rejdy píše:Zdravím,
zkusím se zeptat majitelů vrtulí, zda někdo neřešil podobný problém, a sice vibrace volantu v rychlosti cca 100 - 130 km/h.
Vůz: e36 328i coupe, série, staggered setup 225/45 R17, 245/40 R17 Michelin PS4, na STK i pocitově při jízdě bez vůlí, geometrie OK, preventivně měněny zadní silentbloky ramen (plné M3 verze stejně jako předtím, předchozí bez viditelného opotřebení)
Pneumatiky vyvažovány na třech různých vyvažovačkách, posledně na Hunteru GSP 9700 s přítlačným válcem včetně kontroly pneu i disku - bez házivosti či jakéhokoliv problému.
Vibrace jsou cca v těch 100 - 130 ale ne pořád, někdy se volant ani nehne, pak během třeba půl kilometru bez viditelné změny kvality povrchu (D1 třípruh před Chodovem, D6 od Kladna) se zas začne trochu klepat. Auto nikam netáhne, nikde nic nebouchá.
Než začnu měnit všechno možný na přední nápravě - neměl jste někdo podobný problém a zdárně jej vyřešili?
Díky moc, Jakub.
Takže záhada hlavolamu vyřešena,100% příčinu odhadnout nedokážu, ale:
-nakoupeny nové šrouby na kola
-sundána kola, očištěny dosedací plochy (v podstatě ale nebylo co čistit, žádná rez, nic)
-vzduchem vyfoukány díry na šrouby pro případ nějakýho bordelu v závitech po těch letech
-nasazena kola spolu s 20 ks nových šroubů
-dotaženo na 110 Nm
=> volant se ani nehne
Netroufnu si tvrdit, jestli to tedy nějak mohly dělat šrouby, ale hlavní je, že to je cajk, i když sezona už je skoro pryč.