Za kolik jezdíte s dieselem?
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Rezerva výkonu je příjemná a není ji nutno vždy využívat. Je jedno zda u benzinu či u nafty. Ale k čemu naftu na jízdy po městě a rychlé či pomalé jízdy po normální silnici? Úspora v tomto případě není nijak velká a je zaplacena jinými neduhy. Jedině pravidelný dálniční přesun kolem 200 km/h po Německu, tam se úspora významně projeví. Pak bych byl ochoten o dieselu uvažovat, pač bych ho bral jako výrazně levnější přibližovadlo z bodu A do bodu B. Pokud je takto rychlá dálnice jen občas, zase bych zůstal u benzinu.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
na druhou stranu, neni nad pocit byt se 150 k rychlejsi nez neumetelove s 300 k
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Největší nepřítel rychlosti na okreskách není samotný výkon, ale nemožnost předjet. Pokud chcete přesné údaje, není nad to podívat se do motorsportu. Vítěz poslední Rally Monte Carlo 5násobný mistr světa Ogier, Fiesta WRC 380 koní, pokročilá 4x4, rozsáhlý aero přítlak. Průměr 90 km/h. Vítěz třídy 2kolek Yoann Bonato, Peugeot 208 R2, 190 koní, žadné aero, průměr 77,2 km/h. Tj. 86% rychlosti s autem o několik tříd níž. Jestli si někdo myslí jak strašně získá lepším zrychlením když bude mít o 100 koní víc a obdobný podvozek, tak je mírně řečeno mimo. Nebavíme se o dálnici nebo okreskách co ji připomínají.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Tak nejde o to zrychlení, ale o to, že právě když máš koně, tak můžeš předjet. Tam kde s GTD předjedu, bych se s minulým postrkem (1.4 atmo, tuším 70kw) jenom potupně plazil dál za kamionem. Jasně, že 300 a 400 koní už není takovej rozdíl jako 80 a 180. Ale rozdíl to je. Naopak bych řekl, že s hustším provozem (do určité míry) roste převaha rychlejšího auta, právě protože můžeš víc předjíždět. Jakmile je cesta úplně volná (noční dálnice) tak 250km/h jede všechno už skoro všechno. A opačný extrém, jakmile dav jede 80 a v protisměru to samý, neuděláš nic.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Ten rozdíl Vavg je větší než bych čekal. V reálném provozu na okresce je realita spíše "v klidu a pohodě se svižným tempem přesunovat s dostatečnou výkonovou rezervou" vs. "rvát to co to jde"
Ad nemožnost předjíždět. S 50hp na okresce míst k předjetí moc není. Se 150 se musí hledat. S 300+ v rozumně těžkém autě máš možností mnohem více.
Ad nemožnost předjíždět. S 50hp na okresce míst k předjetí moc není. Se 150 se musí hledat. S 300+ v rozumně těžkém autě máš možností mnohem více.
2.9T RWD
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Prostě kdo jezdi dálky,kdo neumí jezdit plynule koupi si naftu-ten co to umi jezdi za 4litry.
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
A abychom nebyli úplně offtopic. Rodiče mají barák na kopci, takže dnešní cesta od nich až na ulici byla velmi ekologická Akorát jsem málem přejel kočku
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Tak ono kdyby časy s dvoukolkou zajel taky Ogier, bylo by to při vší úctě k Bonnatovi ještě blížHondaMan píše:Ten rozdíl Vavg je větší než bych čekal.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Jen bych k tomu přidal svou zkušenost. Je víceméně jedno, jestli jezdím po okreskách 100 nebo 130, na spotřebě se to projeví docela minimálně. Standardně jezdím s Mondeem 2.0tdci do těch 6.5l, jednou v noci jsem se potřeboval hodně rychle přesunout (mattone by mi sebral i rodnej list), za cestou jsem potkal 2 kamiony, které jsem okamžitě předjel a na 60km trase jsem dosáhl průměru přes 135km/h.. spotřeba na konci 6.9l (na krátký trasy sedí PP +/- 0.1l).
Problém u toho diesla ale je, když po něm chci nějakou výraznou dynamiku.. například táhnoucí se kolona za kamionem 80km/h - postupně předjíždím lidi co se bojí předjíždět na úplně rovných a bezpečných úsecích stylem plnej plyn - ostrá brzda. Pak dojedu stejnou 60km trasu a svítí mi tam klidně 8l a víc, podle počtu předjetí. Na tenhle styl mi mnohem lehčí atmo benzín 1.6i reagoval spotřebou kolem 10l a to nebyly takový rychlosti, protože to auto nejelo.
Je mi jasný, že času ušetřím minimálně, ale v koloně se nudím a obecně mi vadí, když předemnou někdo jede, že přes něj nevidím a nemůžu využívat setrvačnost auta, pořád musím hlídat jestli se zrovna nerozhodně trochu přibrzdit apod. ACC by to řešil, ten bohužel ale nemám
Problém u toho diesla ale je, když po něm chci nějakou výraznou dynamiku.. například táhnoucí se kolona za kamionem 80km/h - postupně předjíždím lidi co se bojí předjíždět na úplně rovných a bezpečných úsecích stylem plnej plyn - ostrá brzda. Pak dojedu stejnou 60km trasu a svítí mi tam klidně 8l a víc, podle počtu předjetí. Na tenhle styl mi mnohem lehčí atmo benzín 1.6i reagoval spotřebou kolem 10l a to nebyly takový rychlosti, protože to auto nejelo.
Je mi jasný, že času ušetřím minimálně, ale v koloně se nudím a obecně mi vadí, když předemnou někdo jede, že přes něj nevidím a nemůžu využívat setrvačnost auta, pořád musím hlídat jestli se zrovna nerozhodně trochu přibrzdit apod. ACC by to řešil, ten bohužel ale nemám
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za kolik jezdíte s dieselem?
Ono to není jenom o tom, zda máš nebo ne. Já většinou jezdím dlouhé trasy (pracovně). Takže, když si vedle sebe postavím silný benzín (atmo nebo turbo) a silnou naftu, tak z hlediska mého použití je jednoznačným vítězem nafta. Pokud příští povoz nebude SQ7 (třeba to už bude ilegal), tak rozhodně nějaký benzín typu S6/RS6.Stepan píše:Když na to máte kucí, tak já Vám to jenom přeju.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time