný.
Re: Auto na dlouhé cesty
Add SUV a pohodli - kolega servisak ma tuarega na vzduchu a naky mensi, cca 19” kola a pohodlny to je az az. Na dalnici to vyslovene pluje (na muj vkus az moc) a po praze to nemlati.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Auto na dlouhé cesty
Amater : Ano, máš velkou pravdu, že hluk od kol je zásadní. Prakticky vzato se dá říci, že čím větší kola, tím víc to jde pak slyšet, ale zpravidla nenajdeš 19ky kola na šméčkovém autě, takže odhlučnění tam už nějaké bude. Nicméně já jsem pacient a tedy, když už bych dělal to odhlučnení podběhů, kdy to jde zpravidla celkem dobře (sundat jen to plastové nadkolí bez demontáže blatníku například) tak bych už rovnou vytřel například osvědčeným (pro mnohé v dnešní době úsměvná věc) Tlumexem. Tím se ještě více podpoří ten efekt. A nebude ti to hnít...Když už nic jiného.
Obecně vzato to lze zvládnout v jednom člověku. Jde to...Ale u hyper super moderních aut by s demontáží interiéru mohl být problém. Aston Martina bych dělat asi nechtěl Radši
Přikládám jen pro ilustraci pár fotek, kde to jde od série, přes první vnitřní vrstvu po venkovní vrstvu už s usazeným reproduktorem. Materiál jsem nebral ten nejkvalitnější, protože mě to stačí takto. Nejlepší zkušenost mám s jedním konkrétním amteriálem, který tady zas kvůli reklamě nesmím napsat, tak to kdyžtak potom SZ. (proházených fotek L a P strany si nevšímej, pointa je zřejmá i tak). za základní vytlumení podběhů a dveří počítej i s prací a materiálem tak 10K. A poznat to jde, ale není to jiná liga, jinej vesmír. Aby sis zas nemyslel, že najednou nepoznáš, že jedeš...
Co se týče výměny sedadel, tak ne...Asi bych to preventivně udělal způsobem - odpojit zcela AKU, vyměnit sedadla. Zapnout AKU. Je možné a i pravděpodobné, že pak budeš muset do servisu na výmaz chyby diagnostiky (ten airbag se může hlásit jako nefunkční). Ale pokud nahrazuješ například já nevím - sedadlo spolujezdce s bočním airbagem v Octavii za jiné (třeba z Laurina, tedy kožené), které má také airbag, tak to fungovat normálně bude. Pořád je to jen díl, nehledej v tom jadernou fyziku
Obecně vzato to lze zvládnout v jednom člověku. Jde to...Ale u hyper super moderních aut by s demontáží interiéru mohl být problém. Aston Martina bych dělat asi nechtěl Radši
Přikládám jen pro ilustraci pár fotek, kde to jde od série, přes první vnitřní vrstvu po venkovní vrstvu už s usazeným reproduktorem. Materiál jsem nebral ten nejkvalitnější, protože mě to stačí takto. Nejlepší zkušenost mám s jedním konkrétním amteriálem, který tady zas kvůli reklamě nesmím napsat, tak to kdyžtak potom SZ. (proházených fotek L a P strany si nevšímej, pointa je zřejmá i tak). za základní vytlumení podběhů a dveří počítej i s prací a materiálem tak 10K. A poznat to jde, ale není to jiná liga, jinej vesmír. Aby sis zas nemyslel, že najednou nepoznáš, že jedeš...
Co se týče výměny sedadel, tak ne...Asi bych to preventivně udělal způsobem - odpojit zcela AKU, vyměnit sedadla. Zapnout AKU. Je možné a i pravděpodobné, že pak budeš muset do servisu na výmaz chyby diagnostiky (ten airbag se může hlásit jako nefunkční). Ale pokud nahrazuješ například já nevím - sedadlo spolujezdce s bočním airbagem v Octavii za jiné (třeba z Laurina, tedy kožené), které má také airbag, tak to fungovat normálně bude. Pořád je to jen díl, nehledej v tom jadernou fyziku
Naposledy upravil(a) jirka87 dne úte 14 srp 09:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Auto na dlouhé cesty
jirko, diky! Muzes mi teda prosim do SZ poslat nazev toho materialu?
Btw: co jsem koukal,tak do vnitrku dveri se mimo tu bitumenovou tlumici hmotu pouziva i nejaka ta "penova" zvlnovatela hmota, kvuli rezonancim - davals to tam ? a davals to na celou plochu, nebo jen za reproduktor?
Btw: co jsem koukal,tak do vnitrku dveri se mimo tu bitumenovou tlumici hmotu pouziva i nejaka ta "penova" zvlnovatela hmota, kvuli rezonancim - davals to tam ? a davals to na celou plochu, nebo jen za reproduktor?
Re: Auto na dlouhé cesty
Na to ti odpovím večer v SZ, nebo mi zavolej na číslo, které ti doSZ teď pošlu (po 16:00) a já ti to rád celé vysvětlím a proberu to s tebou.