Porsche - vse o sportovnich modelech
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Zdravím, jsem zde nováčkem a měl bych pár dotazů ohledně 911 997. Konkrétně ojetina cca rok 2005-2006 carrera popř. carrera S. Měla by být v manuálu a klasická zadokolka a další mojí podmínkou je brzdová soustava na ocelových kotoučích. Dočetl sem se, že ideální je až po faceliftu od 2008, nic méně právě ty auta z prvního a druhého roku výroby se dají sehnat občas za poměrně slušnou cenu. Viděl bych to na lehkou bouračku popř. auto s vadou motoru.
Tím se už dostávám k tomu co mě zajímá nejvíce a to, co na motorech odchází, popř. na co si dát bacha při koupi auta?
Jaký nájezd běžné auto z Německa vydrží? V jakých intervalech se dělají rozvody? Musí motor ven? Máte někdo zkušenosti s provozem takového auta pro běžné ježdění, včetně zimního období?
Předem díky za názory.
Tomáš
Tím se už dostávám k tomu co mě zajímá nejvíce a to, co na motorech odchází, popř. na co si dát bacha při koupi auta?
Jaký nájezd běžné auto z Německa vydrží? V jakých intervalech se dělají rozvody? Musí motor ven? Máte někdo zkušenosti s provozem takového auta pro běžné ježdění, včetně zimního období?
Předem díky za názory.
Tomáš
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: sob 09 úno 21:42
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Vygoogli si "997.1 IMS"
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Když bude googlit,tak zjistí,že to žádnej řemen nemá a motory u těch pozdějších už držely víc.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Tak za prvé pochvala - určitě jdeš dobrou cestou. Provoz toho auta je docela pohoda, spotřeba okolo 13 litrů, pohodlí. K možným závadám - celá slavná IMS, což je zadírající se ložisko na předlohové hřídeli, postihuje cca 2% aut, ale týká se jen úplně prvních modelů 997 (i S) vyrobených myslím do cca března 2005. Výměna toho ložiska za trvanlivé není nic složitého a dělá se běžně s výměnou spojky. Samotná spojka vydrží, podle stylu jízdy, cca 80 - 100tis km. U modelu S jsou tenčí stěny válců a údajně dochází obšas k jejich prasknutí. Ale nikdy jsem se s nikým, koho to potkalo, nesetkal a ani na fórech nikdo nic nepsal.
Každopádně - když poškozené auto, tak karoserii, nebo zavěšení kol, které je podobné závoďákům a dá se opravit poměrně snadno a na poměry Porsche i celkem levně. Poškozený motor je veliká sázka do loterie, repase je velmi drahá a nové motory prakticky nejsou.
Co se týče nájezdu a žívotnosti. Traduje se, že těmhle autům daleko víc vyhovuje časté ježdění, než postávání v garáži. V nabídkách najdeš auta s nájezdem i přes 300 tis km a vůbec bych se nedivil, kdyby mnohá z nich byla v perfektní kondici.
Rada na závěr - sežeň si mechanika, nebo servis, kam budeš jezdit. Vyhnul bych se oficiálnímu servisu. Dobré reference má Auto Bejda, nebo třeba Flatsix v Praze.
Každopádně - když poškozené auto, tak karoserii, nebo zavěšení kol, které je podobné závoďákům a dá se opravit poměrně snadno a na poměry Porsche i celkem levně. Poškozený motor je veliká sázka do loterie, repase je velmi drahá a nové motory prakticky nejsou.
Co se týče nájezdu a žívotnosti. Traduje se, že těmhle autům daleko víc vyhovuje časté ježdění, než postávání v garáži. V nabídkách najdeš auta s nájezdem i přes 300 tis km a vůbec bych se nedivil, kdyby mnohá z nich byla v perfektní kondici.
Rada na závěr - sežeň si mechanika, nebo servis, kam budeš jezdit. Vyhnul bych se oficiálnímu servisu. Dobré reference má Auto Bejda, nebo třeba Flatsix v Praze.
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Vim jen, ze znamej zadrel motor na okruhu pac je kokot a nekontroloval olej. Oprava nebo jetej motor asi 700k. Byla ta 997.1 S.
