Ford obecně
Re: focus st rs mk2
clovece daj si povedat nevime preco si sa zameral na to jedno cervene auto a sam vidis ze s tym je problem
pred tisic km menili spojku a huci tam lozicko...takze isto to neni lozisko spojkove ale lozisko v prevodovke,to mozno stoji tisicku ale robota isto nie a plus hladat niekoho kto ti vyhodi prevodovku vymeni to a posklada spat....
filtry olej je klasika u jazdenky ale zadne brzdy a plus navyse to lpg....
piskajuce brzdy isto nie su vlastnost...
sam pises ze sa do toho nevyznas ale ides kupovat auto ktore potrebuje viac ako ponakupny servis a vobec to nevidis ako problem...
ako vsetky jazdene auta nieco potrebuju,ale treba vybrat to ktoremu chyba najmenej,nie najviac...
ale ja viem,je pekne cervene....
pred tisic km menili spojku a huci tam lozicko...takze isto to neni lozisko spojkove ale lozisko v prevodovke,to mozno stoji tisicku ale robota isto nie a plus hladat niekoho kto ti vyhodi prevodovku vymeni to a posklada spat....
filtry olej je klasika u jazdenky ale zadne brzdy a plus navyse to lpg....
piskajuce brzdy isto nie su vlastnost...
sam pises ze sa do toho nevyznas ale ides kupovat auto ktore potrebuje viac ako ponakupny servis a vobec to nevidis ako problem...
ako vsetky jazdene auta nieco potrebuju,ale treba vybrat to ktoremu chyba najmenej,nie najviac...
ale ja viem,je pekne cervene....
Re: focus mk2 1,6 BENZIN
Měl jsem 1,6 kombi benzin, ne LPG, v Trendu, najel jsem 180.000 km, problémy za tu dobu byly jen s táhly předního stabilizátoru a klimatizací, chybí tomu 6. kvalt = na dálnici velký hluk a velká spotřeba (kvalty jsou dost dole), na prázdné suché asfaltce byť jen se 75 kW perfektní jízdní vlastnosti = radost z jízdy jako s málokerým autem, doporučuji dát sportovní přední stabilizátor a širší gumy, při porovnávání 2 stejných Focusů už dost rozdíl ,
- nyní mám Focus 3 / 2,0 TDCI, v 60.000 km byl již měněn EGR ventil, radost z okresek s tím již není , jen na dálnici a u pumpy při placení...
- nyní mám Focus 3 / 2,0 TDCI, v 60.000 km byl již měněn EGR ventil, radost z okresek s tím již není , jen na dálnici a u pumpy při placení...
Slav3k píše:Dobrý den.
Prosím, je tu někdo, kdo je vlastníkem nějakého Fordu a byl by ochoten sdělit svoje pocity a postřehy na Ford ideálně Focus Mk2. Budeme pravděpodobně kupovat ojetého Focuse 1.6 na LPG a já bych rád před koupí zjistil maximum informací.
Velmi děkuji za jakékoli konstruktivní komentáře a přeji příjemný víkend.
Slávek
Re: Ford obecně
Díky moc za info. Už máme Fordíka doma. Jo, že tomu chybí 6 jsme zjistili. Ale nám to nevadí. Doufám, že nám auto udělá dobrou službu, máme ho s najetými 216 000 km.
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Re: Ford obecně
Výborně a teď hurá na servis: rozvody komplet (řemen pohonu vačkových hřídelí, nějaká ta kladka, vodní pumpa, napinaci kladla, řemen pohonj příslušenství) , olej v motoru, chladici kapalina, olej v převodovce a a enmechat se za žádnou cenu odbít ze to není potřeba. Bylo by to dosti na draka, kdyby se vám u auta za 70 000 vysral motor a stalo vas to třetinu ceny auta...
