Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai/Opel..???
Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai/Opel..???
Uvažuji o koupi úplně nového auta. Jsem z vesnice v okolí Olomouce, jezdím každý den do práce(10km tam i zpět), 2x za týden do města(20km tam i zpět), pak 1-2x měsíčne na fotbal po celé Moravě, tedy po dálnici převážně(Ostrava, Zlín, Brno) a 1x do roka na dovolenou. Se svým Peugeotem 307 zatím jen v CR, ale s novém bych se rád nebál i na Slovensko, do Rakouska, možná Itálie, Německo, ale to tak jen jednou za rok a to jen v létě. Na hory v zimě nejezdím.
Chci kombíka a vzhledem k tomu nájezdu, zhruba těch 15 tisíc km za rok, určitě benzín. Rád bych už aspoň 1.6(mám v 1.6 teď P307). A teď to hlavní. Cena tak kolem těch 550 tisíc korun + - , to je tak maximální hranice a už v nějaké té lepší výbavě. Co jsem se tak díval, tak z toho tak vychází Kia Ceed(to je zatím asi můj favorit podle recenzí na netu/cena/výbava), Hyundai i30, Ford Focus, možná Mazda 3(tady sedan),..Oktávka ve slušné výbavě je kvůli ceně tak trochu nedosažitelná. Jo a nejsem závodník, jezdím po okreskách kolem 100km/h maximálně, ale vesměs těch 90km/h a pak tu dálnici tak 135km/h v průměru, ale to taky souvisí i s tím, že svého P307 starého 15 let nechci nějak zbytečně huntovat. Má sice najeto jen 160 tisíc, ale tak chovám se k tomu slušně.
Budu rád za nápady, komentáře, zkušenosti s těmito auty a třeba i nové návrhy na nákup jiné značky/modelu z pohledu toho mého využití.
Díky
Chci kombíka a vzhledem k tomu nájezdu, zhruba těch 15 tisíc km za rok, určitě benzín. Rád bych už aspoň 1.6(mám v 1.6 teď P307). A teď to hlavní. Cena tak kolem těch 550 tisíc korun + - , to je tak maximální hranice a už v nějaké té lepší výbavě. Co jsem se tak díval, tak z toho tak vychází Kia Ceed(to je zatím asi můj favorit podle recenzí na netu/cena/výbava), Hyundai i30, Ford Focus, možná Mazda 3(tady sedan),..Oktávka ve slušné výbavě je kvůli ceně tak trochu nedosažitelná. Jo a nejsem závodník, jezdím po okreskách kolem 100km/h maximálně, ale vesměs těch 90km/h a pak tu dálnici tak 135km/h v průměru, ale to taky souvisí i s tím, že svého P307 starého 15 let nechci nějak zbytečně huntovat. Má sice najeto jen 160 tisíc, ale tak chovám se k tomu slušně.
Budu rád za nápady, komentáře, zkušenosti s těmito auty a třeba i nové návrhy na nákup jiné značky/modelu z pohledu toho mého využití.
Díky
Naposledy upravil(a) kami017 dne stř 19 črc 13:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Za sebe mohu relativně doporučit Opel Astra K. Motor 1.6T výbava inovace. 200 koní, spotřeba do 8l.
Já mám 1.4T, s tímto motorem byly do začátku roku 2017 problémy, a pořád se to nezdá být 100% ok. 1.4T má 125 nebo 150 koní a spotřebu i 6, když se jezdí rozumně.
Jinak za 550 toho seženeš už hodně, většina dealerů je schopná dát slevu až 15-20%, takže za 550 máš auto 687,5tis při slevě 20%.
To ti zde jistě někdo bude schopen říct, jak to chodí u dalších značek. U opelu sem viděl okolo 18%.
Mě v poslední době zaujal Golf Marathon Edition, výbava slušná, motor 1.4T 125 nebo 150 koní.
Já mám 1.4T, s tímto motorem byly do začátku roku 2017 problémy, a pořád se to nezdá být 100% ok. 1.4T má 125 nebo 150 koní a spotřebu i 6, když se jezdí rozumně.
Jinak za 550 toho seženeš už hodně, většina dealerů je schopná dát slevu až 15-20%, takže za 550 máš auto 687,5tis při slevě 20%.
To ti zde jistě někdo bude schopen říct, jak to chodí u dalších značek. U opelu sem viděl okolo 18%.
Mě v poslední době zaujal Golf Marathon Edition, výbava slušná, motor 1.4T 125 nebo 150 koní.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Jo Astru jsem zapomněl zmínit, na tu jsem se taky díval. Známý ji má právě asi rok 1.4T a samou chválu na to má. Jenže on je na toho Opela zatížen a i kdyby to stálo za hovno, tak to stejně neřekne. Ta 1.6 to má 147kw, to už je celkem dělo, to snad lepší aby to byl dvoulitr ne? Myslím, že bohatě stačí kolem 100kw.
Já pročetl ty ceníky a katalogy a tak jsem myslel, že ty jejich ,,akční ceny'' souvisí s tím, že si to u nich vezmu na úvěr. To, že dávají dealeři nějaké slevy, to je pro mě novinka. Teprve teď ale ty info pár týdnů co a jak při koupi hledám a sbírám, dřív jsem autům tolik neholdoval, ale když mám za něco vysypat půl mega, rád bych se trefil.
Takže oni jsou schopni, třeba když bych platil jednorázovou platbou(jestli se to počítá jako výhoda), dát i nějakou slevu mimo ten jejich ceník nebo ty jejich ,,akční nabídky''??
A pak ještě nevím, jaký je rozdíl mezi objednávkou nového a skladovým vozem co mají někde ve skladu. Obě jsou nové a rozdíl je třeba skoro 100 tisíc. Jsem se díval na tu Kiu Ceed třeba. V TOP výbavě skladem za 430 tisíc a nový na objednávku za 520 tisíc. Proč tak velký cenový rozdíl?
Já pročetl ty ceníky a katalogy a tak jsem myslel, že ty jejich ,,akční ceny'' souvisí s tím, že si to u nich vezmu na úvěr. To, že dávají dealeři nějaké slevy, to je pro mě novinka. Teprve teď ale ty info pár týdnů co a jak při koupi hledám a sbírám, dřív jsem autům tolik neholdoval, ale když mám za něco vysypat půl mega, rád bych se trefil.
Takže oni jsou schopni, třeba když bych platil jednorázovou platbou(jestli se to počítá jako výhoda), dát i nějakou slevu mimo ten jejich ceník nebo ty jejich ,,akční nabídky''??
A pak ještě nevím, jaký je rozdíl mezi objednávkou nového a skladovým vozem co mají někde ve skladu. Obě jsou nové a rozdíl je třeba skoro 100 tisíc. Jsem se díval na tu Kiu Ceed třeba. V TOP výbavě skladem za 430 tisíc a nový na objednávku za 520 tisíc. Proč tak velký cenový rozdíl?
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Na ty skladovky už ta sleva často je. Opel má furt 50tis slevu, dalších 30 dávaj za leasing nebo úvěr, což je běžný. Já osobně s tím nemám velký zkušenosti, ale představuju si to tak, že si to nakonfiguruješ a obešleš všechny dealery v okolí a uvidíš za kolik ti to nabídnou. Ta 1.6T 147kw dnes už není nic zvláštního, dnes může mít 1.6T i 280 koní.. A navíc to nežere, myslím že ideál. Plus 1.6T má v základu lepší zadní nápravu a odhlučnění motoru a podběhů.
1.4T jede taky pěkně, ale jak říkám, já měl měněný prakticky celý motor za nový, teď už je jiný typ oleje tak je to v podstatě vyřešené, tak snad by to nebyl problém. Před pár měsíci bych 1.4T nemohl doporučit.
1.4T jede taky pěkně, ale jak říkám, já měl měněný prakticky celý motor za nový, teď už je jiný typ oleje tak je to v podstatě vyřešené, tak snad by to nebyl problém. Před pár měsíci bych 1.4T nemohl doporučit.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Jo tak to ohledně těch slev atd musím pozjištovat.
Ještě blíže mrknu na recenze u té Astry a uvidí se, třeba se ještě někdo vyjádří k něčemu. Zas tak na to nespěchám.
Je mi jasný, že ideál neseženu, ale nerad bych jezdil pravidelně do servisu už během záruky kvůli nějakým motorickým problémům. Je jasné, že je všude něco, ale čím víc názorů tím lépe a snad vyberu něco.
Třeba ten Hi30 jsem napsal jako příklad, ale co jsem tak zjištoval na netu tak mi to vychází asi až jako poslední varianta. Jsem našel, a nejen na jedné recenzi, že jsou u nich dost problémy právě s motorizací. Kraviny typu ,,pří zavírání kufru se roleta nezatáhne automaticky'' , tak tohle neřeším! Jde mi hlavně o to aby to jezdilo, sedělo to na silici, když bych někoho chtěl předjet, aby to mělo zrychlení, slušné odhlučnění, spotřeba kolem 7-7,5(za tolik jezdím a už jsem si zvykl) a motor šlapal jak má.
Tak díky za názor a snad se ještě někdo vyjádří a poradí.
Ještě blíže mrknu na recenze u té Astry a uvidí se, třeba se ještě někdo vyjádří k něčemu. Zas tak na to nespěchám.
Je mi jasný, že ideál neseženu, ale nerad bych jezdil pravidelně do servisu už během záruky kvůli nějakým motorickým problémům. Je jasné, že je všude něco, ale čím víc názorů tím lépe a snad vyberu něco.
Třeba ten Hi30 jsem napsal jako příklad, ale co jsem tak zjištoval na netu tak mi to vychází asi až jako poslední varianta. Jsem našel, a nejen na jedné recenzi, že jsou u nich dost problémy právě s motorizací. Kraviny typu ,,pří zavírání kufru se roleta nezatáhne automaticky'' , tak tohle neřeším! Jde mi hlavně o to aby to jezdilo, sedělo to na silici, když bych někoho chtěl předjet, aby to mělo zrychlení, slušné odhlučnění, spotřeba kolem 7-7,5(za tolik jezdím a už jsem si zvykl) a motor šlapal jak má.
Tak díky za názor a snad se ještě někdo vyjádří a poradí.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
to je nejlepší, když si zajdeš k prodejcům a zkusíš si, co ti bude nejlépe vyhovovat... Astra v nové generaci je fajn auto - určitě lepší než Hyundai/Kia, kde se prohneš hlavně pak u servisů.
Za tyhle peníze seženeš i slušně vybaveného Golfa, což je etalon v této třídě, co se týče zpracování, ergonomie nebo jízdních vlastností.
Za tyhle peníze seženeš i slušně vybaveného Golfa, což je etalon v této třídě, co se týče zpracování, ergonomie nebo jízdních vlastností.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Jinak treba levnejsi Golf = Leon. Za cenikovych 530 tis. v nejvyssi vybave 1.4 TSI.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Teď je taky otázka, jestli potřebuji mít turbo, které nabízí třeba ta Astra nebo Golf. Dávám spíše přednost spolehlivosti a co tak čtu na netu, tak klasická atmosféra je údajně spolehlivější i když pro ,,agresivnější'' řidiče(což nejsem) je turbo lepší..???
Ten Seat se mi nelíbí a už jednoho doma navíc máme, sice ne Leona a starší, ale tuhle značku nechci.
Ten Seat se mi nelíbí a už jednoho doma navíc máme, sice ne Leona a starší, ale tuhle značku nechci.
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
V dnešní době se mu těžko vyhneš. Zbývá tak Mazda 3, v Toyotě a v korejcích sou ty motory o ničem. Např. v Astře je 1.4i 74kw.. to je k ničemu. Záleží na jak dlouho to auto chceš. Já mám úvěr na 5 let, záruka je taky 5 let, pak na 90% nový auto. Jen kdyby Astra působila jako že by mohla ještě držet, tak bych si jí asi nechal, protože ta zůstatková hodnota bude dost nízká a pak je člověku skoro líto to za to prodávat.
Na turbo si rychle zvykneš.. Já jezdím v rámci možností a výkonu auta dost rychle, každou chvíli plný plyn a mám spotřebu dle PC 6,6L, což mi přijde fakt super. Jen je potřeba si hlídat aby to mělo záruku co nejdelší, příp. dokoupit.
Na turbo si rychle zvykneš.. Já jezdím v rámci možností a výkonu auta dost rychle, každou chvíli plný plyn a mám spotřebu dle PC 6,6L, což mi přijde fakt super. Jen je potřeba si hlídat aby to mělo záruku co nejdelší, příp. dokoupit.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Nový kombík střední třída Kia/Ford/Hyundai,..???
Pokud chceš spolehlivé a jednoduché auto tak zkus se podívat na nové tipo kombi. 1.4T-jet vyjde s plnou výbavou do 500tis., ale budeš muset oželet věci, které hyundai/ford/opel nabízejí a to např. led světla, panoramatické střechy aj.
Ale jinak to je jednoduché spolehlivé auto, které nabízí například i adaptivní tempomat.
Nová i30 v kombi ještě není oficiálně v prodeji, na tu bych si osobně počkal.
Jinak nejlepší bude když si obejdeš autosalony, auty se projedeš a uvidíš sám co tě osloví.
Ale jinak to je jednoduché spolehlivé auto, které nabízí například i adaptivní tempomat.
Nová i30 v kombi ještě není oficiálně v prodeji, na tu bych si osobně počkal.
Jinak nejlepší bude když si obejdeš autosalony, auty se projedeš a uvidíš sám co tě osloví.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko