Kolik máš najeto, v tomhle režimu....?driver píše:Na oleji mám každou chvíli krátkodobě 140st. C, ničemu to nevadí. Jezdíte vůbec někdy rychle?
BMW Divize
Re: BMW Divize
MG - radost až na kost.
Re: BMW Divize
Od kdy koreluje ujetá vzdálenost s amortizací? To skončilo po nástupu hliníkových bloků někdy u Škody 1000.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: BMW Divize
Tedy amortizace nesouvisí s najetými kilometry??? To jsou zajímavé poznatkydriver píše:Od kdy koreluje ujetá vzdálenost s amortizací? To skončilo po nástupu hliníkových bloků někdy u Škody 1000.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: BMW Divize
KDB: Nemyslím, myslet znamená houby vědět.
Jerry: Zásadně ne v tom smyslu, že by byla určující.
Je řekněme mnoho důležitějších faktorů které amortizaci určují, a ujetá vzdálenost sama o sobě je to poslední, co hraje roli.
Jerry: Zásadně ne v tom smyslu, že by byla určující.
Je řekněme mnoho důležitějších faktorů které amortizaci určují, a ujetá vzdálenost sama o sobě je to poslední, co hraje roli.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: BMW Divize
Tak to už je jiná, ano faktorů určujících amortizaci motoru je hodně. V tom jsme zajedno. Ale nesouhlasím, že ujetá vzdálenost je poslední z nich. A jaký má vliv druh oleje? Víš co, nebudu citovat laické odborníky, ale otevřel jsem si přímo manuál k MX-5. Mazda uvádí, že oleje s nízkou viskozitou snižují spotřebu paliva, ale při vysokém tepelném zatížení nemusí zajistit dostatečné mazání. Proto podle typu provozu a okolní teploty doporučují oleje od 0W-20 až po 10W-40. Proč německé automobilky tohle nezohledňují? Upřímně, já už ale Germánům nevěřím ani nos mezi očima.
EDIT: Předepisováním olejů s nízkou viskozitou a dlouhými výměnnými intervaly zabijí několik much jednou ranou. 1.nižší emise díky nižší spotřebě 2.výhoda proti konkurenci nabídkou nižších servisních nákladů 3.dřívější opotřebení motorů, a tedy rychlejší nákup nového vozu. Kdo by odolal?
EDIT: Předepisováním olejů s nízkou viskozitou a dlouhými výměnnými intervaly zabijí několik much jednou ranou. 1.nižší emise díky nižší spotřebě 2.výhoda proti konkurenci nabídkou nižších servisních nákladů 3.dřívější opotřebení motorů, a tedy rychlejší nákup nového vozu. Kdo by odolal?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27948
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW Divize
Ten, kdo tam leje jiný olej a servisní interval si sám upraví nebo rovnou překóduje.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: BMW Divize
Myslel jsem výrobce, ne klienty. Ti to akorát zaplatíjerry píše:EDIT: Předepisováním olejů s nízkou viskozitou a dlouhými výměnnými intervaly zabijí několik much jednou ranou. 1.nižší emise díky nižší spotřebě 2.výhoda proti konkurenci nabídkou nižších servisních nákladů 3.dřívější opotřebení motorů, a tedy rychlejší nákup nového vozu. Kdo by odolal?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: BMW Divize
na oleje jsem se ptal pri prezentaci faceliftu Cupry a dostal jsem neoficialni odpoved v tom smeru, ze predepsany olej, tedy 5W30, je dobry leda na jezdeni na ctvrt plynu. ale dava a predepisuje se kvuli snizeni normovane spotreby. stejna odpoved padla pri dotazu na longlife.
zaverem mi byl doporucen kvalitni 5W40 a zkraceny interval
zaverem mi byl doporucen kvalitni 5W40 a zkraceny interval
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou