Vibrace kol (jen při brždění)

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od metaljohn »

Dneska jsem přezul nový ALU včetně fungl nových gum. Současně s tím jsem vyměnil šrouby, protože ze zimní sady je mám zrezlý. Tyto nový šrouby mám na autě poprvé a při přímým porovnání jsou stejný, jako ty zrezlý.

Pak jsem s tím jel domů a všiml jsem si, že při brždění mi jdou vibrace od kol. není to kotoučema, zkoušel jsem i bubny vzadu a tam to vibruje taky. Ale jenom při brždění, kola jsou vyvážený. Nevíte, v čem je háček? Nemohly se lehce povolit šrouby, slyšel jsem, že po pár km se mají dotáhnout. Nebo myslíte, že jsou nesprávný?
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od Smrťák »

Těžko říct. Nové alu je co? Mají přesný střed ALU?Předpokládám,že nejsou original Fiat
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od metaljohn »

Právě že jo - jsou to přesný originál kola na Bravo...
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od Smrťák »

Ty šrouby jsou tedy naprosto stejné?
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od Smrťák »

Odpověď:

Vibrace kol při brzdění mohou mít vždy několik příčin a někdy je potřeba prověřit více komponentů přední nápravy, než se podaří problém odstranit. Samozřejmě jako první se mění brzdové kotouče, které také bývají nejčastější příčinou těchto vibrací, pokud se ovšem závada znovu objeví v krátkém čase po opravě, tak bych se spíše soustředil na hledání problému a k další výměně bych rozhodně přistoupil až po odstranění samotné příčiny. V první řadě je potřeba změřit „házivost“ kotouče, měření se provádí úchylkoměrem s přesností 0,01mm. Každý brzdový kotouč má mírnou nerovnost, která by se měla standardně pohybovat do 0.20mm (měřeno u okraje brzdné plochy po celém obvodě) na jedno otočení kotouče. Za mezní hranici tolerance je považováno 0,40mm, pokud má kotouč větší úchylku tak již citelně „kope“ do pedálu při brzdění a je nutno ho vyměnit. V případě, že je naměřená hodnota v toleranci a vibrace při brzdění se spíše přenášejí do volantu, je nutno hledat příčinu v uložení kola. Kolo je v podstatě přišroubované k náboji ,který je upevněn přes tlumič pérování do podběhu kola a ve spodní části drží náboj rameno. Takže musíme prověřit pevnost těchto spojení - horní uložení tlumiče, spodní čep ramene, silentbloky ramene a čepy řízení. Důležitou součástí diagnostiky tohoto problému je také správně seřízená geometrie kol přední nápravy, přílišná sbíhavost zvyšuje namáhání již uvedených silentbloků a snižuje jejich životnost. Pokud jsou všechny uvedené spojovací body přední nápravy pevné a kotouč je „zkroucený“ více, než je uváděná tolerance, pak je potřeba hledat příčinu v brzdiči nebo v nekvalitním materiálu kotouče. Brzdič může být zarezlý, pak zůstane při povolení brzdy neustále vysunutý a brzdová destička je neustále v kontaktu s kotoučem, což způsobuje jeho přehřátí a následně zvlnění. Setkal jsem se také s tím, že byly vychozené vodící čepy brzdiče a ten se pak při brzdění na kotouči příčil a následně způsobil zvlnění (toto ovšem není příliš častá závada). Předpokládám, že kotouče Vám byly v autorizovaném servisu vyměněny na záruku a tím to servis považuje za vyřešené, ale je ve Vašem zájmu trvat na odstranění příčiny tohoto problému a nespokojit se s pouhou výměnou kotoučů za nové.
Autor: Jan Štecher ctrlc Jinak můžou být klidně špatně vyvážené. Jistota není. Jistá je pouze smrt
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od metaljohn »

ty šrouby jsem dával vedle sebe a okem jsem prostě rozdíl neviděl. Zkoušel jsem je i zkušebně našroubovat, dalo se s něma kvedlat o skoro nepatrnej rozdíl víc, než u těch běžně nasazených. Jenže ty běžný zase měly v závitech vazelínu, takže to pouhou rukou nešlo tolik "rozkvedlat".

Brzdama to není, ty mi sice taky jemně hučej, ale je to jinej zvuk :) Ale díky ti za snahu ;)
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
drgi
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: pát 18 úno 01:03

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od drgi »

sroby by sa mali utahovat na preskacku.

Obrázek
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 98 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od metaljohn »

Tak "zábava" pokračuje. Nahodil jsem na všechny kola ty šrouby ze zimáků. Samozřejmě to při prudším brždění vibruje dál ~x( Ještě přišla na mysl teorie, že jsou nějak nakoplý bubny, ale pak nechápu, že na zimních mi to nedělalo. Já se z toho poseru snad :|
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od Smrťák »

Nahoď zpět zimáky :D
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace kol (jen při brždění)

Příspěvek od pjanda »

metaljohn: Nekdy jsou veci mezi nebem a zemi. Ma zkusenost je takova, ze kdyz jsou to vibrace jen pri brzdeni, nejdou do volantu a projevuji se spise narazove, je to na 99 % buben...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět