Nafta patří do kamen.
Re: Nafta patří do kamen.
Ale proč volit drahé a složité zařízení, když to jde s benzinovým motorem jednodušeji? Navíc přináší i v jiných směrech větší komfort při užívání. To jsou Evropané tak šetřiví, že si musí vymýšlet všechno možné pro pár korun úspory? Proč jinde ve světě není tolik dieselů? Není to zase jeden z kardinálních německo-francouzských omylů?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Nafta patří do kamen.
Honza42: Správně jsi zmínil neustálou potřebu růstu HDP. A ta se zajistí, že se vymění kompletní vozový park. Už jenom kvůli tomu nedají už dieselům nikdy zelenou, výroba se musí točit. Benzinová auta ještě chvíli nechají. Sestřelí je až v další vlně tak 10 let, kdy je bude nutno vyměnit za jiný pohon. A nemusí to být nutně jen elektro. To záleží co si protlačí lobby producentů elektřiny. Ta je sice hodně mocná, ale kdo ví? Ale co vím jistě, že se zase bude měnit vozový park, aby rostlo HDP. Kdybych byl konspirátor, tak bych i řekl, že proto tak podporovali diesely, jen aby bylo později co měnit. Jinak by se celé ekonomické letadlo hodně rychle zřítilo.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
jerry: protože minimálně pro nákladní a autobusovou dopravu se ten vývoj bude muset dělat...takže vložit to do osobáků, kde jsou prodeje v úplně jiných číslech, už tak drahé nebude.
Uvidíme, jak trvalé a good řešení bude DPF v benzínech
Uvidíme, jak trvalé a good řešení bude DPF v benzínech
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Díky za krátký a přesný popis situace s emisemi, který potvrzuje mé zkušenosti.Spectral píše:řidičBOB: CO2 je plyn, který by se jakožto "škodlivý" produkt spalování měl posuzovat jako úplně poslední (nebo předposlední, před vodní párou). Naprosto netoxický plyn, který lidskému zdraví nezpůsobuje žádné obtíže a který je potravou vší zelené flory jakožto nezbytná podmínka pro fotosyntézu. Že je to údajně jeden z milionu skleníkových plynů, který má údajně podstatný vliv na údajně lidmi vyvolané globální oteplování, to bych ponechal jako téma na pohádky pro děti ekoteroristů.
Posuzujte pevné částice, které na sebe vážou karcinogenní bordel (ano, zde mají moderní přímovstřikové benzíny stejné máslo na hlavě jako diesly, tudíž je brzy postihne stejný osud - filtry pevných částic), a posuzujte zejména ostatní emise, které jsou zjevně a přímo zdraví škodlivé, od diskutovaných oxidů dusíku (NOx) přes nespálené uhlovodíky všeho druhu, zejména polycyklické aromatické uhlovodíky (PAH), a aldehydy. Tyhle sračky jsou dráždivé a většinou prokazatelně karcinogenní. Zde bude mít v součtu zážehový motor nad diesly pořád výrazně navrch, byť pochopitelně taky nevypouští vůni fialek.
A nechci teď, Bobe, rýpat, protože si myslím, že jsi CO2 srovnával jen z důvodu snadné dostupnosti těchto dat, ale musím podotknout, že mě zaráží, když člověk s přehledem a orientací v automobilovém odvětví při porovnání škodlivých emisí začne právě od CO2...
I když jsem se mýlil v tom, že porovnávat škodlivost emisí z pálení benzínu a nafty nemá smysl, když v této oblasti existuje velké množství vědeckých/důvěryhodných dat/studií.
Nemám ponětí, jak dlouho už jsou výsledky podobnéch výzkumů k dispozici, nicméně raději se ani nezabývat myšlenkami na to, kdo (rafinerie,autovýrobci,bigpharma,byrokreti...) a proč měl zájem na tom, aby se po celé Evropě i jinde zbytečně navíc přiotravovali lidé diesly v osobních autech. Jako by nestačily ty jedy z prakticky komplet dieselové nákladní/hromadné dopravy a továren.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
ad ty vědecké/důvěryhodné studie/data: třeba ty o CO2, kdy jedna tvrdí, jaký je to problém a další to celé bagatelizuje? NIC, jako nezávislá studie/výzkum, neexistuje.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Máte v zásadě pravdu, a proto zdůrazňuju důležitost osobních prožitků; i když v tomto případě nepříliš atraktivních.řidičBOB píše:ad ty vědecké/důvěryhodné studie/data: třeba ty o CO2, kdy jedna tvrdí, jaký je to problém a další to celé bagatelizuje? NIC, jako nezávislá studie/výzkum, neexistuje.
Když si za vydatné "pomoci" okolí a masmediálního výplachu vsugerujeme, že hlavní prioritou života jsou prachy, protože za ně si koupíme všechno/y, kupujeme vesele dieselové osobáky a trávíme sebe i okolí více, než je nezbytné, přičemž si neustále opakujeme mantru o neodolatelné ekonomické výhodnosti díky iracionálně nastavenému zdanění. Ale racionalitu v daňovém systému by hledal jen hlupák.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
Kdybych to bral takhle, tak asi nikdy nesednu do letadla, které mne vezme za 100EUR do Barcelony/Říma/Paříže...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
Pořád je třeba opakovat, že nejdelší doba dožití v ČR je v Praze. Lepší zdravotní péče, její rychlejší dostupnost a pravděpodobně i menší opotřebení organismů povalujících se převážně v kanceláři má na lidské zdraví větší dopad než celé emise z dopravy.
Je pak otázkou proti čemu a za co vlastně bojovat.
Je pak otázkou proti čemu a za co vlastně bojovat.
Re: Nafta patří do kamen.
Jestli skutečně neznáš odpověď na tuto otázku, nemá diskuse smysl.jerry píše:Ale proč volit drahé a složité zařízení, když to jde s benzinovým motorem jednodušeji?
Jel jsi někdy za BENZÍNOVOU motorkou?
Proč si někdo koupí Smart CDI? Protože asi měl benzín a umí počítat.
To neznamená, že to je řešení pro všechny, je to řešení pro některé.
U kamionu snad uznáš že není o čem.
No vše mezi tím od Fabie po Rolls je jen o tom, co komu vyhovuje nebo se vyplatí.
Je to totálně stupidní debata.
A téma ekologie, globálního oteplování je sice reálné, ale tak, jak je uchopeno, je to totální fraška, která nic neřeší a zavádí restrikce totálně nefunkční a totálně nesmyslně a jediný výsledek jsou nesmyslné náklady pro nejnižší vrstvy a nejbohatších se to netýká a hlavně, NIC TO NEPŘINÁŠÍ!
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)