Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
A co optimalizace odvodu spalin díky klapkam? Na 130i byla dvojitá koncovka, jedna stále otevřená a druhá se otevíraly butterfly ventilem jen při vyšším zatížení
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Golf VII před FL má - 1.2 tsi jedna koncovka, 1.4 tsi dvě koncovky - 0.2 určitě nepřidá potřebu pro další koncovku, takže čistě odlišení slabší verze od silnější, řekl bych..
to stejný měli donedávna i Baworáky
to stejný měli donedávna i Baworáky
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Tak puvodni smysl dvou oddelenych koncovek byl ze u V6, V8, V12 mela kazda rada valcu samostatny vyfukovy svod. Coz ovsem mimodek prozrazovalo silu motoru a fungovalo i jako vitany detergent na premotivovane ridice podmotorovanych FWD nakupnich tasek. Z toho duvodu ma dnes dva laufy kdejaky oturbeny R4, protoze Turbo Boost p*co!
Co se tyce dvojite koncovky na jedne strane. Davno je pouzivalo BMW pro atmo R6 a mozna mela nejakou realnou funkci pri vyssi zatezi, ale obavam se ze skutecny duvod byl stejny jako v bode 1.
Co se tyce dvojite koncovky na jedne strane. Davno je pouzivalo BMW pro atmo R6 a mozna mela nejakou realnou funkci pri vyssi zatezi, ale obavam se ze skutecny duvod byl stejny jako v bode 1.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Já osobně si tipuji, že dvojitá koncovka řeší něco s hlukem neboť snižuje rychlost proudění spalin.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Tak. V jedné koncovce je restriktor/klapa, který(á) se otevírá až myslím při 3500toček.Abre píše:Co se tyce dvojite koncovky na jedne strane. Davno je pouzivalo BMW pro atmo R6 a mozna mela nejakou realnou funkci pri vyssi zatezi
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Myslíš? Jako že diesely odjakživa vydávaly více hluku, a proto mají odjakživa (= co pamatuji) zdvojenou koncovku? A proč i nové benzíny, tam by přeci s malým motorem měl být hluk menší sám o sobě, nebo nikoliv (jsem laik, ale zajímá mě to).Pajaa píše:Já osobně si tipuji, že dvojitá koncovka řeší něco s hlukem neboť snižuje rychlost proudění spalin.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Je to kvůli emisím. Jedna koncovka je pro motor a druhá pro sondu na STK.
Chytřejší motory poznají, do které díry je strčená sonda, a posílají tam fialkovou vůni, vejfuk pak vždy do laufu bez sondy.
Chytřejší motory poznají, do které díry je strčená sonda, a posílají tam fialkovou vůni, vejfuk pak vždy do laufu bez sondy.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
To mi už začíná dávat smyslHonza42 píše:Je to kvůli emisím. Jedna koncovka je pro motor a druhá pro sondu na STK.
Chytřejší motory poznají, do které díry je strčená sonda, a posílají tam fialkovou vůni, vejfuk pak vždy do laufu bez sondy.
Otázkou pak je, proč to nebylo potřeba u starších benzínů a u nových (nebo jen některých z těch nových?) to potřeba je?
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Nejlépe řešené to mají základní verze Audin - jedna funkční koncovka a druhá falešná vedle, pod správným světlem průhledná.
Rychlost zabíjí!
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
přesně jak je psáno výše...
mám dvojitou koncovku a v jedné je klapka
mám dvojitou koncovku a v jedné je klapka
Citroen C4 GP