VW Arteon
VW Arteon
Ahoj máte někdo zkušenost s Arteonem? Myslím tím pořádnou zkušenost a né, že ho někde někdo viděl stát na ulici . Mám docela zajímavou nabídku na 2.0 TSI 206kw, takže mě zajímá názor/zkušenosti majitelů nebo někoho kdo měl možnost delšího testu. Děkuji Lukáš
Re: VW Arteon
řidičBOB píše:Pár slov k Arteonu - verze byla 206kW 7DSG 4motion R-line.
Design - ok. Podle mne jasným cílem je A5tka, resp. manažeři, kteří prostě nemohou mít OOOO. Nevím, co u toho mistr dizajnér šňupal, ale vyšlo z toho tolik záhybů, lišt a předělů, že to tu a tam lehce nelícuje. Jak s oblibou říkám - u auta za bezmála 1.6mio - nepřijatelné!!!
Musím pochválit příjemná Rline sedadla, která mají i možnost prodloužení sedáku. Interiér celkově nudný, resp. stejný jako u B8, což je malinko škoda. Arteon by si zasloužil trošku odlišnosti. K novému panelu rádia/navi už toho bylo řečeno hodně. Tenhle kousek měl ještě porodní vrtochy - tu a tam se prostě zasekl a přišel jsem si jako datel, když jsem na ikonu ťukal a ono nic. Ale to jistě pořeší nějaký SW update. Vepředu i vzadu překvapivě dostatek prostoru - vzadu i na nohy. S hlavou, už pro středně vyšší, je to samozřejmě ne příliš pohodlné a pasažér tak pozná, jaké to je, být zkrousený jako paragraf. Jako nepochopitelné, hodnotím absenci možnosti sklápění zadních sedadel z prostoru kufru. Když už to má páté dveře... Tohle totiž umí i o polovinu levnější O3.
Příjemné bylo zjištění, že na rozdíl od některých koncernových bratříčků, bylo možné síťku střešního okna úplně zavřít - i při zcela otevřeném šíbru. Ten lze mimochodem jenom otevírat, ale ne vyklopit. Pro mne nad 90kmh nepoužitelné. Bohužel, auto kvůli šíbru přišlo o madla ve stropnici - někdo to má rád, jinému to chybět nebude. Já patřím do první skupiny, i když ruce mají být na volantu...
Podvozek má rozšířené nastavení adaptivních tlumičů, kdy se nemusí nastavovat pouze hodnoty SPORT/COMFORT/NORMAL, ale lze i stupínky mezi; dokonce i, nazvěme to COMFORT+ a SPORT+.
ESP nelze vypnout, ale lze jej přidržením přepnout do režimu SPORT, kdy lze i lehce dvěřma napřed. Vůz měl 20" kola a komfort byl přijatelný. Jinou otázkou byl fakt, že po Pze ta kola vyloženě trpěla.
Kupodivu největší zklamání jsem prožil z motoru. 2.0TSI znám v mnoha podobách - od 220k až po 310k v různých koncernových povozech. Samozřejmě, že znám i jejich upravené varianty. A musím říct, že jsem už jel lehce upravenou O3 220k (na 265k) a to auto jede 100% lépe než tenhle Arteon. Vespod je to nějaké letargické, odezva na plyn mdlá. I při plném prošlápnutí kick down na křižovatce, co nejdřív přemýšlí než si elektronika uvědomí, že nění 1.6TDI, ale že má pod kapotou, resp. na papíře 280k. Nemohu si pomoct, ale to stádo je takové podvyživené. Když se to dostalo do otáček, tak už to nějak jelo. Ale že by to byl zázrak, to říct nemohu. Mé rozčarování pak pokračovalo i za hodnotou 180kmh. Jsem totiž zvyklý, že když ve dvoukilu přidám plyn, tak GR zrychluje a ne-že-ne. Tohle bylo nutné nad 180 přemlouvat, že ještě se spát nejde. Fakt nevím, ale podle mého pocitu, se to auto nejlépe cítí, když se s ním jede tzv. na pohodu a nic moc se toho po něm nechce. Je to trochu škoda...ale možná to tak někdo zamýšlel už od počátku.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: VW Arteon
@Stepan díky za vyčerpávající odpověď. A5 je super, ale při podobné motorizaci a výbavě je bohužel cenově někde jinde. Už jsem řídil arteona 2.0 bitdi a taky to nebyl úplně "rychlík". Jinak vzhledově se mi to auto docela líbí. Docela jsi mě teď zaskočil tím, že nejdou sklopit zadní sedadla.
Re: VW Arteon
Aaa sorry blbě čtu. Sedadla jsou sklopit, ale ne z kufru..
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Arteon
BiTDI je este o level na tom horsie nez 280k TSI...da sa povedat, ze bud 280k TSI alebo nic
Dovolim si este par postrehov zo svojej zahradky...
https://www.dasweltauto.sk/detail/710000805
Dovolim si este par postrehov zo svojej zahradky...
Ak by bol zaujem, da sa pripadne vybavit skusobna jazda v BA na tomto Arteone...Snowman000 píše:Ad. pocitova vykonnost auta...treba brat do uvahy, ze to je o dalsich cca 120kg tahsie nez Passat a to nepocitam, ze to bola full vybava, kde ta hmotnost ide este vyssie, schvalne kolko to ma kg v TP (moj odhad 1850kg)?!
Na akekolvek "sportovanie" alebo jazdu na viac nez 75% to auto nie je stavane, a myslim, ze tak je to aj spravne (este by si to mohlo uvedomit aj VW a prestat pouzivat slovo "sport")...je to proste pre tych co chcu vyzerat cool a dostat sa tam kam potrebuju v tichu a pohodli (vid. komfort na 20" kolesach). Tu ale vidim jediny pruser a to je interier, pri R-Line to este nebije tak do oci, kedze R-Line interier sa vidi malokedy, ale Elegance je copy-paste obyc Passat a to ma potencial odradit od priplatenia si za Arteona...
Ad. svetla...Arteon ma prediktivnu funkciu aj na samotne svetla a mal by ich natacat o nieco skor nez dojde k samotnemu natoceniu volantu.
https://www.dasweltauto.sk/detail/710000805
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: VW Arteon
Takže o 123 kilo těžší než R-kovej golf v kombíku. To je asi celkem očekávatelná cifra.řidičBOB píše:ad hmotnost - 206kW
Re: VW Arteon
Pro zajímavost, Insignia Country Tourer s 2.0T:
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: VW Arteon
Pro srovnani: Giulia 2.2d manual: 1375kg
Edit: 1375kg ma zakladni vybava, moje ma 1445kg. Holt kuze, strecha, kola, atd..
Edit: 1375kg ma zakladni vybava, moje ma 1445kg. Holt kuze, strecha, kola, atd..
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k