Nová Insignia (benzín nebo diesel)
Nová Insignia (benzín nebo diesel)
Dobrý den,
rád bych vás poprosil o pomoc s výběrem motorizace nové insignie. To, že si ji budu pořizovat, to je jasné, ale nedokážu se rozhodnout, jakou motorizaci zvolit.
Volím mezi:
1.5 DIT (naturálek) max. hodnoty: 121kW 250Nm-1
2.0 CDTI (diesel) max. hodnoty: 125kW 400Nm-1
A já teď řeším, jaký vybrat. U dieselového dvoulitru je možnost pohonu i 4x4 (ale nevidím moc důvod proč ho použít, protože bydlím na jižní moravě a zimy tu nebývají hrozné a nevím kdy jindy bych ho využil). No a moje dilema je v tom, že bych bral benzín, ovšem má cca o 1,5-2l vyšší spotřebu (to beru, je to prostě benál), ale bojím se především, že to je malý motor na tak velké auto a nechtěl bych ho "udřít". Auto bych využíval na dojíždění do práce cca 100km za den (s tím, že bych nejezdil každý den, ale s kolegy se střídal co třetí den). Dvoulitr diesel je klasika, nezklame, nenadchne, ale jezdí dobře a už mi přijde, že s takovým autem si v klidu poradí. Co si o tom myslíte vy? Příspěvky ve stylu ať si nepořizuji opela si prosím nechte, s tím radit nepotřebuji, auto jsem si vybral a řeším pouze motorizaci.
Jo a ještě dodatek, jakou máte zkušenost s dieselovými start-stopy v zimě? Nemíváte s tím nějaké problémy? Netrápí to příliš motor?
rád bych vás poprosil o pomoc s výběrem motorizace nové insignie. To, že si ji budu pořizovat, to je jasné, ale nedokážu se rozhodnout, jakou motorizaci zvolit.
Volím mezi:
1.5 DIT (naturálek) max. hodnoty: 121kW 250Nm-1
2.0 CDTI (diesel) max. hodnoty: 125kW 400Nm-1
A já teď řeším, jaký vybrat. U dieselového dvoulitru je možnost pohonu i 4x4 (ale nevidím moc důvod proč ho použít, protože bydlím na jižní moravě a zimy tu nebývají hrozné a nevím kdy jindy bych ho využil). No a moje dilema je v tom, že bych bral benzín, ovšem má cca o 1,5-2l vyšší spotřebu (to beru, je to prostě benál), ale bojím se především, že to je malý motor na tak velké auto a nechtěl bych ho "udřít". Auto bych využíval na dojíždění do práce cca 100km za den (s tím, že bych nejezdil každý den, ale s kolegy se střídal co třetí den). Dvoulitr diesel je klasika, nezklame, nenadchne, ale jezdí dobře a už mi přijde, že s takovým autem si v klidu poradí. Co si o tom myslíte vy? Příspěvky ve stylu ať si nepořizuji opela si prosím nechte, s tím radit nepotřebuji, auto jsem si vybral a řeším pouze motorizaci.
Jo a ještě dodatek, jakou máte zkušenost s dieselovými start-stopy v zimě? Nemíváte s tím nějaké problémy? Netrápí to příliš motor?
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
Rtep2007 píše: bojím se především, že to je malý motor na tak velké auto
Najdi rozdíl....pavproch píše:"1.4 TSI je příliš malý motůrek na takový kus auta"
Já tuhle rovnici vyřešil (při koupi auta pro ni) pomocí 2.0TSI, jak to řešit u pažouta, pardoň opla, nechám na Tobě...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
1.5T benzin nebrat. Je to primovstrik a nese si stejne problemy jako 1.4T primovstrik, t.j. silene karbonovani, LSPI, ...
Staci se podivat na http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php ... 542#p44542 .
Opel si s tim nevi rady a lidi nadavaji (i v Nemecku nebo UK).
Sam mam Zafiru MY 2017 a bral jsem naftu, protoze benzinove motory jsou tragedie (1.4T neprimy vstrik je slaba a auto po nalozeni zere temer jak moje stara V6; 1.6T primovstrik, jede to lepe, ale zere to taky + problemy).
Staci se podivat na http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php ... 542#p44542 .
Opel si s tim nevi rady a lidi nadavaji (i v Nemecku nebo UK).
Sam mam Zafiru MY 2017 a bral jsem naftu, protoze benzinove motory jsou tragedie (1.4T neprimy vstrik je slaba a auto po nalozeni zere temer jak moje stara V6; 1.6T primovstrik, jede to lepe, ale zere to taky + problemy).
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
mam mondeo 4 kombi, motor 1,6 EB 118kw, auto ma presne 1500kg a motor je na to dostatecny.
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
To jako, že nafta karbonovat?
Chybí dost informací o nájezdu, stylu jízdy apod. Té spotřebě moc never, nové naftaky zerounojem více než je papírové dáno. Samozřejmě to platí i u benzínu, ale ten rozdíl ve spotřebě se poslední dobou docela stíra
Jaký je cenový rozdíl mezi motory?
Chybí dost informací o nájezdu, stylu jízdy apod. Té spotřebě moc never, nové naftaky zerounojem více než je papírové dáno. Samozřejmě to platí i u benzínu, ale ten rozdíl ve spotřebě se poslední dobou docela stíra
Jaký je cenový rozdíl mezi motory?
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
S/S systém je jedna z největších zhovadilostí. Takže sednu, nastartuju a S/S OFF. Už to mám naučené.
V zimě samozřejmě to auto (ne jenom motor, ale i další součásti) trpí víc. Sice výrobci říkají, že pod tolik a tolik stupňůch se to nevypíná nebo po vyšší zátěži, atd. ale jsou to jenom kecy na papíře, podobné spotřebě = vycucané z prstu v laboratoři.
Jak psal Dallen - chybí detail o nájezdu a skladbě tras. Obecně se diesel nehodí na krátké jízdy. Pokud bys s benzínem za rok najezdil 30t km +, tak je také jeho rentabilita a výdrž diskutabilní, protože objem je pidi na tak velké, těžké auto a logicky by to byl pro něj záhul. Pokud bys ho ale za 2-3 roky stejně prodával, tak tohle tě trápit nemusí.
Osobně bych si zajel projet obě motorizace a co by mi sedlo víc....
V zimě samozřejmě to auto (ne jenom motor, ale i další součásti) trpí víc. Sice výrobci říkají, že pod tolik a tolik stupňůch se to nevypíná nebo po vyšší zátěži, atd. ale jsou to jenom kecy na papíře, podobné spotřebě = vycucané z prstu v laboratoři.
Jak psal Dallen - chybí detail o nájezdu a skladbě tras. Obecně se diesel nehodí na krátké jízdy. Pokud bys s benzínem za rok najezdil 30t km +, tak je také jeho rentabilita a výdrž diskutabilní, protože objem je pidi na tak velké, těžké auto a logicky by to byl pro něj záhul. Pokud bys ho ale za 2-3 roky stejně prodával, tak tohle tě trápit nemusí.
Osobně bych si zajel projet obě motorizace a co by mi sedlo víc....
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
Vypinate S/S a potom se divite, ze jsou ty vase primovstrikove zazraky zakarbonovane. Dobre vam tak.
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
A vzdyt to nahore pise ze projede 100 km/ den dvakrat tydne, tj. 200 km/ tyden × 52 = 10400 km. Na ruzny pojezdy a dovolene by se mel do 15 tis./ rok vejit.
Nova Insignia dost zhubla proti predchudci. Netusim nakolik je tech 1370 kg uvadenych u 1.5 benzinu realnych, ale papirove je to o metrak min nez predtim. A o 150 kg min nez soucasna dvoulitrova nafta…
Vykon to ma na objem vcelku normalni (a podle me primereny k velikosti auta), v primerenem spektru, fakt nemyslim ze by to byl nejaky zahul. To by musel tech 120 kW dolovat z 1.0 v 8500 rpm.
Nova Insignia dost zhubla proti predchudci. Netusim nakolik je tech 1370 kg uvadenych u 1.5 benzinu realnych, ale papirove je to o metrak min nez predtim. A o 150 kg min nez soucasna dvoulitrova nafta…
Vykon to ma na objem vcelku normalni (a podle me primereny k velikosti auta), v primerenem spektru, fakt nemyslim ze by to byl nejaky zahul. To by musel tech 120 kW dolovat z 1.0 v 8500 rpm.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
lampa: pouč mne prosím...diesely v naší firmě mají nájezdy přes 200 i 300t km. Nikdy jsem neřešil zakarbonované vstřiky. Dokonce, krom jednoho auta, jsem je za 15 let neměnil na žádném autě, protože nebylo potřeba.
O čem to tedy mluvíš?
O čem to tedy mluvíš?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)
to by me zajimalo vysvetleni tohoto blabolulampa píše:Vypinate S/S a potom se divite, ze jsou ty vase primovstrikove zazraky zakarbonovane. Dobre vam tak.
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw