N100 pro motor do N98
N100 pro motor do N98
Dobrý den,
chtěl bych se vyptat co si myslíte o tomto. Pročítám manuál k nové Opel Insignia a zde jsem se dočetl, že pro benzínový 1.5T motor mohu tankovat N91, N95 a N98. O N100 jsem se nic nedočetl pouze, že nemám používat benzíny a aditiva s příměsí MMT ( nikde jsem zatím nenarazil, že by bylo někde obsaženo).
A nyní otázka, myslíte, že dokonce takto více oktanové PHM může motoru i neprospívat? Nebavme se prosím o nárůstu výkonů a podobných věcech. Nikdo by ani po 1.5T nemohl chtít aby najednou zářilo silou o 10 kW víc. Jde mi čistě o životnost ventilů v důsledku kvalitnějšího (pomalejšího?) hoření benzínu.
chtěl bych se vyptat co si myslíte o tomto. Pročítám manuál k nové Opel Insignia a zde jsem se dočetl, že pro benzínový 1.5T motor mohu tankovat N91, N95 a N98. O N100 jsem se nic nedočetl pouze, že nemám používat benzíny a aditiva s příměsí MMT ( nikde jsem zatím nenarazil, že by bylo někde obsaženo).
A nyní otázka, myslíte, že dokonce takto více oktanové PHM může motoru i neprospívat? Nebavme se prosím o nárůstu výkonů a podobných věcech. Nikdo by ani po 1.5T nemohl chtít aby najednou zářilo silou o 10 kW víc. Jde mi čistě o životnost ventilů v důsledku kvalitnějšího (pomalejšího?) hoření benzínu.
Re: N100 pro motor do N98
to bych se fakt nebál, ale je to zbytečný. do astry sem lil vervu jeden čas a moc užitku to nepřineslo. doporučuju Efektu 95 od benziny, ta má aditiva.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: N100 pro motor do N98
Vyšší oktanové číslo tvému motoru rozhodně neublíží, bez obav.
Re: N100 pro motor do N98
Pokud lepší palivo, tak bych primárně doporučil palivo s druhou generací biosložky = tj. bez Babišový řepky. To ale reálně v ČR nikdo moc neprodává. Navíc se lze jen těžko dopátrat skutečného složení paliva. Podle historických testů * mají v ČR biosložku druhé generace Benzina Verva 100, Agip/MOL/Slovnaft Natural 100+ a ten nejvíc prémiový benzín od OMV OMV MaxxMotion 100 plus.
U běžných benzínů prodávaných v ČR se často dosahuje vyššího oktanového čísla větším poměrem biosložky (první generace).
Taky bych se snažil tankovat jen u pump s velkou výtočí.
A opravdu vyšší oktanové číslo modernímu motoru neuškodí.
_____
*) Pokud si dobře pamatuji, tak to bylo ještě za dob Agip v ČR a Benziny s původním vlastníkem. Jestli byl nějaký aktuální test víceoktanových paliv v poslední době, tak to netuším. Dopátrat se nějakého produktového listu platného v současné podobě se mi nepodařilo. Například na stojanu s Verva100 je napsáno "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů"
U běžných benzínů prodávaných v ČR se často dosahuje vyššího oktanového čísla větším poměrem biosložky (první generace).
Taky bych se snažil tankovat jen u pump s velkou výtočí.
A opravdu vyšší oktanové číslo modernímu motoru neuškodí.
_____
*) Pokud si dobře pamatuji, tak to bylo ještě za dob Agip v ČR a Benziny s původním vlastníkem. Jestli byl nějaký aktuální test víceoktanových paliv v poslední době, tak to netuším. Dopátrat se nějakého produktového listu platného v současné podobě se mi nepodařilo. Například na stojanu s Verva100 je napsáno "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů"
Re: N100 pro motor do N98
zbývá ale otázka: čemu pomůže ? (pomůže od peněz, to je jasné, ale kromě toho?)
Pravda vyděsí
Re: N100 pro motor do N98
napr. aby se nausazoval bordel na ventilech a vstricich coz je u primovstriku docela problem. na to ale staci ta 95 s aditivy
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: N100 pro motor do N98
je protoze ta 100 je automaticky s aditivy
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: N100 pro motor do N98
na stojanu s Verva100 těžko může být napsáno něco jiného než "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů", protože norma na 100 oktanový benzin neexistuje. Při jakýchkoliv testech nikdy nebyl problém s výší oktanového čísla, naopak vždy bylo mírně vyšší i běžná 95ka měla kolem 96 oktanů. Další věc je, že u nás se vysokooktanový benzín nevyrábí, není kde, tzn. všechny 98+ jsou dovoz, ať už z Rakouska, Německa nebo Slovenska (MOL) a většina ne-li všechny by měli být s aditivy druhé generace už kvůli vyšší stabilitě. Jak je to s aditivy, těžko soudit, "obyč." 98 už skoro nikde není, napadá mě akorát Avanti, což je lowcost odnož ÖMV, což málo kdo ví a pochybuju, že by tam vozili jiný benzín.