Jak pracovat se spojkou?
Re: Jak pracovat se spojkou?
To je zajimave, jak toho dosahnete? Vetsina spojek ma prilis dlouhy chod na to, aby je slo uslapnout s patou na jednom miste, zrovna v O2 to povazuji za nemozne...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak pracovat se spojkou?
ježyšmarjá, já chtěl být stručný a napsal jsme to blbě: pata na zemi když vyšlapávám spojku až na doraz, jak nahoře začně zabírat, tak jde pata ze země...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak pracovat se spojkou?
Musím si to někdy uvědomit a podívat se, ale mám pocit, že to dělám s patou na jednom místě...
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Jak pracovat se spojkou?
na vecsine aut sa neda ovladat spojka tak ze mate cely cas opretu patu, hlavne ak spojka zabera vysoko.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak pracovat se spojkou?
Myslim si, ze i z pohledu rychlosti vyslapnuti spojky, ze patou na zemi se spojka moc dobre ovladat neda.. Ja osobne (teda moc and tim nepremyslim, zkusim si to natocit) mam skoro celou dobu patu ve vzduchu.. I pres to, ze chod spojky ve 156 je fakt kratky.
Re: Jak pracovat se spojkou?
Já mám patu ve vzduchu, v BMW to ani jinak nejde, to se s patou na jednom místě nedá ušlápnout. Přišlo by mi i trochu sedlácký to zašlapávat jak při hře na bicí, to se snad dá vážně jen v něčem, kde se sedí hodně nad pedály. Já mám nohy skoro natažený a skoro rovně, to se ušlapat s pevnou patou prostě nedá.
Re: Jak pracovat se spojkou?
Od jednoho závodníka jsem se dozvěděl o zajímavé technice práce se spojkou. Možná to pro někoho bude notoricky známé, pro mě to byla novinka. Při řazení nahoru (na vyšší stupeň) postupuje takto: ubere plyn >> vyřadí na neutrál >> pak teprve vyšlápne spojku >> a zařadí vyšší rychlost >> pustí spojku. Stejný princip se prý používá při řazení na motorkách, navíc má odzkoušené, že to převodovce neškodí. Princip je takový, že při uvolnění plynu lze jednoduše vydličkou přesunout synchron do pozice neutrálu.
Co Vy na to, zajímal by mne Váš názor na tento způsob řazení? Pane Jando, už jste se s tímto setkal?
Mě se to zdá jako velmi efektivní práce jak roztočit synchrony bez dvojího vyšlápnutí spojky při řazení nahoru, možná by se to dalo použít i při podřazení... Dnes jsem to zkoušel v autě při řazení nahoru a opravdu to pěkně funguje, jen je to pro mě dost nezvyklé.
Co Vy na to, zajímal by mne Váš názor na tento způsob řazení? Pane Jando, už jste se s tímto setkal?
Mě se to zdá jako velmi efektivní práce jak roztočit synchrony bez dvojího vyšlápnutí spojky při řazení nahoru, možná by se to dalo použít i při podřazení... Dnes jsem to zkoušel v autě při řazení nahoru a opravdu to pěkně funguje, jen je to pro mě dost nezvyklé.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak pracovat se spojkou?
V plnom zabere nevyradis rychlost a tym ze uberies plyn mas stratu, tak neviem ci vo vysledku bude tento sposob rychlejsi. Pri radeni hore nikdy dva krat nevyslapavam spojku.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť