napsal sjem to blbě, tak to teď upravím. Auto s koulí na 2500Kg se mimo tereňáky hledá blbě. pokud by ses smířil s tažným na 2200kg, tak čti níže
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
![Big Grin :-D](./images/smilies/4.gif)
Bohužel, nebo bohudík s těmi starými šroty mám dost zkušeností, tak snad pomůže můj názor. Já osobně bych z praktického heldiska pro další prodej volil sice T4, ale jedině v Longu a pěknou. Takže 100 000Kč cena, 20-30 servis a jsme jinde,než je zadání.
Jinak se velmi přimlouvám za Iveco Daily s motorem 2,8 nebo Fiat Ducato 2,8 IdTd. Komu to zní paradoxně, tak ať se podívá na ceny dílů. To Ducato je NEZMAR. Rozvody na to stojí méně jak na Octavii 66kw. Je to harapák, pocit z jízdy je čistě traktoroidní, to auto má do Transportera docela daleko. Na druhou stranu stojí polovinu, díly stojí mnohdy i třetinu a službu udělá stejnou. Ta 2,8 je motor IVECO a je to čistokrevná kovadlina. Spotřeba je tak 10 a je úplně jedno jak s tím jedeš. To auto prostě žere 10. Tečka. Kam se podíváš, tam najdeš na ten motor jen kladné recenze. Určitě jich pár umřelo, ale skoro bych dal ruku do ohně, že to bylo vždy výhradně zanedbanou úplně tou nejzákladnější údržbou, protože nic jiného to auto ani nepotřebuje.
A například na Iveco jsou některé díly absurdně drahé (nápravnice na Euro Cargo stojí 120 000Kč bez DPH bez těhlic) a z toho generálku motoru uděláš za 70 000Kč od vany až po víko ventilů vše nové. Například výfukový ventil na Daily 3.0 stojí 230Kč bez DPH. Atd...Až budeš cokoliv shánět na Iveco (Fiat 2,8d) volej sem : http://www.servisd11.cz/ Pan Rakovský je skutečně odborník.
Transity nebyly zlé, otec ho měl s 2,4 a jelo to jak píchlá svině, ale já už mám z Forda v dieselu strach.
Ještě zajímavé by bylo, kdybys sehnal Sprintera s motorem 2.9..Často bývají vyjeté ale úplně na papriku.
Například : https://auto.bazos.cz/inzerat/83940294/ ... -28JTD.php