Odjinud: Nechci nové auto

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
mlucero
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: úte 29 bře 12:33

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od mlucero »

Dobrý den,

Musím souhlasit s panem Merlinem.

Když si vezmete auto cca. z 90 let.Třeba VW Passat s motorem 1.9Tdi 81KW.Je to klasická rotačka.
Tyto motory jezdí dodnes.Bez nutnosti velikých oprav a generálek nebyl problém 600tisKM.Malá spotřeba,naftu to vzalo pomalu jakoukoliv.Karoserie pozink.Pohodlné auto.
Nebo si vemte MB W124,Atmosferický motory.Vyžší obsah,spotřeba dobrá(na obsah) a tyto auta dnes třeba v mnichově jezdí.A mají natočeny i přez 1mil km.
A dnes?
2.0TDi,103KW v oktávkách passatech.Hodně poruchové,teď 2 případy,1 se dožila 350TisKM, motor v háji.
Jelikož se pak začaly dělat Comonrail tak natankuješ jednou horší naftu(a né hypernova,ale slovnaft)a problém.Trysky.
A to se nebavím o motorech HDi.Když najezdí 250tis bez výměny trysek,čerpadla tak je to zázrak.

Ale myslím,že v dneší době zůstala kvalita v MB,BMW a i AUDI.

Tata má MB Viáno,2005r.v. už ohnivá,protože nebylo ještě pozink,2.0CDI a má tam 310TisKM a mění olej,žhavičce.
Nic víc na motoru nebylo dělaný.Jako nápravy,tlumiče má komplet zasebou.

Takže snad se udrží kvalita alespoň těchto značek.

M.lucero
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od goes »

mame pidi autodopravu - jen 4 dodavky s modernimi CR dizly a najezdy ve stovkach tisic a jezdi a jezdi a jezdi. To ze tyto nove technologie nejsou vubec tak spatne prave dokazuji dodavky a uzitkace, ktere vyuzivaji motoru z osobaku a jezdi stovky tisic kilometru rocne.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od goes »

mmira píše:
goes píše:ta predpokladana zivotnost je dle meho nazoru naprosty kec, ktery koluje mezi lidmi pomerne dlouho. Kdyz napr. vidim pozadavky na dily do autoprumyslu, tak jsou stale navysovany pozadavky na kvalitu, presnost a zivotnost
mohl bys ty pozadavky citovat, tedy konkretne prave ohledne te zivotnosti? ja mam totiz informace zcela opacne a potvrzujici merlino tvrzine. jsou od lidi provadejicich zatezove testy novych automobilovych komponentu.
abychom predesli tomu, ze musis byt zasadne v opozici, mohl bys prosim, kdyz uz to chces po jinych, jit prikladem a poskytnout tve informce v nejake objektivni forme? v okamziku kdy to udelas, dodam ti ja pozadavky na vybrane komponenty, ktere chodi do vyvoje komponentu a do jejich montaznich zavodu a to pro koncern PSA, VW a BMW pro srovnani z let 2006-2011 a uvidime, zda pozadavky na presnost, kvalitu materialu a zivotnost rostou nebo ne. Jsem schopen pote dodat i pozadavky napr. na ochranu na korozi karoserii pro par koncernu. Toto zde pisi naprosto jednoznacne a jsem schopen toto dodat. Nicmene az v okamziku, kdy poskytnes nejaky objektivni opak techto pozadavku. Tyto informce dodam ohlede komponentu brzd, materialu palubnich desek, elektroniky palubnich desek, senzoru, elektroniky vozu a casti palivoveho systemu. Myslim ze jsem napsal dost jasne a zretelne, co jsem schopen dodat. Ale samozrejme pockam na tebe.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od mmira »

vis co, ja celkem silne pochybuji, ze mas informace, ktere, jak je mi znamo, jsou obsahem smluv mezi automobilkami a jejich dodavateli a soucasne byvaji kryty proti zverejneni. proto te zadam o jejich zverejneni. me informace jsou ustni, nemam problem to priznat. proste se s lidmi z tech laboratori potkavam a bavim se s nimi. jejich interpretace je takova, ze jestlize cca do roku 2005 delali simulovane zateze na ujeti radove 300t km, dnes delaji 200t.

mmch, proc ti vadi, ze chci zdroj? rad bych se totiz dozvedel neco noveho. ty sem vzdy prijdes s nejakym zasadnim tvrzenim, ktere proste neni v souladu s mymi profesnimi zkusenostmi. tak bych se rad poucil. ja totiz vim, ze zdaleka nevim vse a to, co vim, velmi casto nevim nejlip.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od mmira »

jinak dobry clanek na toto tema zpracoval d-fens, snazim se ho najit.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od goes »

mmira: mi nevadi, ze chce nekdo zdroj informaci, vadi mi tva zaujatost. To takto chces od vsech lidi, nebo opet jen odemne? Dale nic neni tajemstvim jak se tu snazis nastinit. I posledni delnik, co se jen trochu vyzna v materialech, dokaze posoudit, zda napr. kabely jsou takove ci makove. To jen k tomu, jak je to velmi tajne. V ramci toho, kolik lidi dela ve vyvojich pro auta v CR a ze o praci bezne mluvi, protoze nejsou vazani nejakym konkretnim tajemstvim, opet je zdroj informaci vice nez dobry, ostatne jak sam vidis, jsi toho dukazem, ze i pres to, ze jsou ty informace jen obsahem smluv, o tom vis. Takze stejnym zpusobem se o danych vecech dovidam ja. Az prijdes s necim jinym, nez s informaci kamarada ci znameho, poskutnu neco dalsiho i ja. Nechame stav vyvazeny.
Uživatelský avatar
tomig
Autoškolák
Příspěvky: 56
Registrován: ned 20 úno 21:01

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od tomig »

petris píše:tomig: Je to ciste muj pocit, ale neprijde mi, ze by dnesni produkce byla nejak mene kvalitni. Jiste, cim vice elektroniky v aute je, tim bude vetsi pravdepodobnost ze se nejaka rozbije. Ale ze by se dnesni auta nejak sypala si nemyslim. Trochu mi to pripomina vety typu "za mych mladych let byly stromy zelenejsi, lidi slusnejsi".

Felicii proda clovek za relativne hodne penez, jelikoz je cesky trh v tomto smeru mirne deformovany a zatizeny na skodovky jako domaci automobilku. Jinak pro koupi felicie v dnesni dobe muze mluvit jen nedostatek financnich prostredku na porizeni lepsiho vehiklu.

Urcite je pravdou, ze jsou zakaznici, kteri by si mohli koupit lepsi auto nez logan nebo fabii bez toho, aby se to projevilo na jejich zivotni urovni. Je to jejich volba a ja proti ni nic nemam. Jen zastavam takovy nazor, ze kdyby jim k takovemu autu byly nektere moderni systemy nabidnuty zdarma, vetsina by je prijala.
tomig píše:Čili v pořádku, ať si automobilky vyrábí potěmkinovy šroty s euro 10, start stop, kamerou, kardiostimulatorem a jinejma zbytečnostma, ale ať vyrábí i auta pro ty co to nechtějí ;-)
On bude problem v tom, ze valna vetsina zakazniku tyhle (pro tebe) zbytecnosti v autech chteji. Vnimaji to jako vice muziky za stejne penize. A tech kteri proti takovemu vyvoji broji je pro automobilky zanedbatelne mnozstvi. Ostatne kdyby tomu tak nebylo, modely po kterych volate by byly v nabidce.
Tak produkce méně kvalitní mi naopak rozhodně přijde. Sám sis částečně odpověděl - jedna věc je elektronika (může být fajn, ale často je to podle mě něco co řidič pokud není debil nevyužije a naopak když se to vysype tak to dělá problém - třeba někdy auto nelze nastartovat když si rozbitý čidlo usmyslí že v autě není olej a podobně), druhá životnost dílů (jak už tu někteří zmínili) a třetí konstrukce tak, že oprava je drahá, neekonomická a neekologická (taky už tu bylo zmíněno - nutno vyměnit celé celky namísto malé části atd.). Z toho co za posledních 15 let co řídím pozoruju (a nejen já ale i lidi kolem mě co s auty jezdí), tak kvalita a spolehlivost obecně určitě dolů jde, i mi to potvrdilo několik mechaniků. Špatná auta byla vždy, ale dost aut bylo v podstatě bezproblémových a řada z nich jezdí doteď. Auta co se vyrobí teď za 15 let většinou jezdit nebudou, to se vsadím, protože servis pak každýho sežere. Říkat že je to dobré pro ekologii je myslím špatně, za prvé výrobou nových a nových aut se rozhodně emise neušetří, za druhé pokud pomineme opravdu stará auta tak rozdíl mezi např. euro 2 a euro 5 zas tak velký není.

Argument že kdyby se jim to dalo zadarmo tak to většina vezme je asi pravda, ale tak to není ani nikdy nebude, vždy je to něco za něco. Pokud se jim ale nabídne např. za 250 t. auto v základní výbavě, ale s lepší spolehlivostí, nebo s tím že jim dají dlouhou záruku nebo servis zdarma a na druhé straně za stejnou cenu auto plné výbavy (a tedy de facto s tím že si za 3-4 roky kupte nové protože to neuservisujete), klidně bych si vsadil že ten poměr bude celkem vyrovnanej, rozhodně to nebude 1:99. Jediná výbava, která je v současnosti pro většinu lidí nezbytná, je podle mě klimatizace, pak asi centrál a el. okna vepředu.

Říkat že málo lidí brojí a tedy jsou spokojený to sorry ale to je podle mě úplně mimo. Statisticky většina lidí je nekonfliktních, resp. pasivních. To že 60% lidí přijde k volbám a volí ods-top-čssd atd. pořád dokola neznamená, že 60% s nimi souhlasí a je s nimi spokojeno. Část volí menší zlo, a nebo prostě rezignuje a nevolí. To samé je s autama. Lidí co si špatně hledají auto znám několik, byť někteří mají nové a remcají a vzpomínají na svoji starou popelnici co měli před 10ti lety. Pro automobilky není důvod dělat auta na 10 let životnosti, když to nedělá už žádná z nich (a tedy člověk stejně nemůže nic jiného pokud potřebuje nové auto), rozhodujou hlavně počty prodejů a tak to všichni tlačí horem dolem a hraje roli hlavně marketing.
Naposledy upravil(a) tomig dne úte 29 bře 22:42, celkem upraveno 2 x.
Power is nothing without control
Uživatelský avatar
tomig
Autoškolák
Příspěvky: 56
Registrován: ned 20 úno 21:01

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od tomig »

goes: jaký podklady máš? vzhledem k tomu že oba víme že pokud tu vyvěsíš nějaké oficiální interní informace, tak máš na krku nejspíš žalobu, čili nic takovýho neuděláš, i kdybys to měl, o čemž pochybuju. Čili sám víš že tu nikdo nic vyvěšovat nebude, ani ty ne...Zase klasicky provokuješ ;-)
Power is nothing without control
Uživatelský avatar
Mr.Semtex
Pan Řidič
Příspěvky: 234
Registrován: čtv 17 úno 09:30

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od Mr.Semtex »

To máte z toho, že kupujete ty Škodovky, nebo že čekáte nějakou zázračnou kvalitu třeba od BMW. :D


Všeobecně je kvalita, řekl bych, pořád víceméně stejná a to je tak trochu zázrak vzhledem k rostoucímu podílu elektroniky a klesajícím nákladům.. Ten hlavní rozdíl je v našich hlavách - za komančů jsi si koupil auto s tím, že se o něj musíš co nejlíp starat, aby Ti vydržel pokud možno co nejdéle, pokud možno do smrti, po revoluci to nebylo o moc jiné, protože auta byla drahá, takže kdo na to našetřil, ten se nějak staral, aby ten vysněný krasavec vydržel co nejdřív, dneska je auto brané čím dál tím víc jako spotřebák, všude je jich plno, ceny jdou dolů a normální člověk nepřemýšlí, že by si nechal jedno auto třeba deset let a podle toho se k tomu i chová..

Když se koukneš do bazaru a budeš hledat auto kolem roku cca. 1990 tak je to celkem hrůza napříč všema značkama, paradoxně nejlepší kousky budou ty Škody Favorit, které si tehdy taťkové doma opečovávali a zbavovali se jich pozdě a celkem neradi, mnohdy to zůstalo v příbuzenstvu a celkem se na to dbalo dál, naproti tomu co tam najdeš z dovozu, rozpadající se Kadety, zrezavělé Escorty, nejedoucí Tipo a podobně.. :-?
Naposledy upravil Mr.Semtex včera, dnes a zítra, celkově neupraveno 3x
-pb-
Autoškolák
Příspěvky: 34
Registrován: stř 16 úno 15:57

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od -pb- »

Tak nevím, ale pokud by přede mě někdo postavil novéh golfa III a golfa VI, astru F a astru J, escorta a focus III nebo bravo I a bravo II, tak opravdu by mě ani v jednom případě nenapadlo vzít starší variantu. Nová verze je prostě jízdně příjemnější, komfortnější i v zatáčkách jistější. Před nějakými 13ti lety jsem taky jezdil feldou 1.6 bez posilovače, bez el. plynu a bez jakýchkoli stabilizací ale nemůžu říct, že by mi tenkrát jízda dávala něco víc než dnes. Myslím, že absolutní většina kupujících to bude mít podobně a kdyby došlo na lámání chleba tak možná i ten pán z prvního příspěvku, co byl tak vykulenej z nový toyoty :)
Odpovědět