Jaké auto vybrat
Re: Jaké auto vybrat
Tříválec sám o sobě ničemu nevadí, jen je míň kultivovaný - má jiný zvuk, víc vibruje. Jestli je to pro tebe postřehnutelný rozdíl už víš, když jsi měnila 1,4 TSI za 1.0 TSI.
Lovím momentálně v podobných vodách.
Jestli ti stačí malé auto, vřele doporučuji Swift 1,2 Dual Jet. Sametový 4válcový motor bez turba. Co do pocitu z řízení a ovládání auta je Swift tak o 2 třídy nad zbytkem. O kvalitu a spolehlivost obavy nemám soudě podle staršího Swiftu v rodině i obecných referencí.
Dobrá nabídka je teď Clio 0,9 Tce, ačkoliv ten motor je poněkud ospalejší proti 1.0 TSI. Zase je konstrukčně jednoduchý a ověřený.
Dál jsem jezdil ve Fabii 1.0 ve verzi 70 i 81kW, ale tam se cenově vyplatí jen pevně daná výbava Trumf.
Pak ve velkém lowcost sedanu Citroen C-Elysé 1,6 VTI (existuje dvojče Peugeot 301), což je nejvíc auta za svou cenu.
Toyota Yaris 1,5 je taky momentálně výborná nabídka. Nevyhovovala mě ale u ní vyšší poloha sedačky, trnou mi z toho nohy.
Peugeot jsem netestoval, 1,2 bez turba bude moc slabý a s turbem nesmyslně snad o 80tis dražší.
Jestli tě zajímají nějaké podrobnější poznatky o některém z těch aut, cenových podmínkách co mi nabízeli atd., můžu rozvést.
Lovím momentálně v podobných vodách.
Jestli ti stačí malé auto, vřele doporučuji Swift 1,2 Dual Jet. Sametový 4válcový motor bez turba. Co do pocitu z řízení a ovládání auta je Swift tak o 2 třídy nad zbytkem. O kvalitu a spolehlivost obavy nemám soudě podle staršího Swiftu v rodině i obecných referencí.
Dobrá nabídka je teď Clio 0,9 Tce, ačkoliv ten motor je poněkud ospalejší proti 1.0 TSI. Zase je konstrukčně jednoduchý a ověřený.
Dál jsem jezdil ve Fabii 1.0 ve verzi 70 i 81kW, ale tam se cenově vyplatí jen pevně daná výbava Trumf.
Pak ve velkém lowcost sedanu Citroen C-Elysé 1,6 VTI (existuje dvojče Peugeot 301), což je nejvíc auta za svou cenu.
Toyota Yaris 1,5 je taky momentálně výborná nabídka. Nevyhovovala mě ale u ní vyšší poloha sedačky, trnou mi z toho nohy.
Peugeot jsem netestoval, 1,2 bez turba bude moc slabý a s turbem nesmyslně snad o 80tis dražší.
Jestli tě zajímají nějaké podrobnější poznatky o některém z těch aut, cenových podmínkách co mi nabízeli atd., můžu rozvést.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Jaké auto vybrat
A co jsi čekal?Majky152 píše:Představu mám jasnou, jen se vejít do ceny :-/
Kdo řeší zásadně cenu, je dobré vyčkat na nějakou akci.
Ale pak se nesmíš divit, že budou omezené varianty výbavy
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Jaké auto vybrat
Pro Zajda - určitě mám zájem a budu ráda, za jakoukoliv pomoc a nabídky.
Po pravdě malých aut se bojím, měla jsem Fiata, Octavku, Punto, Peugota 307 a teď jezdím dva roky v Rapidu. Swift máme doma a nějak se v něm necítím dobře, přijde mi to auto hůře ovladatelné, necítím se v něm dobře - bezpečně. Ono než to taky začne něco dělat, chvilku trvá Možná to je jen můj pocit, člověk si časem zvykne i na jiné vozidlo. Ze začátku vidíš a cítíš rozdíly, ale pak si zvykneš. Já jen nechci koupit nějakou herku a cpát do ní peníze, to už mám za sebou. Nevím, jestli mám koukat po bazarech - ojetinách, nebo jen max. roční nebo předváděcí vozy. Nepotřebuji nové auto, klidně po někom, ale aby bylo ready a nepřišly náhlé výdaje. Nekupuji auto na rok, ale ani se mi za něj nechce dávat zbytečné sta tisíce.
