Zdravím. Nejsem technický typ a nikde jsem na to nedohledal odpověď. Proto se chci zeptat na vysvětlení.
Proč, když se při parkování zatáhne ruční brzda, tak zadek auta se zvýší? Asi ne vždy. Ale zvlášť je to patrné, když auto stojí do kopce.
Ilustrační obrázek pro lepší pochopení:
Je to dané konstrukcí zadní nápravy,týká se to hlavně tzv. klikové nápravy u vozů Citroen,Peugeot,kdy váha vozu z kopce působí na kliku jako páka,která zadní část vozu zvedne.Zdar.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Jo,I u škodovky to lze vidět,pokud nemá víceprvek a má tam příčku,která se chová podobně jako vlečená klika. Je to dané konstrukcí a směrem síly,která na ni působí.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
V podstatě,ano, je to u každého vozu s ručkou na zadní kola,kde pákou je vlastně poloměr kola,jen to není tak výrazné,jako u nápravy vlečené,či klikové.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...