Nafta patří do kamen.

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od řidičBOB »

Tak to se vám, pokud jsem se vás citací z filmu dotkl, hluboce omlouvám, Honzo.
Bude asi lepší, když mne budete ignorovat. Vaše mindráčky a úzkoprsost zde nehodlám řešit.
Já vás ignorovat budu ;)
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne stř 28 úno 20:58, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od řidičBOB »

Stepan píše:Ale třeba bydlet v Praze na metru, vč. koncových stanic, v pronájmu taky přestala bejt levná prdel :(
A bude hůř, když Andrejš zvedne daně z pronájmu nemovitostí \m/
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Stepan »

By mě zajímalo, jestli si koblihožrouti uvědomujou, že se kácí v jejich lese :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od retron »

tak s tlačením/podporou dieslů to začlo spíš ve FR už začátkem 80. let, posléze IT nejdřív "socialistické" zdanění objemu nad 2 litry a poté brutální zdanění benzínu, Německo na to přešlo až s "TDI" érou. V zemích kde není daňově zvýhodněná nafta (VB, USA) nebo dokonce znevýhodněná (CH) je tomu přesně naopak. O škodlivosti benzín nafta nejlépe svědčí Kalifornské normy (LEV od pulky 70s), ULEV posléze, kdy nikdo neřeší "na co" to jezdí, ale normy to musí splňovat stejné. Také jedete po věčně ucpané 6proudovce krokem a klidně bez střechy a nic tam nesmrdí a nic vás nedráždí v nose. Za půl roku jsem tam potkal 3 TDI pomatence, jeden Golf, jedna A7, Q5. Následně člověk vyleze z letištní haly v Evropě a první co ho praští do nosu je kyselej štiplavej smrad. Ještě evidentní je to teď v mrazech, kdy se asi nafty se nezahřejou na provozní teplotu a smrdí naprosto neskutečně, zánovní min. EU 5 auta.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Honza42 »

V podstatě není třeba proti naftě bojovat. Naprosto by postačilo stanovit spotřební dle výhřevnosti paliva, tedy zdanit kWh/litr paliva. Ale to by bylo na EU (či Německo nebo ČR...) moc jednoduché. Takhle tím zaměstnají stovky úředníků v Bruselu, soudy, tisíce městských úředníků, měřiče emisí a zasedání krizového emisního štábu, vše podšprajcováno městskými pohůnky, kteří budou stát u silnic a bůhví jak vyhodnocovat, které že auto kam zrovna dneska smí či nesmí.

Německo se evidentně nepoučilo z jejich zón, kde měření ukázala, že jsou k ničemu. Ovšem pokud se restrikce ukáže nefunkční, je třeba zavést další, až po znehybnění celého systému. Zřejmě základní poučka byrokrata.

Pokud by byla nafta daněna podle výhřevnosti, a vyjdu ze zdanění benzínu, tak by musela nafta stát cca o 4,4 Kč na litr více než benzín (včetně DPH).
moderní turbobenzín: 6,5 litru/100km * 30 = 195Kč/100km
turbonafta 5,5 litru/100km * 34,4 = 189,2Kč/100km
By mne zajímalo, kdo by si při této kalkulaci koupil naftu. Uznávám, že ten rozdíl je často víc než litr, ale stejně.
Naposledy upravil(a) Honza42 dne stř 28 úno 22:15, celkem upraveno 1 x.
jerry
Letec
Příspěvky: 3589
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od jerry »

řidičBOB píše:Je tady blahobyt. Zkus si objednat hory na Velikonoce nebo nejbůch nějakou exotiku :D Lidé se mají v ČR, jak se nikdy neměli.
No potěš koště, kdyby se měli ještě hůř než před 30 lety za komančů :D Ale vážně. Jestliže lékařka, která sloužila noční, víkendy a svátky, hodně let přesluhovala, má v 80 letech penzi 500 EUR, tak v této zemi prostě všeobecně dobře není. Tak si tento stát váží lidí, kteří pro něj dřeli celý život. Zeptej se v té IT, kolik je tam penze doktora. Myslím, že i uklízečka tam má vyšší penzi. Nebo ani to není pravda? Nemůžeš posuzovat podle příjmů penzisty Čuby a jemu podobných. A takových je tu bohužel dost :(
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
Příspěvky: 3589
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od jerry »

retron: Úplně první byly naftové taxi Mercedes. Do normálních aut s tím začali Frantíci, to máš recht. A Germáni to dovedli k "dokonalosti". Ossies dvoutakty a Wessies nafťáky. Je smůla, že tahle úchylka chytla jen Evropu.

Honza42: +1
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od oxik »

EDIT: nonsens, špatně jsem pochopil
Naposledy upravil(a) oxik dne stř 28 úno 23:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Stepan »

Ono to bude 500Eur, ale v Čecháh, takže těch 12 TCZK. A
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od oxik »

Aha, tak jsem to asi špatně pochopil, myslel jsem, že v D..
Odpovědět