Fandaaa píše:Dobrý den,
PROSÍM O POMOC… Jak lze auto odhlásit, nebo nechat odhlásit a přitom ho rozprodat na dílyi teď po roce 2015? Podařilo se mi auto nabourat, tak, že by oprava byla nákladná jako koupě stejného vozu, ale na druhou stranu je 90% vozu funkční a v pořádku a lze tuto většinu dílů ještě použít (rozprodat). V tento okamžik je tedy naprostá blbost dát vůz k eko likvidaci za 1500 Kč když po dílech ho prodám za 10x tolik.
Ohledně novely jsem vyčetl, že vozidla co jsou nyní v depozitu zaniknou posledního června 2015 a tím se vše vyřeší samo a bez eko likvidace, pokud se nedoloží kde vozidlo je. Ale už se nikde nepíše, jestli lze tento postup uplatnit i když dám auto do depozitu nyní. Lze ho vůbec ještě do depozitu dát?
Moc prosím o pomoc, tuto věc není možné nikde na internetu dohledat a přesto musí jistě trápit mnoho lidí. Pokud je většina auta nepoškozená, tak ho přeci nenechám jen tak sešrotovat! Navíc je to můj majetek a měl bych mít právo s ním naložit jak budu chtít. Bohužel máme zákonodárce blbce, ale jistě se někomu podařilo nějaký postup vymyslet. Dřív stačilo prohlášení že je vozidlo použito jako psí bouda nebo kurník pro slepice a bylo možné ho tak odhlásit…
Moc děkuji za případné rady a pomoc.
Nejsnazší způsob asi je fiktivně ho prodat nějakému "cizinci" typu Manuel Perverez atp. Chápu, že to svinstvo, kdy stát brání v nakládání s vlastním majetkem, je důsledkem implementace zhovadilostí z EU, nicméně jsem moc zvědavým zda se někdo odhodlá k ústavní stížnosti kvůli porušování článku 11 odst. 1 Listiny základních práv a svobod. Sice nakládání s majetkem není neomezené, nicméně řekněme že po doložení eko zlikvidování náplní, baterie a dalších nebezpečných součástek nemůže nikdo předpokládat, že zbytkem auta mohu způsobit ekologickou škodu, a tudíž mi nemůže ukrást majetek. Moc by mě zajímalo, jak by ústavní soud rozhodl.