Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Chlopi, při čtení tohodle mě napadlo, že vlastně netuším, (a to vlastně dělám v autobranži....) jak v automobilkách stavějí prototypy.... myslím jako technolgicky - dyž jede sériová výroba, jsou na veškerou plechařinu i plastařinu formy a kopyta, ale dyž sa staví prototyp ?!?! Plechy asi nevyklepávají kladívkem, ne? Waterforming? A plastové dílce už vůbec netuším.....
Btw - námět pro redakci na (pro mne zajímavý, velmi) článek ......
Btw - námět pro redakci na (pro mne zajímavý, velmi) článek ......
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27911
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Co vím ze Shade, tak dělají formy - nultá série.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Já to v muzeu BMW München pochopil tak, že se "designove" prototypy se dělají tak, že se celé auto 1:1 vymodeluje/vyřeže z takové hnědé hmoty (dřevo asi ne, nevim, nepamatuju). No a v tu chvíli máš fyzicky tvar a kolem něj děláš formu. Velmi zjednodušeně řečeno.
A k plastovým dílům-jak co. Plast jde "obrábět" a tvarovat tolika způsoby, že plech je oproti němu nudnej brácha. Jak se dělají petflašky znáš? Na začátku máš maličkej kousek, budoucí hrdlo, z tvrdého plastu. A pak se do toho už jenom foukne
E: Ta hnědá věc je tohle:
A k plastovým dílům-jak co. Plast jde "obrábět" a tvarovat tolika způsoby, že plech je oproti němu nudnej brácha. Jak se dělají petflašky znáš? Na začátku máš maličkej kousek, budoucí hrdlo, z tvrdého plastu. A pak se do toho už jenom foukne
E: Ta hnědá věc je tohle:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Kuju. Já nemyslel "clay" nýbrž skutečná funkční auta (prototypy).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Já to tím směrem taky vedl. Máš clay, z toho už seš schopen udělat formu a jak máš formu, boucháš prototypy
Teda, takhle si to pamatuju z cca 3 roky staré návštěvy.
Teda, takhle si to pamatuju z cca 3 roky staré návštěvy.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Protože jsem v tomto přímo od fochu tak příspěju... Velké plošné díly jako vnější plechy, velké int. obložení jsou ručně dělané laminátové nebo karbonové skořepiny, formy se frézují na CNC z ureolu. Sposta dílů je přímo frézovaná z hliníku z plného mat. a to i větší díly jako třeba disky kol (!). Sposuta dílů které nenesou zatížení se tiskne na 3D tiskárnách, poté brousí lakuje. Samozřejmě co nejvíc vnitřních dílů (podvozek, rámy sedaček) se snaží převzít ze série a max. upravit. Zajimavá je třeba výroba pěn do sedaček - ty se také frézují na CNC ale pěna se předtím napustí vodou a nechá v pěně zmrazit.
Clay nemá s funkčními showcary na autosalony nic společného, v clayi se ladí design na sérii a žádné formy z něj udělat nejdou, ten se max. skenuje do dat a prohlíží. Design na showcar vzniká celý v CADu.
Clay nemá s funkčními showcary na autosalony nic společného, v clayi se ladí design na sérii a žádné formy z něj udělat nejdou, ten se max. skenuje do dat a prohlíží. Design na showcar vzniká celý v CADu.
Naposledy upravil(a) .Z3 dne pon 05 bře 20:23, celkem upraveno 1 x.
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
KUJU!
To je přesně to co mě zajímalo.
To je přesně to co mě zajímalo.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Ha, tak si to pamatuju blbě. Díky
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Konkurence to tu čte.... na auto.cz neska vyšel článek na tohle thema....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak v automobilkách vyrábějí prototypy?
Včera jsem byl na lince v jedné automobilce. Měli tam odstavené různé skelety a podlahové plošiny zatím čisté bez povrchové úpravy. Zaujalo mně, že některé části měli jinou barvu plechu (tmavá šedomodrá oproti stříbřité normálního plechu) - části prahů, části nosníků v mot. prostoru, panely podlahy pod řidičem a spolujezdcem, zadní příčné nosníky pro uchycení předních sedaček. Jedná se o použití vysoko pevnostní ocele? Některé skelety měly pod "víčkem nádrže" dvě kulaté díry nestejného průměru. PHM+močovina nebo PHM+elektrika? :-