Jak správně zahřívat motor?
Re: Jak správně zahřívat motor?
neni to az tak pravda, jsou motory, ktere jsou na poradne mazani a prohrati hodne haklive. prikladem budiz V8 z e39 M5 a R6 3.2 z prvnich rocniku e46 M3. nutno ale dodat, ze ve druhem pripade byla castecne na vine konstrukcni chyba.
jinak souhlas, ze normalnimu motoru je to dnes celkem fuk. presto si myslim, ze pokud se necha prohrat a nevytaci se za studena, spise to motoru prospeje nez ublizi.
jinak souhlas, ze normalnimu motoru je to dnes celkem fuk. presto si myslim, ze pokud se necha prohrat a nevytaci se za studena, spise to motoru prospeje nez ublizi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak správně zahřívat motor?
nekdo napise "vetsina motoru" a druhy se proti tomu ohradi a doda dve vyjimky u kterych to tak zcela nebylo, cimz jen potvrdi puvodni prispevek, ve kterem bylo ne "vsechny" ale "vetsina"
dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat, u novejsich aut pri sudenu moc vytaceni neumozni a radi vyrazne drive a vice mene temi otackami se da pak i ridit.
dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat, u novejsich aut pri sudenu moc vytaceni neumozni a radi vyrazne drive a vice mene temi otackami se da pak i ridit.
Re: Jak správně zahřívat motor?
no vsak prave... automat za studena niekolko minut radi az pri vyzsich otackach pre rychlejsie prehriatie motora a katalyzatora.goes píše:dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak správně zahřívat motor?
ja tedy muzu rici jak radi 530d a tam radi i kdyz na to dupnu u stedeneho pod 4000rpm, ovsem kdyz to jen lechtam, tak misto bezynch +-1200 rpm nejde pod 1400.merlin píše:no vsak prave... automat za studena niekolko minut radi az pri vyzsich otackach pre rychlejsie prehriatie motora a katalyzatora.goes píše:dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat
Re: Jak správně zahřívat motor?
kdyz ja mam pocit, ze zrovna moderni automaty strasne motory podtaceji, zbytecne vse tahnou na vyssi stupne v ramci zachovani dobre spotreby, viz. Passat 3.2 nebo z nedavna A6 3.0 TDI...jakekoliv drobne zrychleni je pak zbytecne doprovazeno velkym skokem prevodu a je to proste citit...ale to uz jsme zase nekde jinde
Re: Jak správně zahřívat motor?
Píše se zde o normálních a nenormálních motorech. Normální motor je elektrický, protože má pouze dvě součástky,a dvě ložiska, která běží v optimálním režimu a vydrží prakticky mnohem více, než celý vůz. Má účinnost přes 90% a proto se ani neohřívá, ani nemusí. Pracuje na obnovitelnou energii a je schopen podat okamžitě plný výkon. Elektromotor lze opakovaně mnohonásobně přetěžovat, spalovací motor pouze jednou a naposledy.Je normální motor, kterej chlastá, dělá rámus a smrdí? I když chápu nostalgii...http://www.youtube.com/watch?v=zTgMW_aYGQA&NR=1
// Vas prispevek je do znacne miry mimo tema, dejte si prosim pozor na zachovani navaznosti diskuse, pripadne zalozte tema nove. A nepouzivejte prosim vystupovani na tomto foru k zivelnemu odkazovani na externi stranky, kdy to nijak nesouvisi s probiranym tematem, je to v rozporu s pravidly fora. Diky - pjanda
// Vas prispevek je do znacne miry mimo tema, dejte si prosim pozor na zachovani navaznosti diskuse, pripadne zalozte tema nove. A nepouzivejte prosim vystupovani na tomto foru k zivelnemu odkazovani na externi stranky, kdy to nijak nesouvisi s probiranym tematem, je to v rozporu s pravidly fora. Diky - pjanda
Re: Jak správně zahřívat motor?
To teda bylo k tématu, jak zahřívat motor
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Jak správně zahřívat motor?
a jak si v tom aute topis? odpadnim teplem co?EKOLO píše:Píše se zde o normálních a nenormálních motorech. Normální motor je elektrický, protože má pouze dvě součástky,a dvě ložiska, která běží v optimálním režimu a vydrží prakticky mnohem více, než celý vůz. Má účinnost přes 90% a proto se ani neohřívá, ani nemusí. Pracuje na obnovitelnou energii a je schopen podat okamžitě plný výkon. Elektromotor lze opakovaně mnohonásobně přetěžovat, spalovací motor pouze jednou a naposledy.Je normální motor, kterej chlastá, dělá rámus a smrdí? I když chápu nostalgii...http://www.youtube.com/watch?v=zTgMW_aYGQA&NR=1
Re: Jak správně zahřívat motor?
mám tam bufík, kterej spotřebuje pouze 0.1 litru benzinu za hodinu a to ještě jen v zimě. ˇUčinnost bufíku je cca 40%, což je 2x více, než má spalovací motor. Tento příspěvek byl uveden proto, že přichází jiná doba, kdy musíme začít šetřit energií. U spalovacího motoru se jí 80% vyfouká chladičem a vejfukem. Není to přeci jen škoda?
Re: Jak správně zahřívat motor?
EKOLO: A s jakou myslíš účinností pracuje ten tvůj ekostroj? Ne motor, ten je až na konci, ale úplně všechno, elektriku si nenachytáš ze vzduchu. A pokud ty jo, tak většina lidí ne.