Nafta patří do kamen.
Re: Nafta patří do kamen.
Ano, kamion a autobus souhlasím s dieselem. Ale ta volba u osobáku, co komu vyhovuje a co se vyplatí, je zcela deformovaná daňovým zvýhodněním nafty. Svobodná volba by to byla, pokud by nebyla nafta daňově zvýhodněna. I pak by se jistě našli příznivci dieselových motorů, ale bylo by jich o moc míň. Tak jako jinde mimo Evropu. I když i v Evropě je jeden příklad, kdy není nafta méně daněna, a to je Švýcarsko. A ejhle, opravdu je tam dieselů podstatně méně. Protože tržní mechanismy fungují. Je to jako s jinou podporou. Když podporovali cenu elektřiny, hodně lidí přešlo na elektrotopení. Pak to stopli a lidi zaplakali. A ta podpora naftových motorů taky nebude věčná a hodně lidí taky bude litovat.
A proč zrovna v Evropě, což je vlastně nadvláda Německa a Francie, ta podpora nafty je a jinde není? Zdá se mi, že německo-fracouzský autoprůmysl s lidem dole hraje pěknou habaďůru. Vylobují si levnější naftu a lidi houfně přejdou na naftová auta. A mají zisky v kapse a vlády se chlubí vyšším HDP. Až bude mít většina lidí diesely, tak je začnou pronásledovat prostřednictvím úřadů, které mají pěkně pod palcem, i když naoko se to musí tvářit jinak. A lidi začnou více kupovat benzinová auta. A zase mají zisk a roste HDP. A za pár let vymyslí něco dalšího, proč musí benziny od válu, aby byly nahrazeny něčím, co zase přinese zisky. A všechny diskuze, soudy a jiné opičárny okolo jsou jen divadýlko pro lid v režii velkokapitálu. Zdá se to moc konspirativní, ale vzhledem k úzkému propojení vlád s autoprůmyslem víc reálné, než si možná myslíme. Za vším stojí peníze těch mocných nahoře v pozadí.
A proč zrovna v Evropě, což je vlastně nadvláda Německa a Francie, ta podpora nafty je a jinde není? Zdá se mi, že německo-fracouzský autoprůmysl s lidem dole hraje pěknou habaďůru. Vylobují si levnější naftu a lidi houfně přejdou na naftová auta. A mají zisky v kapse a vlády se chlubí vyšším HDP. Až bude mít většina lidí diesely, tak je začnou pronásledovat prostřednictvím úřadů, které mají pěkně pod palcem, i když naoko se to musí tvářit jinak. A lidi začnou více kupovat benzinová auta. A zase mají zisk a roste HDP. A za pár let vymyslí něco dalšího, proč musí benziny od válu, aby byly nahrazeny něčím, co zase přinese zisky. A všechny diskuze, soudy a jiné opičárny okolo jsou jen divadýlko pro lid v režii velkokapitálu. Zdá se to moc konspirativní, ale vzhledem k úzkému propojení vlád s autoprůmyslem víc reálné, než si možná myslíme. Za vším stojí peníze těch mocných nahoře v pozadí.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
...a Maďarsko - tam je benzín také levnější než nafta.
Narovnání spotřební daně nenil možné a to právě kvůli kamionové dopravě. Muselo by se tak stát ve všech státech a nikoliv EU, ale Evropy. Žádný stát si totiž nenechá vypadnou příjem ze spotřební daně a DPH - proto by na to musely přistoupit všechny státy bez výjimky. Pamatujeme si, když u nás skokově zdražila nafta, tak všichni kamioňáci začli ČR ignorovat a pak zasahoval stát.
Řešení dnes není jednoduché. Uživatel, který si koupí řádně homologovaný diesel, je na konci tohoto podivného řetězce a v souladu se systém padajícího hovna, na to nakonec doplácí. A to je především špatně.
Narovnání spotřební daně nenil možné a to právě kvůli kamionové dopravě. Muselo by se tak stát ve všech státech a nikoliv EU, ale Evropy. Žádný stát si totiž nenechá vypadnou příjem ze spotřební daně a DPH - proto by na to musely přistoupit všechny státy bez výjimky. Pamatujeme si, když u nás skokově zdražila nafta, tak všichni kamioňáci začli ČR ignorovat a pak zasahoval stát.
Řešení dnes není jednoduché. Uživatel, který si koupí řádně homologovaný diesel, je na konci tohoto podivného řetězce a v souladu se systém padajícího hovna, na to nakonec doplácí. A to je především špatně.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
Ano, uživatel je ten poslední, na kom mají mocní tohoto světa zájem. Musí pouze makat a vydělané peníze zase odevzdat. Ale nesmí to prokouknout, proto se hraje divadýlko, že o všem rozhoduje lid v demokracii. A v EU je to ještě multiplikované zaváděním neosocialismu a neomarxismu. Ale to už jsme koukám OT, patří to do politického koutku. Takže na to kašlu, najím se a jedu na výlet s miatou
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
A proto se já chovám pragmaticky - živím 12 aut, u kterých většina najede 50t km/rok+ a ty jsou dieselové. Kdyby byly v benzínu, okamžité nákldy na PHM bych měl o mega vyšší (střílím od boku)? Vydělat milion v čistém není tak úplně legrace... Kdybych měl jedno soukromé auto, tak bych asi vedl podobné kecy jako LB za honěním se po majetku. Ale když zaměstnávám lidi a chci se chovat slušně, tak to není zcela černobílé.
Zbytek aut je, samo v bemzínu
Zbytek aut je, samo v bemzínu
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
LB bohužel trpí nedostatkem praktické zkušenosti. Třeba jako můj spolužák, co si po dvou semestrech ekonomické VŠ myslel, že co jde do nákladů je zadarmo (EET masírka Ono se to lehce povídá, když je to za cizí. Ale jakmile člověk jezdí, tak benzín x nafta dělá zajímavý % podíl v disponibilním příjmu. Třeba pendlovači Praha-Škoda Auto-Praha by mohli povídat
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Myslím, že už jsem dříve zmiňoval, že na vašem místě bych se - jako prakticky každý - zařídil úplně stejně. Znamená-li v iracionálně nastavených podmínkách, že provoz xy aut s benzínem vyjde o mega dráž než s naftou, není z hlediska pragmaticky uvažujícího podnikajícího člověka co řešit. V roli podnikatele opravdu člověk nemůže řešit ekologii, astmatiky apod., neboť by ho predátoři z konkurence sežrali zaživa.řidičBOB píše:A proto se já chovám pragmaticky - živím 12 aut, u kterých většina najede 50t km/rok+ a ty jsou dieselové. Kdyby byly v benzínu, okamžité nákldy na PHM bych měl o mega vyšší (střílím od boku)? Vydělat milion v čistém není tak úplně legrace... Kdybych měl jedno soukromé auto, tak bych asi vedl podobné kecy jako LB za honěním se po majetku. Ale když zaměstnávám lidi a chci se chovat slušně, tak to není zcela černobílé.
Zbytek aut je, samo v bemzínu
A určitě velmi respektuju schopnosti člověka, který dokáže na vysoké úrovni uživit sebe (případně rodinu) a zaměstnat za nejspíš na místní poměry velmi slušných podmínek xy lidí.
Navíc předpokládám, že většinu km najede vaše firemní flotila po dálnicích, kde se opravdu mnoho lidí neprochází či nejezdí na kolech, ani nežije v jejich těsné blízkosti.
Mít zdravější plíce s "normální" kapacitou, nejezdit skoro 20 let jen v benzíňácích a nebydlet v jedovatém kraji razovitem, měl bych to asi jako většina ostatních u peache a řešil jen vlastní peněženku neboli jezdil bych f vocpodu táhnoucím tdíčku a recitoval si mantru nízké spotřeby ad infinitum.
Naposledy upravil(a) Lachende Bestien dne sob 07 dub 11:07, celkem upraveno 1 x.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Nemyslím si, že právě vy s vašim rodinným zázemím trpíte přebytkem praktických životních zkušeností, nicméně rád se nechám případně poučit.Stepan píše:LB bohužel trpí nedostatkem praktické zkušenosti. Třeba jako můj spolužák, co si po dvou semestrech ekonomické VŠ myslel, že co jde do nákladů je zadarmo (EET masírka Ono se to lehce povídá, když je to za cizí. Ale jakmile člověk jezdí, tak benzín x nafta dělá zajímavý % podíl v disponibilním příjmu. Třeba pendlovači Praha-Škoda Auto-Praha by mohli povídat
A když si to v hlavě i vy nastavíte tak, že si při vašem nájezdu "nemůžete dovolit" provozovat auto s jiným než dieselovým motorem, co teprve většina ostatních, žijících za zlomek příjmů vašich/vaší rodiny? Prostě koupí značně vyjeté tdíčko, vylágrujou filtry a hurá na cesty bo to žere tak málo, Máňo! Obzvlášť když vidí diesely v nových +2M "prémiových" SUVčkách apod.
Re: Nafta patří do kamen.
A to je relevantní přesně jak?
Ach so, vy jste ráčil něco doplnit. Tak já Vám to tedy osvětlím. Jako pracující student mám příjmy takové, jaké mám a od rodičů mi každý měsíc cinkne na účtu na +-nájem ve sdíleném bytě+4x zpáteční jízdenka do Prahy. Nemějte komplex, bude se Vám líp žít.
Ach so, vy jste ráčil něco doplnit. Tak já Vám to tedy osvětlím. Jako pracující student mám příjmy takové, jaké mám a od rodičů mi každý měsíc cinkne na účtu na +-nájem ve sdíleném bytě+4x zpáteční jízdenka do Prahy. Nemějte komplex, bude se Vám líp žít.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Za to, že vás rodiče nekorumpovali a nekorumpují a i díky tomu jste schopen při studiu zároveň pracovat, jim i vám patří velký respekt.
Držte mi palce, ať se mi třeba už v příští inkarnaci zadaří narodit se rodičům s podobně rozvinutou rozlišovací schopností v méně jedovatém prostředí, abych se nestal takovým astmatickým zakomplexovaným kokotkem.
Držte mi palce, ať se mi třeba už v příští inkarnaci zadaří narodit se rodičům s podobně rozvinutou rozlišovací schopností v méně jedovatém prostředí, abych se nestal takovým astmatickým zakomplexovaným kokotkem.