To auto me keramicky brzdy a celkove plna palba tak to asi budou opravovat, ale jinak se to uz skoro nevyplati.
To auto me keramicky brzdy a celkove plna palba tak to asi budou opravovat, ale jinak se to uz skoro nevyplati.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Problém s IMS postihuje všechna 997.1 (2005 - 2008). Další větší závadou je poškození stěn válců, o praskání jsem se nikde nedočetl, ale dochází k "bore scoringu". Nejspíš by stálo za to nechat si tohle při koupi zkontrolovat boroskopem.
997.2 (2009 - 2012) výše zmíněným netrpí, až na pár případů bore scoringu, ale bylo to u nových aut s nižším nájezdem.
Spotřební věci a menší opravy jsou cenově přijatelný i vzhledem k nynější ceně auta. Ale za předpokladu, že se vyhneš autorizáku.
btw. v německu teď umí Porsche prodlouženou záruku na auta do 14 let stáří a 200k km. Předpokládám, že brzy se to dostane i k nám.
997.2 (2009 - 2012) výše zmíněným netrpí, až na pár případů bore scoringu, ale bylo to u nových aut s nižším nájezdem.
Spotřební věci a menší opravy jsou cenově přijatelný i vzhledem k nynější ceně auta. Ale za předpokladu, že se vyhneš autorizáku.
btw. v německu teď umí Porsche prodlouženou záruku na auta do 14 let stáří a 200k km. Předpokládám, že brzy se to dostane i k nám.
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Pavelpu27 Díky za pochvalu Autorizovaný servis vůbec nepřipadá v úvahu. Nějakej základ si udělám sám (oleje, filtry, a další drobnosti), a na co bude potřeba hever tak u známého. Do teď jsem jezdil yarisem, takže asi každé silnější auto bude pro mne zázrak . Něco jsem našetřil, a chtěl si koupit subaru sti hatch.
Asi před pul rokem jsem se byl podívat na dvě sti , a obě rošlapané jak zelí a to nemělo ani jedno z nich přes 150 tkm.
Každopádně 997.2 je mimo rozpočet .Stejně tak i keramické brzdy. Proto mi šlo hlavně o 997.1. ale po tom co jsem si na vaše doporučení nastudoval něco o těch motorech, o ložisku na předlohové hřídeli kde dodělávají extra přívod oleje. Tak mě to odrazuje taky. :-/ vube nevím co...
Asi před pul rokem jsem se byl podívat na dvě sti , a obě rošlapané jak zelí a to nemělo ani jedno z nich přes 150 tkm.
Každopádně 997.2 je mimo rozpočet .Stejně tak i keramické brzdy. Proto mi šlo hlavně o 997.1. ale po tom co jsem si na vaše doporučení nastudoval něco o těch motorech, o ložisku na předlohové hřídeli kde dodělávají extra přívod oleje. Tak mě to odrazuje taky. :-/ vube nevím co...
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Tak za prvé, problém s IMS určitě nepostihuje všechna auta. Týká se vlastně jen motorů z generace 996, které se montovaly jen do března 2005. Na netu se dají najít výrobní čísla, od kterých bylo ložisko silnější s lepším pouzdrem. A ani u motorů, které mají to původní ložisko, je jeho zadření velmi vzácné. Sám mám 997.1 S z ledna 2005 s původním IMS a spím klidně. Až budu dělat spojku, nechám to vyměnit, ale neplašil bych.
Když vezmeš v úvahu, kolik 996 a 997 jezdí bez problémů kolikrát s mnoha sty tisíci km, je to pořád nejbezpečnější způsob, jak si pořídit pořádný auto.
Když vezmeš v úvahu, kolik 996 a 997 jezdí bez problémů kolikrát s mnoha sty tisíci km, je to pořád nejbezpečnější způsob, jak si pořídit pořádný auto.
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Solidni progress .Tomeček píše:... Do teď jsem jezdil yarisem, takže asi každé silnější auto bude pro mne zázrak ...
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Jo, to nebude zas tak velký rozdíl.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3