Re: Ford obecně
Ahoj,vonkreuz píše:Výborně a teď hurá na servis: rozvody komplet (řemen pohonu vačkových hřídelí, nějaká ta kladka, vodní pumpa, napinaci kladla, řemen pohonj příslušenství) , olej v motoru, chladici kapalina, olej v převodovce a a enmechat se za žádnou cenu odbít ze to není potřeba. Bylo by to dosti na draka, kdyby se vám u auta za 70 000 vysral motor a stalo vas to třetinu ceny auta...
rozvody byly udělány při 200tis km. Ověřím v dokumentech zda komplet, ale myslím že asi jo, když ta sada celá stojí kolem 2500kč.
Co se týče výměny oleje v motoru, stačí prostě ten starý vypustit a nalít nový? Nebo je i možné provést "výplach" něčím mezi tím starým a novým olejem?
K té chladící kapalině, někde jsem se dočetl, že FORD tvrdí, že ta kapalina co tam je v tom voze, je na doživotí? Pokud není, tak jakou životnost ta chladící kapalina má? Míchá se to 1:1 s destilkou že?
Opět u oleje v převodovce jsem se dočetl na mnoha místech, že je na doživotí. Někde dokonce že jeho výměna je nežádoucí. Snad jen lidi dolévali olej, když byl nějaký únik atd. Dokonce jeden pán psal, že vyměnil olej v převodovce a řadilo se mu pak hůře. Takže jak to je, měnit či neměnit olej v převodovce?
Taky nás čeká nákup zimních pneumatik. Musím rozhodit sítě, kde na ně.
Otec je zručný a například u stařičké škody 120 si sám servisoval komplet motor, tedy rozhodli jsme se že bychom rádi u nového auta alespoň snazší úkony dělali sami: výměna oleje, výměna brzdového obložení atp. Chceme se časem naučit na tom autě si toho co nejvíc dělat sami (to co jde rozumně v domácích podmínkách na dvoře samozřejmě).
Slávek
Naposledy upravil(a) Slav3k dne čtv 27 črc 10:07, celkem upraveno 1 x.
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Re: Ford obecně
Výplach bych neprováděl, celá olejová náplň se nikdy nepovede vyměnit, takže by třeba půl litru toho přípravku zůstalo v motoru i po výměňe a smíchalo se s novým olejem. Prostě jen vyměnit olejovou náplň s olejovým a vzduchovým filtrem.Slav3k píše:vonkreuz píše:Co se týče výměny oleje v motoru, stačí prostě ten starý vypustit a nalít nový? Nebo je i možné provést "výplach" něčím mezi tím starým a novým olejem?
K té chladící kapalině, někde jsem se dočetl, že FORD tvrdí, že ta kapalina co tam je v tom voze, je na doživotí? Pokud není, tak jakou životnost ta chladící kapalina má? Míchá se to 1:1 s destilkou že?
Opět u oleje v převodovce jsem se dočetl na mnoha místech, že je na doživotí. Někde dokonce že jeho výměna je nežádoucí. Snad jen lidi dolévali olej, když byl nějaký únik atd. Dokonce jeden pán psal, že vyměnil olej v převodovce a řadilo se mu pak hůře. Takže jak to je, měnit či neměnit olej v převodovce?
Každá náplň degraduje. Doživotní v řeči výrobce znamená spíše něco jako po dobu záruky nebo předpokládané životnosti.
Pokud k servisu přistoupíte aktivně, životnost tím prodloužíte. U manuální převodovky může být výměna oleje jen ku prospěchu při dodržení specifikace oleje a správné hladiny.
Samozřejmě je třeba použít jen kapaliny které do motoru/chladící soustavy/převodovky patří - předepsané specifikace.
Vše by mělo být uvedeno v manuálu.
Osobně nakupuju oleje na http://www.znackoveoleje.cz, není to nejlevnější eshop, ale kvalita je ověřená. Zároveň je to výhradní dovozce francouzské značky Yacco.
Více než kde jinde u oleje platí, že lepší je obyčejný olej správné specifikace, než od profláklé značky za nejlevnější eshopovou cenu, který může být pančovaný a ve skutečnosti specifikace vůbec neplnit (a pak převodovka třeba opravdu začne řadit hůř).
Jinak výměna minimálně motorového oleje patří k dobrým mravům po nákupu ojetiny, byť by předchozí majitel napovídal a zapsal do knížečky cokoliv.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Ford obecně
Výplach oleje v motoru neprovádět - viz. Zajdovo vysvětlení. Výměna oleje v převodovce - osobně měním co 50 000km. Chladící kapalinu je dobré měnit co 3 roky. Každý výrobce automobilu předepisuje nějakou specifikaci chladící kapaliny (najdeš to v manuálu nebo-li uživatelské příručce), která se v daním poměru míchá s destilkou. Všechno to také kupuju na znackoveoleje.cz .
Nejvíce informací najdeš na webu/foru zaměřeném na tvoji značku nebo i konkrétní model.
Nejvíce informací najdeš na webu/foru zaměřeném na tvoji značku nebo i konkrétní model.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Ford obecně
1. Papír snese všechno. Jestli si MYSLÍTE, že byly ASI rozvody vyměněny, a cena za sadu je jen 2500, dal bych na radu zde přítomných uživatelů.
2."Doživotní" náplň? Za tuto vágní formulaci kopat výrobce do zevního genitálu.
3. Přeju hodně najetých km bez problémů s LPG systémem. Snad nedopadnete jako jeden můj známý, který v minulosti též pořídil auto s větším nájezdem ( kolem 200k km) na LPG, a po pár tisících km zjistil, že stejně nakonec bude muset provozovat auto na benzín.
2."Doživotní" náplň? Za tuto vágní formulaci kopat výrobce do zevního genitálu.
3. Přeju hodně najetých km bez problémů s LPG systémem. Snad nedopadnete jako jeden můj známý, který v minulosti též pořídil auto s větším nájezdem ( kolem 200k km) na LPG, a po pár tisících km zjistil, že stejně nakonec bude muset provozovat auto na benzín.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Re: Ford obecně
Příští týden jdu na rozvody s FoFo mk2 1.6i do autorizáku - cena 6500Kč v náhradě (SKF a INA)..mámin samozvaný mechanik chtěl 5000Kč bez vodní pumpy(=jakoby se rozvody ani nedělaly), celkem výsměch, tady to bude se zárukou a zápisem do servisky. No a zítra jdu do téhož autorizáku s mým novým přírůstkem v podobě Mondea mk4 2.0tdci 103kw Tam je cenoffka 8000Kč.
Zatím jsem s autem kvůli přejetým rozvodům moc nejezdil, ale jsem velmi spokojen a překvapen jak auto s 230tkm může vypadat jako skoro nový Je to Titanium, takže to má docela solidní výbavu: bixenon, parkovací čidla vpředu i vzadu, dešťový senzor, samostmivaci sklopná zrcátka, vyhřívané čelní sklo, keyless start na tlačítko, autoklima dvouzona, aux, USB, ipod vstup, velký displej mezi budikama (Convers+), vyhřívaný a ventilovaný látkový sedačky.. Jede to docela slušně a na 6q to točí úplný nic.
Zatím jsem s autem kvůli přejetým rozvodům moc nejezdil, ale jsem velmi spokojen a překvapen jak auto s 230tkm může vypadat jako skoro nový Je to Titanium, takže to má docela solidní výbavu: bixenon, parkovací čidla vpředu i vzadu, dešťový senzor, samostmivaci sklopná zrcátka, vyhřívané čelní sklo, keyless start na tlačítko, autoklima dvouzona, aux, USB, ipod vstup, velký displej mezi budikama (Convers+), vyhřívaný a ventilovaný látkový sedačky.. Jede to docela slušně a na 6q to točí úplný nic.
Re: Ford obecně
Ako fungujú tie ventilované sedačky vo forde ? Vždy som to hrozne chcel a nájsť auto s tým je problém aj u prémie. Aj kvôli tomu mi boli mondeá vždy sympatické.
Kilometre na aute neschováš, ale ak sa s autom jazdili dlhé trasy a človek netrápil auto prevážaním nábytku, bicyklov, detí,... tak dokáže vyzerať aj po kilometroch dobre. Poznám superba s 300 tis, na ktorom keď vieš čo hľadať tak si všimneš jemne ohmataný volant.
Naša A4ka má 360 a tam to je vidieť. Boky kožených sedačiek a pri bližšom pohľade aj volant. Zrovna mondeo nieslo kilometre vždy dobre. Len pekný kúsok nie je ľahké nájsť, gratulujem k peknému autu.
K téme, ale:
Mám Ford C-max 1,6i 74 kw bez plynu. Či boli rozvody menené sa dá pozrieť podľa toho, ako vyzerajú remene. Či je menená vodná pumpa zistíš ťažko.
Zadné brzdy boli okolo 150 €, určite spraviť.
Olej určite vymeniť, aj v prevodovke, pozrieť či prevodovka netečie. Preplach nerobiť. Priebežne kontrolujem olej a u mňa ani na konci intervalu nie je olej úplne čierny. Takže ak ho nájdeš čierny ako z nafťáku, tak tam bol viac než 15 000.
Pískajúce brzdy, ak boli mokré, tak pri otvorenom okne, môže byť trochu počuť. Inak nie, pravdepodobne si nesadli doštičky s kotúčmi, alebo je jedno z nich nejaké čudné. Ak pri pribrzdení počuješ šúchanie, tak sú to mŕtve platničky.
Prevodovku neriešiť a jazdiť, kým to jazdí, potom vymeniť kus za kus. Pri výmene porozmýšlať aj nad spojkou. Moja má necelých 250 tisíc a už končí (ale veľa jazdila po meste).
Inak tiež mi hučí prevodovka, najviac je to počuť pri 3,4ke v mestských rýchlostiach. Mne bolo odporúčané to neriešiť. Dúfam, že to tých 300 natočí a potom to pôjde preč.
Kilometre na aute neschováš, ale ak sa s autom jazdili dlhé trasy a človek netrápil auto prevážaním nábytku, bicyklov, detí,... tak dokáže vyzerať aj po kilometroch dobre. Poznám superba s 300 tis, na ktorom keď vieš čo hľadať tak si všimneš jemne ohmataný volant.
Naša A4ka má 360 a tam to je vidieť. Boky kožených sedačiek a pri bližšom pohľade aj volant. Zrovna mondeo nieslo kilometre vždy dobre. Len pekný kúsok nie je ľahké nájsť, gratulujem k peknému autu.
K téme, ale:
Mám Ford C-max 1,6i 74 kw bez plynu. Či boli rozvody menené sa dá pozrieť podľa toho, ako vyzerajú remene. Či je menená vodná pumpa zistíš ťažko.
Zadné brzdy boli okolo 150 €, určite spraviť.
Olej určite vymeniť, aj v prevodovke, pozrieť či prevodovka netečie. Preplach nerobiť. Priebežne kontrolujem olej a u mňa ani na konci intervalu nie je olej úplne čierny. Takže ak ho nájdeš čierny ako z nafťáku, tak tam bol viac než 15 000.
Pískajúce brzdy, ak boli mokré, tak pri otvorenom okne, môže byť trochu počuť. Inak nie, pravdepodobne si nesadli doštičky s kotúčmi, alebo je jedno z nich nejaké čudné. Ak pri pribrzdení počuješ šúchanie, tak sú to mŕtve platničky.
Prevodovku neriešiť a jazdiť, kým to jazdí, potom vymeniť kus za kus. Pri výmene porozmýšlať aj nad spojkou. Moja má necelých 250 tisíc a už končí (ale veľa jazdila po meste).
Inak tiež mi hučí prevodovka, najviac je to počuť pri 3,4ke v mestských rýchlostiach. Mne bolo odporúčané to neriešiť. Dúfam, že to tých 300 natočí a potom to pôjde preč.