RWD mínus asi 65 kg zbytečného balastu na předkuvonkreuz píše:Z xDrive bude RWD?
BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d
Bacha na to, i po odpojení náhonu dopředu (bude třeba kodovat, aby nesvítila chyba, to ale asi víš...) budeš mít pořád přední nápravu xD, čili omezený výběr co se týká pružin a tlumičů.... Ledažebys po odpojení xDrive i sundal a vyhodil komplet celou přední nápravu adal tam díly z RWD.... zadní nápravy xD a RWD sou stejné....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d
O tom kódování vím. Naštěstí se nemusí měnit DXC za DSC jednotku, ale je třeba aby na vstupu měla neustále info. že xDrive je v nouzovém módu - spojka trvale rozepnuta.
Ono je více způsobů jak to předělat, od vytažení pojistky (pokud někomu nevadí, že má pak přístrojovku jak vánoční stromek, balast má pořád v autě a DSC se chová podivně) až po výměny půlky auta - včetně celé přední nápravy, olejové vany, kardanu, převodovky... Nikdy to ale nebude 100% i, protože xD má i jinou karoserii v oblasti tunelu a podlahy.
Já bych šel takovou střední cestou, aby to nestálo majlant, ale abych se zbavil většiny přidané hmotnosti a zbytečných rotujících hmot:
- přední náprava zůstane xD, vyhodí se poloosy, ale musí se nechat hřídel co prochází těhlicí a ložiskem kola (-10kg)
- vyhodí se přední diferenciál (-15 kg) a kardan (-3 kg)
- vymění se olejová vana xD za i (-3kg)
- nechá se xD převodovka (má na konci přírubu pro rozvodovku a jinou výstupní hřídel)
- z mezinápravového diferenciálu zůstane skříň, protože přes ní je uchycená převodovka k tunelu, vnitřky se vykuchají kromě té hřídele ke kardanu (-20kg? komplet má 25kg)
- kardan dozadu tak zůstane z xD
Ono je více způsobů jak to předělat, od vytažení pojistky (pokud někomu nevadí, že má pak přístrojovku jak vánoční stromek, balast má pořád v autě a DSC se chová podivně) až po výměny půlky auta - včetně celé přední nápravy, olejové vany, kardanu, převodovky... Nikdy to ale nebude 100% i, protože xD má i jinou karoserii v oblasti tunelu a podlahy.
Já bych šel takovou střední cestou, aby to nestálo majlant, ale abych se zbavil většiny přidané hmotnosti a zbytečných rotujících hmot:
- přední náprava zůstane xD, vyhodí se poloosy, ale musí se nechat hřídel co prochází těhlicí a ložiskem kola (-10kg)
- vyhodí se přední diferenciál (-15 kg) a kardan (-3 kg)
- vymění se olejová vana xD za i (-3kg)
- nechá se xD převodovka (má na konci přírubu pro rozvodovku a jinou výstupní hřídel)
- z mezinápravového diferenciálu zůstane skříň, protože přes ní je uchycená převodovka k tunelu, vnitřky se vykuchají kromě té hřídele ke kardanu (-20kg? komplet má 25kg)
- kardan dozadu tak zůstane z xD
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d
@Z: smekám.... já tuhle myšlenku taky měl - asi 3 sekundy... pak mě to rychle přešlo....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD
sem to oddělil do samostatného vlákna, imho si to zaslouží
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD
Vzdy ma fascinuje takyto zapal pre vec, hlavne ked to postrada racionalitu. Naco vymyslat nieco co je uz vymyslene? Neni jednoduchsie auto ktore ti nevyhovuje(xDRIVE) prosto vymenit za RWD? To co na takom obchode stratis lahko vykompenzujes nakladmi na prestavbu odhliadnuc od toho ze to nikdy nebude dokonale riesenie. Rovnaky nonsens ako prekopavat automat na manual. Teda ak nemas ferrari kde by to uz dnes mohlo byt aspon financne obhajitelne.
Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD
Je ještě jeden úhel pohledu: "chcu předělat" protože např. (v mém případě) si už takovou motorizaci (díky posratému Bruseli) prostě nekoupím....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD
Díky za samostatné téma, teď už není cesty zpět Ale jak jsem psal, realizaci plánuju až po zimě.
Mi to zase tak iracionální nepřijde. Nových dílů bude minimum, spíš to bude pracné, ale zase se při tom pořeší údržba, která by se jinak stejně musela dělat. Taky je asi třeba zmínit, že auto má najeto 200 tis. km a čekala by mě repase nebo výměna toho předního diffu a možná i repase mezinápravové rozvodovky.
Přijde mi to menší zlo než prodej, výběr a dovoz jiného auta. Navíc, když se zběžně podívám na mobile.de, tak 330i E92 a manuálem a s N52-kou (tuším do 2008) tam je snad do 10ks. Už jenom provedení interiéru (all black) to vyfiltruje na pár kusů. Nehledě na to, že svoje auto jsem kupoval s 17 tis. km a tak nějak vím co mám a spoustu věcí už jsem si tam pořešil k obrazu svému...
Mi to zase tak iracionální nepřijde. Nových dílů bude minimum, spíš to bude pracné, ale zase se při tom pořeší údržba, která by se jinak stejně musela dělat. Taky je asi třeba zmínit, že auto má najeto 200 tis. km a čekala by mě repase nebo výměna toho předního diffu a možná i repase mezinápravové rozvodovky.
Přijde mi to menší zlo než prodej, výběr a dovoz jiného auta. Navíc, když se zběžně podívám na mobile.de, tak 330i E92 a manuálem a s N52-kou (tuším do 2008) tam je snad do 10ks. Už jenom provedení interiéru (all black) to vyfiltruje na pár kusů. Nehledě na to, že svoje auto jsem kupoval s 17 tis. km a tak nějak vím co mám a spoustu věcí už jsem si tam pořešil k obrazu svému...
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD
Myslim, ze toto je argument proti ktoremu sa neda povedat fakt nic.Z3 píše:...že svoje auto jsem kupoval s 17 tis. km a tak nějak vím co mám a spoustu věcí už jsem si tam pořešil k obrazu svému...
Drzim palce!!!
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...