BMW Divize
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5658
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW Divize
Ak si spravne pamatam tak E85 mala zadnu napravu z E46 takze diff z nej by mal akykolvek sediet, iba E46 M3 to mala uplne inak. Ale ruku do ohna fakt nedam za to
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: BMW Divize
No mela by se max lisit pripojka ke kardanu a zadni viko, ktery ma Z4 zebrovany, ale oboji je zamenitelny. Nejaky tip kde sehnat dily?
PP to mozna jo, ale spis jsem to tam psal proto, ze mi treba nekdo neco nabidne, pak dam spis poptavku do bazaru.
PP to mozna jo, ale spis jsem to tam psal proto, ze mi treba nekdo neco nabidne, pak dam spis poptavku do bazaru.
Re: BMW Divize
Základem bylo, že firma v němcích, která to dělala má schválenou hromadnou úpravu od TUV SUD v němcích. Takže jsem dostal německé TUV SUD protokoly a GTU protokol o testování. Na evidenci vozidel, kde jsem to chtěl zapsat do TP tomu nechtěli rozumět, protože jsou to protokoly z německa a ty nesmí podle současné legislativy akceptovat (i jsem k tomu pořídil ověřený překlad).jarka píše:Hustě, tohle už chce asi velký odhodlání. Ale je super vidět že to jde i u nás, když člověk fakt chce. Co byl největší problém na celým procesu a dělal jsi to sám, nebo přes někoho kdo v tom umí chodit?Beny9700 píše:Tak konečně od TUV v ČR schválen vestavěný kompresorový kit pro Z4 3.0i, verdikt TUV vozidlo vyhovuje. Trvalo to 3 měsíce.Tak už to jen nechat zapsat do TP na evidenci. Tak teď už na to mám lejstro.
Tak jsem kontaktoval TUV SUD v Roztokách u Prahy. První pokus nevyšel, protože hlučnost dle GTU protokolu byla 75 dB a tahle Z4 podle nich má automatickou převodovku (má totiž SMG, což není automatická převodovka, ale podle prý je) a ta má mít max 74 dB. Tak jsem požádal firmu, která to instalovala o úpravu a nový protokol od GTU a tam bylo 73dB.
Dal jsem veškerou dokumentaci na TUV do Roztok, zkontrolovali instalaci kompresoru dle dokumentace. Z databáze TUV ověřili pravost TUV a GTU protokolů a metodiku měření a vystavili protokol - auto po úpravě vyhovuje .
No a teď s tím během srpna až bude čas půjdu nechat zapsat úpravu do TP. Tak jsem zvědav. Samo dám referenci.
Vše jsem si trpělivě oběhal sám.
Od TUV v Roztokách - vstřícný a ochotný přístup.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: BMW Divize
Vyjmecne musim taky zareagovat k tematu zapsani kompresoru do TP.
Cca 4 roky nazpet sem koupil 330i, kde jiz kompresor od G-Poweru byl, auto bylo z nemecka, tudis vse oficialne zapsane v nemeckym TP. Kdyz jsem sel auto prihlasit, pochopitelne sem "technika" na vse upozornil, ze bych to tam rad mel zapsane, atd. Ohrnul oboci a rikal, nooo, jako nic neslibuji... Za tyden si jdu pro hotovy dovoz, s tim, ze to tam nemam. Jasne, bylo to tam nemecky, asi dva radky, vcetne druhu kompresoru, atd. Myslim si, ze problem hlavne je, ze to cesky urednik nikdy nevidel a neumi to ani precist, nebo prelozit, hlavne by to byla prace navic. Byl sem ujisten, ze vykon budu mit zapsany spravne. Bohuzel, ani cislo v kolonce vykon v Kw se nepodarilo opsat, to uz me trosku sralo, protoze cisla plati stejne v nemecku, i u nas, ze. Tak to jdu reklamovat, s tim prichazi opet velike haloo, protoze dle retoriky "technika" je auto tzv. neztotozneno (asi proste v databazi 330i je vykon tento, ale ja mam jiny - nevim) tak skutecne vetu, NEZTOTOZNENO mam v TP dole v poznamce.Avsak vykon mam jiz zapsan v poradku.
Na STK sem nemel nikdy problem, zatim sem to neresil, i kdyz sem zvazoval pravni kroky, kdyz to bylo jeste cerstve. Ono, rekneme si narovinu, kdyz me neco chybi, nebo nekde je jedno cislo jinak, nebo je nedej boze evidencka na jinou osobu, tak me proste vyhodi s tim, ze toto v zadnem pripade neni mozne, jak pise kolega, rozdil v 1dB, jako vazne? Nehede na to, ze ja jsem to v TP mel, jak je mozne vydat novy TP bez toho?
Co z toho plyne je asi kazdemu jasne, proste nase misto je tady, tady v pr....
Cca 4 roky nazpet sem koupil 330i, kde jiz kompresor od G-Poweru byl, auto bylo z nemecka, tudis vse oficialne zapsane v nemeckym TP. Kdyz jsem sel auto prihlasit, pochopitelne sem "technika" na vse upozornil, ze bych to tam rad mel zapsane, atd. Ohrnul oboci a rikal, nooo, jako nic neslibuji... Za tyden si jdu pro hotovy dovoz, s tim, ze to tam nemam. Jasne, bylo to tam nemecky, asi dva radky, vcetne druhu kompresoru, atd. Myslim si, ze problem hlavne je, ze to cesky urednik nikdy nevidel a neumi to ani precist, nebo prelozit, hlavne by to byla prace navic. Byl sem ujisten, ze vykon budu mit zapsany spravne. Bohuzel, ani cislo v kolonce vykon v Kw se nepodarilo opsat, to uz me trosku sralo, protoze cisla plati stejne v nemecku, i u nas, ze. Tak to jdu reklamovat, s tim prichazi opet velike haloo, protoze dle retoriky "technika" je auto tzv. neztotozneno (asi proste v databazi 330i je vykon tento, ale ja mam jiny - nevim) tak skutecne vetu, NEZTOTOZNENO mam v TP dole v poznamce.Avsak vykon mam jiz zapsan v poradku.
Na STK sem nemel nikdy problem, zatim sem to neresil, i kdyz sem zvazoval pravni kroky, kdyz to bylo jeste cerstve. Ono, rekneme si narovinu, kdyz me neco chybi, nebo nekde je jedno cislo jinak, nebo je nedej boze evidencka na jinou osobu, tak me proste vyhodi s tim, ze toto v zadnem pripade neni mozne, jak pise kolega, rozdil v 1dB, jako vazne? Nehede na to, ze ja jsem to v TP mel, jak je mozne vydat novy TP bez toho?
Co z toho plyne je asi kazdemu jasne, proste nase misto je tady, tady v pr....
Re: BMW Divize
Opravdu rozdíl 1 dB stačil, ale pozor, je to logaritmická závislost, protože 1 dB navíc je o cca 25 % randálu navíc! Spíš mě zarazilo, že nebyli schopni rozlišit automatickou převodovku, pro kterou to má být dle předpisů 74 dB a převodovku SMG, což je to samé jako manuální převodovka, akorát je řazena ne rukou ale hydraulickým systémem (někdy se tomu říká roboticky řazená převodovka) pro kterou je povolená hlučnost 75 dB (což bylo v souladu s protokolem měření GTU!). Takže při opakovaném měření GTU naměřili 73 dB a je klid.
Nebudu popisovat metodiku měření hluku v pohybu, ale stačí mít více ojeté pneumatiky a více nahuštěné a je hned míň hluku.
K českým úředníkům - když člověk přihlašuje auto z Německa, tak bez problému jsou schopni (aspoň někteří) opsat data z německého TP do českého TP.
Když jsem přišel s protokoly TUV a protokolem z měření GTU, kde je tatáž tabulka jako v německém TP se změnami (ještě jsem dodal úředně ověřený překlad), stačilo jen opsat, tak úředník tvrdil, že tomu nerozumí a že nesmí akceptovat německou dokumentaci!
Řekl mi jo, kdybyste to měl jako dovoz z německa se zápisem v německém TP, tak není problém (tomu jako rozumí? - tatáž tabulka německy).
Prostě je to úřední bordel. Taky jsem měl pocit, že to byla závist a schválnost, nebo nějaké očekávání?
https://www.autickar.cz/clanek/2017-10- ... ve-reggae/
V diskuzi pod tímto článkem to borci zapsali i z německých protokolů - takže je tu bordel a záleží na úředníkovi, což není dobře.
Nebudu popisovat metodiku měření hluku v pohybu, ale stačí mít více ojeté pneumatiky a více nahuštěné a je hned míň hluku.
K českým úředníkům - když člověk přihlašuje auto z Německa, tak bez problému jsou schopni (aspoň někteří) opsat data z německého TP do českého TP.
Když jsem přišel s protokoly TUV a protokolem z měření GTU, kde je tatáž tabulka jako v německém TP se změnami (ještě jsem dodal úředně ověřený překlad), stačilo jen opsat, tak úředník tvrdil, že tomu nerozumí a že nesmí akceptovat německou dokumentaci!
Řekl mi jo, kdybyste to měl jako dovoz z německa se zápisem v německém TP, tak není problém (tomu jako rozumí? - tatáž tabulka německy).
Prostě je to úřední bordel. Taky jsem měl pocit, že to byla závist a schválnost, nebo nějaké očekávání?
https://www.autickar.cz/clanek/2017-10- ... ve-reggae/
V diskuzi pod tímto článkem to borci zapsali i z německých protokolů - takže je tu bordel a záleží na úředníkovi, což není dobře.
Naposledy upravil(a) Beny9700 dne pát 03 srp 12:05, celkem upraveno 1 x.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: BMW Divize
mne zarazi ze tu kazdej druhej cituje prispevek ktery je jen o jeden vyse
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: BMW Divize
To co píše NoCom, bych tak nějak očekával. Prostě voser jako sviňa i když je vše košér a jsou k tomu i německý lejstra. Mě strašně vysírají už i kola, jakákoli změna (byť o 1mm na et) znamená nezpůsobilé auto k provozu. A úplně nejhorší, když má člověk typový list na totožné disky, ale od jinýho výrobce, tak je taky problém s tím to zapsat. I když reálně po zapsání, jsou v TP jen rozměry a jakmile jsou v TP, tak už si člověk může pořídit jakékoli disky.
Beny: každopádně gratulace, dotáhnout to do úspěšnýho konce, to už chce fakt odhodlání.
Beny: každopádně gratulace, dotáhnout to do úspěšnýho konce, to už chce fakt odhodlání.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Díky, chce to trpělivost.
Říkal mi technik z TUV, že se na pár věcí (např otevřený filtr, který u nás nesmí být) ptal na MD, řekli mu to rozumně - když to schválili v Německu, tak uznat i u nás.
Disky jsem taky řešil na STK. Maj tam neúplný katalogy.
Šlo o Calibru 2.5 V6. Měl jsem na ní 17 kola. Na STK, že tam nesmí být a já že jo. Vytáhl katalog, našel Calibru a říká 2.0 turbo může mít 17 kola, 2.5 V6 ne. Já vytáhl originál návod k autu a ukazuju mu, že tam jsou 17 pro 2.5 V6 uvedený. Tak brblal, ale pustil mě .
Radši jsem to dořešil, napsal jsem na zastoupení Opla v ČR. Za 1300 Kč mi poslali dopis, který potvrdil, že 17 kola lze. Pro jistotu jsem to nechal za 50 Kč zapsat do TP. A je klid.
Říkal mi technik z TUV, že se na pár věcí (např otevřený filtr, který u nás nesmí být) ptal na MD, řekli mu to rozumně - když to schválili v Německu, tak uznat i u nás.
Disky jsem taky řešil na STK. Maj tam neúplný katalogy.
Šlo o Calibru 2.5 V6. Měl jsem na ní 17 kola. Na STK, že tam nesmí být a já že jo. Vytáhl katalog, našel Calibru a říká 2.0 turbo může mít 17 kola, 2.5 V6 ne. Já vytáhl originál návod k autu a ukazuju mu, že tam jsou 17 pro 2.5 V6 uvedený. Tak brblal, ale pustil mě .
Radši jsem to dořešil, napsal jsem na zastoupení Opla v ČR. Za 1300 Kč mi poslali dopis, který potvrdil, že 17 kola lze. Pro jistotu jsem to nechal za 50 Kč zapsat do TP. A je klid.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: BMW Divize
Doporučuju kouknout sem, proklikej se na svůj typ, najeď na diferáky, rozklikni si je a tam pak je uvedený, v jakých autech a motorizacích se nachází. A nebo z druhé strany - začít E46 a stejným způsobem. Já díky tomuhle programu vždycky nakupoval díly na E46. Škoda, že Mazda nemá podobně vymakanej systém.Vrooom píše:Pobere Z4 jakykoliv diff z E46 (s pomerem 3.46)? Zda se ze nynejsi asi nikdy do servisu nedostanu, tak premyslim, ze bych tam hodil docasne neco jinyho, at muzu aspon jezdit.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: BMW Divize
Asi chybi odkaz , ale jestli myslis realoem, tak to znam, ale Z4 ma minimalne diky tomu viku jiny diff.