Škoda Auto obecně
Re: Škoda Auto obecně
co lidi laka na karoq 1.0tsi, to je opravdu zahada
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Auto obecně
Vyšší posez, nízké POV, relativně nízká cena, Škodovka... Je to jednoduché, když si uvědomíš cílovku.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Auto obecně
Nějaký den teď jezdím v Superbu combi 140kW TDI 6DSG L&K 4x4, tak jsem si řekl, že dám do placu pár postřehů.
O tomto (ne)motoru toho bylo napsané už hodně. I v tomto autě je to holá tragédie. Ve zkratce: je to hlučné a nejede to v celém rozmezí otáček Spotřeba také není nijak přívětivá - dneska jsem jezdil celý den po Pze (cca 200km) a to za 11,4l! To popravdě nemám ani s, přes dvě tuny vážícím, Touaregem. V autě je pouze Genevo ve výřezu pro telepass, takže více/méně v rámci limitů.
6DSG je asi daň za to, že Superb je sice po FL, ale je to vlastně starý model. Novější Kardiaq má tento motor spřažen se 7DSG. Ne, že bych bazíroval na stupních, ale když už bych dával přes milion za škodovku, chtěl bych asi "poslední výkřik" koncernové technologie.
Auto má zaškrtáno vlastně vše v příplatcích - něco je užitečné, něco ne. Mezi ty užitečné věci, řekl bych dokonce "must be", patří například DCC. Profil, který já používám nejraději, je Individual, protože umožňuje přitvrdit podvozek, řízení a zbytek nechat na Normal...což je pro takovou běžnou jízdu dostatečné.
Z nových panelů infotainmentu nejsem nijak odvázaný, protože jsou hned zapatlané. Rozlišení je ovšem fajn, zobrazení moc pěkné. Také postrátám HW tlačítka. Protože se těch SW na panelu nechci moc dotýkat, aby nebyly otisky, ne vždy mou volbu tlačítko provede. Vstup do jednotlivých voleb přes centrální MENU, také není moc šťastné a BESIP friendly.
Jízdní vlastnosti jsou, v rámci kategorie vozu, ok. Auto je hodně do komfortu a tak já si nejvíc rozumím s pozvozkem na Sport, který se dá rozumně přežít i na pražských kostkách. Kdybych chtěl být zlý tak řeknu, aby se hoši, co ladili podovzek na B8, šli podívat do Kvasin, jak se to dělá.
Vypíchnout musím sedadla, ve kterých se vážně dobře sedí. Vyhřívání/ventilace je samozřejmostí. Jedinou výtku mám k nemožnosti posunout si sedák víc pod kolena - verze L&K by si to jistě zasloužila, když to u mí i Golf, ve svých příplatkových Ergo sedadlech. Ředitel na zadním VIP sedadle jistě ocení možnost, posunout si sedadlo spolujezdce ovladačem na pravé straně opěradla.
Občas je příjemné vidět, že někdo u možnosti nastavování přes infotainment i přemýšlí - možnost volby, zda při sepnutí výhřevu sedadel, sepnout rovnou i volant, je milá. Kéž by tak šlo nastavit i svícení zadních světel při SPDS.
Když jsme u těch světel, tak si dovolím tvrdit, že po motoru je to druhé a poslední slabé místo Superbu. Už jsem zde jednou srovnával s Golfem, budu znova. V Golfu7 před FL ty bixenony svítí rozhodně lépe - víc do stran, do dálky a jasněji. U Superbu navíc není možnost připlatit si za inteligentní DLA. K dispozici je pouze ten klasický automatický přepínač dálkových světel, který je stejně mizerný, jako u jiných modelů. Ale je to zřejmě opět daň za jeho "stáří".
Celkově se jedná o povedé auto, které vůbec neuráží svým vzhledem, interiérem nebo možností příplatkové výbavy. Při rozumné volbě motoru z toho může vypadnout zajímavé auto pro rodinu i dálniční přesuny. V této konfiguraci ale na řadu přichází oprávněná otázka, jestli za ty peníze Škoda stojí...
O tomto (ne)motoru toho bylo napsané už hodně. I v tomto autě je to holá tragédie. Ve zkratce: je to hlučné a nejede to v celém rozmezí otáček Spotřeba také není nijak přívětivá - dneska jsem jezdil celý den po Pze (cca 200km) a to za 11,4l! To popravdě nemám ani s, přes dvě tuny vážícím, Touaregem. V autě je pouze Genevo ve výřezu pro telepass, takže více/méně v rámci limitů.
6DSG je asi daň za to, že Superb je sice po FL, ale je to vlastně starý model. Novější Kardiaq má tento motor spřažen se 7DSG. Ne, že bych bazíroval na stupních, ale když už bych dával přes milion za škodovku, chtěl bych asi "poslední výkřik" koncernové technologie.
Auto má zaškrtáno vlastně vše v příplatcích - něco je užitečné, něco ne. Mezi ty užitečné věci, řekl bych dokonce "must be", patří například DCC. Profil, který já používám nejraději, je Individual, protože umožňuje přitvrdit podvozek, řízení a zbytek nechat na Normal...což je pro takovou běžnou jízdu dostatečné.
Z nových panelů infotainmentu nejsem nijak odvázaný, protože jsou hned zapatlané. Rozlišení je ovšem fajn, zobrazení moc pěkné. Také postrátám HW tlačítka. Protože se těch SW na panelu nechci moc dotýkat, aby nebyly otisky, ne vždy mou volbu tlačítko provede. Vstup do jednotlivých voleb přes centrální MENU, také není moc šťastné a BESIP friendly.
Jízdní vlastnosti jsou, v rámci kategorie vozu, ok. Auto je hodně do komfortu a tak já si nejvíc rozumím s pozvozkem na Sport, který se dá rozumně přežít i na pražských kostkách. Kdybych chtěl být zlý tak řeknu, aby se hoši, co ladili podovzek na B8, šli podívat do Kvasin, jak se to dělá.
Vypíchnout musím sedadla, ve kterých se vážně dobře sedí. Vyhřívání/ventilace je samozřejmostí. Jedinou výtku mám k nemožnosti posunout si sedák víc pod kolena - verze L&K by si to jistě zasloužila, když to u mí i Golf, ve svých příplatkových Ergo sedadlech. Ředitel na zadním VIP sedadle jistě ocení možnost, posunout si sedadlo spolujezdce ovladačem na pravé straně opěradla.
Občas je příjemné vidět, že někdo u možnosti nastavování přes infotainment i přemýšlí - možnost volby, zda při sepnutí výhřevu sedadel, sepnout rovnou i volant, je milá. Kéž by tak šlo nastavit i svícení zadních světel při SPDS.
Když jsme u těch světel, tak si dovolím tvrdit, že po motoru je to druhé a poslední slabé místo Superbu. Už jsem zde jednou srovnával s Golfem, budu znova. V Golfu7 před FL ty bixenony svítí rozhodně lépe - víc do stran, do dálky a jasněji. U Superbu navíc není možnost připlatit si za inteligentní DLA. K dispozici je pouze ten klasický automatický přepínač dálkových světel, který je stejně mizerný, jako u jiných modelů. Ale je to zřejmě opět daň za jeho "stáří".
Celkově se jedná o povedé auto, které vůbec neuráží svým vzhledem, interiérem nebo možností příplatkové výbavy. Při rozumné volbě motoru z toho může vypadnout zajímavé auto pro rodinu i dálniční přesuny. V této konfiguraci ale na řadu přichází oprávněná otázka, jestli za ty peníze Škoda stojí...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Škoda Auto obecně
A já mám v GTD to samé? Protože subjektivně mi přijde, že v 1600-1700 začne táhnout a až kolem 4500-4700 mu začne docházet dech. Což mi nepřijde, na naftu a za ty peníze, jako špatný rozsah.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Auto obecně
a) ny - ty máš starý 135kW motor
b) neny 4x4
c) GTD být lehčí, takže i dynamika se může zdát lepčí
b) neny 4x4
c) GTD být lehčí, takže i dynamika se může zdát lepčí
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Škoda Auto obecně
Výborně, starý je lepší
Mimochodem, teď nedávno jsem přemýšlel, že při nákupu budoucího povozu pravděpodobně dost ušetřím. V segmentu kam chci po dokončení studia zamířit (M3/RS4/C63) už nic pořádného (manuál, non hybrid) na prodej nebude. A to jsou auta 2,5-3m. Takže si můžu s klidným srdcem koupit starší generaci, kde jsem na 0,75-1m a mám spooooustu peněz na provoz
Kamarád to 2.0TDi 140kw má. Musím se s tím povozit. Ale je fakt, že to přišlo uživatelsky nepříjemné i mojí mámě při testovací jízdě
Mimochodem, teď nedávno jsem přemýšlel, že při nákupu budoucího povozu pravděpodobně dost ušetřím. V segmentu kam chci po dokončení studia zamířit (M3/RS4/C63) už nic pořádného (manuál, non hybrid) na prodej nebude. A to jsou auta 2,5-3m. Takže si můžu s klidným srdcem koupit starší generaci, kde jsem na 0,75-1m a mám spooooustu peněz na provoz
Kamarád to 2.0TDi 140kw má. Musím se s tím povozit. Ale je fakt, že to přišlo uživatelsky nepříjemné i mojí mámě při testovací jízdě
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Škoda Auto obecně
Ten elementarni konstrukcni rozdil mezi temi motory je v tom, ze 140 kW ma AdBlue, 135 kW nee.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Škoda Auto obecně
K 140kW verzii, ano je to nevydarena vec, 135kW je ovela lepsi..viz nizsie.
140ka
Meraním sme zistili 170k 360Nm.
135ka
Odmeraný sériový výkon bol 180k a 380Nm.
140ka
Meraním sme zistili 170k 360Nm.
135ka
Odmeraný sériový výkon bol 180k a 380Nm.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Auto obecně
Btw: ve velmi blízké budoucnosti v Superbu (ale i v Passatu) skončí motor 2.0TSI 206kW.
Objednat půjde pouze do Arteonu.
Objednat půjde pouze do Arteonu.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time