Po pravdě malých aut se bojím, měla jsem Fiata, Octavku, Punto, Peugota 307 a teď jezdím dva roky v Rapidu. Swift máme doma a nějak se v něm necítím dobře, přijde mi to auto hůře ovladatelné, necítím se v něm dobře - bezpečně. Ono než to taky začne něco dělat, chvilku trvá Možná to je jen můj pocit, člověk si časem zvykne i na jiné vozidlo. Ze začátku vidíš a cítíš rozdíly, ale pak si zvykneš. Já jen nechci koupit nějakou herku a cpát do ní peníze, to už mám za sebou. Nevím, jestli mám koukat po bazarech - ojetinách, nebo jen max. roční nebo předváděcí vozy. Nepotřebuji nové auto, klidně po někom, ale aby bylo ready a nepřišly náhlé výdaje. Nekupuji auto na rok, ale ani se mi za něj nechce dávat zbytečné sta tisíce.
Re: Jaké auto vybrat
Obecně k nákupu – u většiny značek nabízí slevu na protiúčet kolem 20-25 tis. Otázka je jestli máš třeba v rodině nějaké auto se kterým by šlo takto disponovat, např. jen papírově prodat dalšímu příbuznému a doložit změnu majitele prodejci. Většina totiž nepožaduje aby auto vykoupili přímo oni…
Dále dle zákona lze kdykoliv předčasně splatit leasing.Takže se nabízí vzít auto na financování, shrábnout za to slevu např. 20 000 a následně to celé hned vyplatit se sankcí pár stovek, ještě než probehně zásadnější úročení.
Do 300 tisíc by ses každopádně měla vlízt s následujícím:
Renault Clio 0,9 Tce ve výbavě Limited 2018 s navi, tempomatem, park. senzory a kamerou (což je potřeba protože výhled dozadu je špatný).
Ceníková cena asi 320 000. Minus 25 tisíc sleva při včasném pořízení (akce se zatím pořád opakuje) - nejdřív do konce února, teď to samé do konce dubna.
Dál lze minus 20 000 za protiúčet, minus 20 000 za financování.
Na zadních sedačkách Clia je méně místa i proti ostatními mini vozům a pro dospělé je to vzadu spíš nouzovka. Kufr 300l hatchback, 440 kombi dražší o 15 000. Jde o letitý model co bude nejpozději příští rok nahrazen, takže už by měl být celkem vychytaný.
Motor 0,9 turbo (66kW, krátkodobě overboost 70 kW) kvůli své relativně zastaralé technice má poněkud ospalejší reakce a nejede tak dobře ani jako 1.0 TSI 70kW, bude mít o pár deci větší spotřebu, ale jezdit se s tím dá. Bonusem zastaralé techniky je spolehlivost. Je na trhu dost dlouho a nevypadá že by trpěl jakýmikoliv typickými problémy.
Poměr cena/výbava je u Clia bezkonkurenční.
Peugeot 301/Citroen C-Elysé 1,6 VTI
Francouzská dvojčata - lowcost sedan se starodávným motorem bez turba, jede slušně když se točí, akorát nemá turbokopanec z nízkých otáček, takže bude působit slaběji než TSI. Ale je to spolehlivá technika.
Auto stavěné pro východní trhy, takže velmi robustní.
Sedí a jezdí se v něm příjemně.
Slabinou je řazení, které připomíná chodem gumový zvon do odpadu.
Všude možně jsou různé detaily které prozradí šetření - např. ovladače oken na středové konzole místo ve dveřích, kufr nemá otevírání vnějším tlačítkem. Jeho vzpěry se nikam neskryjí a zasahují do krajů zavazadlového prostoru. Pod kapotou nebo v kufru najdeš u všech aut stejný béžový lak, bez ohledu na barvu karoserie atd. Prostor uvnitř je enormní, základ s klimou a park.senzory se do 300 000 vleze minimálně ve verzi Citroenu. Tam je podpora na financování myslím 10 000, protiúčet si teď nevybavím.
Pokud chceš nejvíce auta za svou cenu, není o čem.
Fabia
bude fungovat tak jak znáš, dozadu se vlezou i dospělí, ale zdaleka tolik místa na nohy jako v Rapidu mít nebudou. Cenově výhodná je podle mě jen verze Trumf, která má ale pevně danou výbavu .
Ceníkovka těsně pod 300 u krátké verze. Podpory myslím 25 protiúčet a 25 financování. Za plnou cenu to auto není zajímavé.
Zkoušel jsem 70 i 81kW verzi a obě se chovají z pohledu řidiče příjemněji než srovnatelné tříválce Renault 0,9 Tce nebo Suzuki 1.0 boosterjet.
Problém je když se motor dostane opravdu do nízkých otáček kde nezabírá turbo, to platí i o konkurenčních 3válcích. Ty mají alespoň lehčí převody. Řekněme že jedeš na dvojku přes retardér, otáčky těsně nad 1000, motor se může pominout. Prodejce mi dal vyzkoušet i 4válec 1,2 TSI 81kW a ten se sbíral mnohem lépe. Od 2000 otáček ale už jede líp 1.0 TSI.
Mnohem líp se z podtáčení posbírají větší 4válcové motory – Peugeot 1.6, Toyota 1,5 i Suzuki 1,2.
Fabii jsem ze svého výběru nakonec vyřadilt. Motor 1.0 TSI i v slabší 70kW verzi jede velmi pěkně, ale na můj vkus je konstrukčně poněkud překombinovaný. Pokud se mění auto hned po záruce (5 let jde přikoupit levně), tak to nevadí.
Dost lidem do ní zatíká, jak do motorového prostoru tak dovnitř kvůli nevhodně řešeným odtokovým kanálům kolem čelního skla a motorové přepážky. Drží se pak vlhkost v interiéru, mlží se okna a tak. Ale to údajně i v Rapidu, nevím jakou máš zkušenost.
Toyota Yaris 1,5 VVTI
Za nějakých asi 322 000 seženeš verzi s rozumnou výbavou s parkovací kamerou atd.
Vtip je ve financování, které je skutečně výhodnější než platba v hotovosti.
Půl ceny akontace, zbytek na 3 roky, přeplatek opravdu 0 a po 3 roky v ceně povinné ručení a havarijko.
Tj. výhoda dalších cca 25 000 Kč než kdyby sis sjednávala pojištění sama.
Výkupní bonus dalších 25 000, ale všichni prodejci Toyoty trvali že auto vykoupí přímo oni, nestačilo by doložit změnu v TP jako u ostatních.
Auto mě uchvátilo podvozkem, konkrétně tlumením nerovností na poměry téhle třídy aut.
Motor bez turba, ale jezdí se s ním příjemně, je příkladně úsporný.
Spolehlivost Toyoty osobně předpokládám nejlepší ze všech, společně se Suzuki.
Místo v interiéru asi jako Fabii, kufr menší kolem 270l.
Já osobně jsem se ale nepřenesl přes vyšší pozici sedačky vzhledem k podlaze, naopak volant jsem měl i v nejvyšší poloze v klíně. Nesnáším takový posez, v zatáčkách je těžké udržet se v sedle a po delší jízdě by mě bolelo všechno možné.
Nebýt toho, byl Yaris můj favorit.
Suzuki Swift 1,2 Dualjet výbava Premium
Park. kamera (ale ne senzory) a výhřev sedaček v ceně.
Cena cca 293 000 s metalízou.
U Suzuki neznají žádné protiúčty a slevy za financování, takže cena je taková jaká je, bez vymýšlení.
Soudě podle staršího Swiftu co znám z rodiny bude spolehlivost neprůstřelná.
Motor bez turba 66 kW, ale v lehoučkém autě působí živěji než TSI ve slabší verzi 70kW nebo Renault 0,9. Chce to vyzkoušet.
Spotřeba bude ještě menší než u TSI. Ale u 15 000 km za rok je to skoro jedno.
Nabízený silnější turbo 3válec 1.0 Boosterjet jede o něco líp když se turbo zrovna nadechne, ale cena je přestřelená a reakcema motoru se na konkurenční 1.0 TSI nechytá, podobně jako Renault. Pro pořádek slabší Suzuki 1,2 je v tomhle třída sama pro sebe a tak nějak ukazuje, jak má fungovat pořádně odladěný motor
Swift hned padne do ruky, všechno co je spojeno se samotným řízením je v něm mnohem lepší než u ostatních testovaných aut.
Snad s výjimkou Yarisu a jeho tlumení nerovností.
Nevím co jsi myslela ovladatelností u staršího Swiftu a o které verzi byla řeč. Ve verzi 1,3 (cca rok 2005-2010) má motor který špatně reaguje na plyn při rozjezdech, ale jinak je auto lehké a čiperné, při vytáčení motoru i celkem svižné. Další generací 1,2 co se vyráběla do loňska jsem nejel. Ale nový Swift 2017 je lepší po všech stránkách proti tomu co znám, motor reaguje briskně na každý povel plynem a auto působí mnohem rychleji než stará 1,3 v jakýchkoliv otáčkách. Skoro všechno co mi vadilo na starém autě je zde pořešené a přednosti zvýrazněné. Ani nová verze s o 100 kilo menší hmotností ale nezabere z 2000 otáček tak silně jako 1.0 TSI. Pak výše už je to jen lepší a lepší
Dále dle zákona lze kdykoliv předčasně splatit leasing.Takže se nabízí vzít auto na financování, shrábnout za to slevu např. 20 000 a následně to celé hned vyplatit se sankcí pár stovek, ještě než probehně zásadnější úročení.
Do 300 tisíc by ses každopádně měla vlízt s následujícím:
Renault Clio 0,9 Tce ve výbavě Limited 2018 s navi, tempomatem, park. senzory a kamerou (což je potřeba protože výhled dozadu je špatný).
Ceníková cena asi 320 000. Minus 25 tisíc sleva při včasném pořízení (akce se zatím pořád opakuje) - nejdřív do konce února, teď to samé do konce dubna.
Dál lze minus 20 000 za protiúčet, minus 20 000 za financování.
Na zadních sedačkách Clia je méně místa i proti ostatními mini vozům a pro dospělé je to vzadu spíš nouzovka. Kufr 300l hatchback, 440 kombi dražší o 15 000. Jde o letitý model co bude nejpozději příští rok nahrazen, takže už by měl být celkem vychytaný.
Motor 0,9 turbo (66kW, krátkodobě overboost 70 kW) kvůli své relativně zastaralé technice má poněkud ospalejší reakce a nejede tak dobře ani jako 1.0 TSI 70kW, bude mít o pár deci větší spotřebu, ale jezdit se s tím dá. Bonusem zastaralé techniky je spolehlivost. Je na trhu dost dlouho a nevypadá že by trpěl jakýmikoliv typickými problémy.
Poměr cena/výbava je u Clia bezkonkurenční.
Peugeot 301/Citroen C-Elysé 1,6 VTI
Francouzská dvojčata - lowcost sedan se starodávným motorem bez turba, jede slušně když se točí, akorát nemá turbokopanec z nízkých otáček, takže bude působit slaběji než TSI. Ale je to spolehlivá technika.
Auto stavěné pro východní trhy, takže velmi robustní.
Sedí a jezdí se v něm příjemně.
Slabinou je řazení, které připomíná chodem gumový zvon do odpadu.
Všude možně jsou různé detaily které prozradí šetření - např. ovladače oken na středové konzole místo ve dveřích, kufr nemá otevírání vnějším tlačítkem. Jeho vzpěry se nikam neskryjí a zasahují do krajů zavazadlového prostoru. Pod kapotou nebo v kufru najdeš u všech aut stejný béžový lak, bez ohledu na barvu karoserie atd. Prostor uvnitř je enormní, základ s klimou a park.senzory se do 300 000 vleze minimálně ve verzi Citroenu. Tam je podpora na financování myslím 10 000, protiúčet si teď nevybavím.
Pokud chceš nejvíce auta za svou cenu, není o čem.
Fabia
bude fungovat tak jak znáš, dozadu se vlezou i dospělí, ale zdaleka tolik místa na nohy jako v Rapidu mít nebudou. Cenově výhodná je podle mě jen verze Trumf, která má ale pevně danou výbavu .
Ceníkovka těsně pod 300 u krátké verze. Podpory myslím 25 protiúčet a 25 financování. Za plnou cenu to auto není zajímavé.
Zkoušel jsem 70 i 81kW verzi a obě se chovají z pohledu řidiče příjemněji než srovnatelné tříválce Renault 0,9 Tce nebo Suzuki 1.0 boosterjet.
Problém je když se motor dostane opravdu do nízkých otáček kde nezabírá turbo, to platí i o konkurenčních 3válcích. Ty mají alespoň lehčí převody. Řekněme že jedeš na dvojku přes retardér, otáčky těsně nad 1000, motor se může pominout. Prodejce mi dal vyzkoušet i 4válec 1,2 TSI 81kW a ten se sbíral mnohem lépe. Od 2000 otáček ale už jede líp 1.0 TSI.
Mnohem líp se z podtáčení posbírají větší 4válcové motory – Peugeot 1.6, Toyota 1,5 i Suzuki 1,2.
Fabii jsem ze svého výběru nakonec vyřadilt. Motor 1.0 TSI i v slabší 70kW verzi jede velmi pěkně, ale na můj vkus je konstrukčně poněkud překombinovaný. Pokud se mění auto hned po záruce (5 let jde přikoupit levně), tak to nevadí.
Dost lidem do ní zatíká, jak do motorového prostoru tak dovnitř kvůli nevhodně řešeným odtokovým kanálům kolem čelního skla a motorové přepážky. Drží se pak vlhkost v interiéru, mlží se okna a tak. Ale to údajně i v Rapidu, nevím jakou máš zkušenost.
Toyota Yaris 1,5 VVTI
Za nějakých asi 322 000 seženeš verzi s rozumnou výbavou s parkovací kamerou atd.
Vtip je ve financování, které je skutečně výhodnější než platba v hotovosti.
Půl ceny akontace, zbytek na 3 roky, přeplatek opravdu 0 a po 3 roky v ceně povinné ručení a havarijko.
Tj. výhoda dalších cca 25 000 Kč než kdyby sis sjednávala pojištění sama.
Výkupní bonus dalších 25 000, ale všichni prodejci Toyoty trvali že auto vykoupí přímo oni, nestačilo by doložit změnu v TP jako u ostatních.
Auto mě uchvátilo podvozkem, konkrétně tlumením nerovností na poměry téhle třídy aut.
Motor bez turba, ale jezdí se s ním příjemně, je příkladně úsporný.
Spolehlivost Toyoty osobně předpokládám nejlepší ze všech, společně se Suzuki.
Místo v interiéru asi jako Fabii, kufr menší kolem 270l.
Já osobně jsem se ale nepřenesl přes vyšší pozici sedačky vzhledem k podlaze, naopak volant jsem měl i v nejvyšší poloze v klíně. Nesnáším takový posez, v zatáčkách je těžké udržet se v sedle a po delší jízdě by mě bolelo všechno možné.
Nebýt toho, byl Yaris můj favorit.
Suzuki Swift 1,2 Dualjet výbava Premium
Park. kamera (ale ne senzory) a výhřev sedaček v ceně.
Cena cca 293 000 s metalízou.
U Suzuki neznají žádné protiúčty a slevy za financování, takže cena je taková jaká je, bez vymýšlení.
Soudě podle staršího Swiftu co znám z rodiny bude spolehlivost neprůstřelná.
Motor bez turba 66 kW, ale v lehoučkém autě působí živěji než TSI ve slabší verzi 70kW nebo Renault 0,9. Chce to vyzkoušet.
Spotřeba bude ještě menší než u TSI. Ale u 15 000 km za rok je to skoro jedno.
Nabízený silnější turbo 3válec 1.0 Boosterjet jede o něco líp když se turbo zrovna nadechne, ale cena je přestřelená a reakcema motoru se na konkurenční 1.0 TSI nechytá, podobně jako Renault. Pro pořádek slabší Suzuki 1,2 je v tomhle třída sama pro sebe a tak nějak ukazuje, jak má fungovat pořádně odladěný motor
Swift hned padne do ruky, všechno co je spojeno se samotným řízením je v něm mnohem lepší než u ostatních testovaných aut.
Snad s výjimkou Yarisu a jeho tlumení nerovností.
Nevím co jsi myslela ovladatelností u staršího Swiftu a o které verzi byla řeč. Ve verzi 1,3 (cca rok 2005-2010) má motor který špatně reaguje na plyn při rozjezdech, ale jinak je auto lehké a čiperné, při vytáčení motoru i celkem svižné. Další generací 1,2 co se vyráběla do loňska jsem nejel. Ale nový Swift 2017 je lepší po všech stránkách proti tomu co znám, motor reaguje briskně na každý povel plynem a auto působí mnohem rychleji než stará 1,3 v jakýchkoliv otáčkách. Skoro všechno co mi vadilo na starém autě je zde pořešené a přednosti zvýrazněné. Ani nová verze s o 100 kilo menší hmotností ale nezabere z 2000 otáček tak silně jako 1.0 TSI. Pak výše už je to jen lepší a lepší
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Jaké auto vybrat
Protiúčet nelze, nemám žádné vozidlo, které bych tam dala. O tom financování je dobrý nápad, podívám se a popřemýšlím. Zajedu do některých salónů, aby mi vytvořili nabídku a vyzkouším některé modely, co nabízíš. Takto od stolu mi to může vyhovovat, ale v autě to nebude pohodlné. Nebyla jsem obdařena velkou výškou a sedačku si musím vždy zvednout Jinak moc děkuji za tipy!! Ještě někdo jiný má nějaký nápad, co by doporučil? Předem díky za rady.
Re: Jaké auto vybrat
Ještě tu máme vozidla značky Fiat, Hyundai, Kia...? Zkusit či nechat být?
Re: Jaké auto vybrat
Zajda: Když jsme u těch tříhrnků, IMO 0.9 TCe je proti 1.2 Puretech nebo 1.0 TSI strašná hujda...
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Jaké auto vybrat
Pokud nejsou peníze a stále je touha po nižší střední, Tipo, i30, Ceed, proč by ne, je to spotřebák tak jako tak. U Hyundai/KIA je třeba počítat s drahými díly a servisem.Majky152 píše:Ještě tu máme vozidla značky Fiat, Hyundai, Kia...? Zkusit či nechat být?
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Jaké auto vybrat
Ano, jízdně je horší, jak jsem psal. S Peugeotem 1,2 Puretech jsem nejel, ale TSI má mnohem ostřejší reakce na plyn než 3válce Suzuki Boosterjet nebo Renault TCE.Shr3k píše:Zajda: Když jsme u těch tříhrnků, IMO 0.9 TCe je proti 1.2 Puretech nebo 1.0 TSI strašná hujda...
Akorát jsem úplně nepochopil proč má stejně dlouhé převody (5 a 6kvalt je do čtyřky stejný) jako moje 1,9 TDI 5°, dvojka je často moc dlouhá při popojíždění, zátah od volnoběhu opravdu není přednost ani jednoho z těch 3válců.
6° u 81 kW se do čtverky neliší.
Kdybych si měl vsadit na spolehlivost, tak bych věřil Renaultu s vícebodovým vstřikem, řetězem a preferovaným olejem 5W40. U TSI kombinace přímý vstřik, preferovaný olej VW 508 00/509 00 s dále sníženou HTHS viskozitou i proti ostatním 0W20, nahrazení ojničních šál jakousi vytvrzenou vrstvou nebo svody integrované do hlavy zavání hezkou pozáruční zábavou.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe