Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2148
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od GeneHawkins »

řidičBOB píše:GH: Řidič nesmí omezit řidiče vozidla v pruhu, do kterého přejíždí. Najdi si příslušný paragraf, když ho neznáš.
Aha, takže ty jsi vlastně celou dobu porušoval zákon, jak jsi za sebou držel ty policajty, že? Vždyť tys je vůbec omezit nesměl!
jerry
Letec
Příspěvky: 3590
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od jerry »

racer píše:Ano, předjel. Řidiči dodávky by nezbylo než zpomalit a zařadit se až bude průběžný pruh volný nebo porušit vodorovné značení a jez chvilku odstavným.
Ano, tak by to mělo být dle předpisů. Nikde není uzákoněna nutnost či možnost přejíždět do levého pruhu, aby vozidlo z připojovacího pruhu mohlo vjet do pravého pruhu. Že se tak často děje je jiná věc.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27928
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

GH: pleteš hrušky s jabkama záměrně nebo ...?
Když jsem totiž já předjížděl, tak jsem změnou jízdního pruhu nikoho neomezil, protože v tu chvíli tam nikdo takový nebyl, kterého bych změnou jízdního pruhu omezil.
Znovu tě žádám, aby sis přečetl pozorně onem paragraf a přestal hloupě trollit ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27928
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

jerry: nejvíc mi na tom manévru vadí fakt, že kamioňáci to omlouvají ohleduplností. Ale kdyby opravdu chtěli být ohleduplní, tak si přibrzdí sami a nenaserou se do levého, kde omezí ostatní řidiče a fakticky tu svou “ohleduplnost” nedobrovolně přenáší na jiné.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od oxik »

řidičBOB píše:kdyby opravdu chtěli být ohleduplní, tak si přibrzdí sami a nenaserou se do levého, kde omezí ostatní řidiče a fakticky tu svou “ohleduplnost” nedobrovolně přenáší na jiné
Vytesat do kamene!
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Honza42 »

Na tom chování kamioňáka není nic tak strašného, aby to stálo za zmínku. Vyhodnotil energii soustavy hmotných bodů v blízkém okolí se nacházejících a správně uplatnil kriterium minima zmařené energie celé soustavy. Nikoho neohrozil, a že porušil beztak nesplnitelné kriterium neomezení, mi nevadí.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1986
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Lachende Bestien »

Honza42 píše:Na tom chování kamioňáka není nic tak strašného, aby to stálo za zmínku. Vyhodnotil energii soustavy hmotných bodů v blízkém okolí se nacházejících a správně uplatnil kriterium minima zmařené energie celé soustavy. Nikoho neohrozil, a že porušil beztak nesplnitelné kriterium neomezení, mi nevadí.
Zajímavá a pravdivá myšlenka - brždění a rozjezd kamionu rozhodně obecně spotřebuje více energie a způsobí větší znečištění emisemi. Znečištění má většina z nás těžce na háku - viz. kupování vyjetých dieselových polovraků a následné trávení sebe i okolí a naftu řidič neplatí z vlastní kapsy. Takže nejsem zrovna přesvědčen o tom, že se tyto pochody odehrávaly v hlavě řidiče kamionu. A navíc, nic osobního, ale pokud "nesplnitelné kriterium neomezení" myslíte opravdu vážně, pak bych vás za volantem v provozu raději moc potkat nechtěl.
řidičBOB píše:jerry: nejvíc mi na tom manévru vadí fakt, že kamioňáci to omlouvají ohleduplností. Ale kdyby opravdu chtěli být ohleduplní, tak si přibrzdí sami a nenaserou se do levého, kde omezí ostatní řidiče a fakticky tu svou “ohleduplnost” nedobrovolně přenáší na jiné.
Nelze než souhlasit. Podobně - samozřejmě s velkou nadsázkou - bych si mohl zajít do banky naloupit s pistolí a pak lidi pod namířenou hlavní sebejistě "požádat" o ohleduplnost - ať loupež nehlásí a drží hubu, jinak skončí špatně. Stejně sebejistě, jako to kamioňák poslal do levého, protože si uvědomuje, že zezadu vrazit osobákem do kamionu znamená obrovskou míru rizika (zdravotního, materiálního - zničení auta, pokuta a body od fízlocystů) pro řidiče osobáku, zatímco kamioňák si toho skoro ani nevšimne.
Naposledy upravil(a) Lachende Bestien dne pon 19 bře 14:30, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27928
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

A mě to třeba vadí. Nevidím důvod k omezování ostatních. Kdyby se takhle choval každý a při každé příležitosti...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Honza42 »

Řidič kamionu změnil jízdní pruh v okamžiku, kdy měl vedle sebe pomaleji jedoucí vozidlo, kterému právě končil připojovací pruh. To je stav, za který je zodpovědný řidič malého náklaďáku, a který neměl nastat. Měl to řešit dřív. Kdyby v té chvíli řidič kamionu šlápl na brzdu, nebylo by to zrovna bezpečné řešení. Kdyby nedělal nic, řidič malého náklaďáku by musel zastavit a potom se rozjíždět z nuly - taky nebezpečná věc.
Takže kamioňák to vlastně nakonec udělal dobře.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27928
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Proč by nebylo? Pokud sledoval provoz, tak by to nedělal na poslední chvíli, za ním nic nejelo a nemusel omezit vozidlo v levém pruhu, což mu zákon v tu chvilli zakazoval. Nebo měl ten menší náklaďák prostě odignorovat, když se neumí správně řadit.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět