Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
a proč by se měl při meziplynu motor moc vytáčet?
motor i hnací hřídel se přece mají roztočit jen na otáčky odpovídající aktuálně řazenému stupni
motor i hnací hřídel se přece mají roztočit jen na otáčky odpovídající aktuálně řazenému stupni
Re: Jak na meziplyny?
Spatne jsem to cely napsal...jde o to, ze kdyz radim bez meziPlynu, je zmena napriklad z 3-2 pomalejsi, postim pomaleji spojku a behem te doby se mirne snizi rychlost auta a nutne take padnou vice otacky, nez by tomu bylo u prerazeni s meziplynem, kdy se prevOdovy stupen zmeni takrka skokove bez jakekoliv prodlevy a otacky jsou samOzrejme o neco vyse...
Mozna mam ale zcela mylnou predstavu, tudiz pojdme pOlozit otazku jeste jinak...zatezuje meziplyn nejak auto v rezimu pouzivani tesne po nastartovani studeneho auta? Mam na mysli vse, loziska, tlaky atd.
Diky
Mozna mam ale zcela mylnou predstavu, tudiz pojdme pOlozit otazku jeste jinak...zatezuje meziplyn nejak auto v rezimu pouzivani tesne po nastartovani studeneho auta? Mam na mysli vse, loziska, tlaky atd.
Diky
Re: Jak na meziplyny?
kb: Vsak meziplyn muzes dat az do nizkych otacek - nechat pri brzdeni na trojku zarazeny tento kvalt az nekam k volnobehu, pak dat drobny meziplyn treba do 1500 ot. a tezko necemu ublizi. Pokud si tedy myslis, ze by o neco vyssi otacky bez zateze motoru nejak ublizily...
Vlastne je docela dobre tema rici, kdy meziplyny maji smysl predevsim. Smysl tedy maji vzdy, ale pri ostre jizde slouzi predevsim k tomu, ze mohu motor udrzovat v trvale vysokych otackach. To mi jednak pomuze pri brzdeni, ale predevsim mi to dovoli mit otacky v oblasti vysokeho vykonu (ne vzdy nutne nejvyssiho, ale to je na jinou debatu) na zacatku i v prubehu zatacky a tedy i na vyjezdu z ni.
Casto vidam delat meziplyny pri bezdeni tak, ze dotycny absolvuje vetsinu brzdeni na petku nebo sestku, tim se mu otacky dostanou nekam je 2 tisicum a pak tam zacne kopat jakesi minimeziplyny. NIkdy uz nedostane otacky do spravne urovne, obvyklym duvodem pritom je neschopnost dat presny meziplyn pri ostrem brzdeni a tim zabranit zablokovani kol. Na nizke otazcky uz se kola obecne moc nezablokuji a navic pridat tech par se otacek rozdilu neni tezke a naroky na presnost jsou male.
To jen tak pro upresneni Ale jinak si meziplyn mohu dat kdy chci, nikdo nerika, kdy musim podradit nize, zvlaste v beznem provozu to zpravidla bude v otackach nizsich.
Vlastne je docela dobre tema rici, kdy meziplyny maji smysl predevsim. Smysl tedy maji vzdy, ale pri ostre jizde slouzi predevsim k tomu, ze mohu motor udrzovat v trvale vysokych otackach. To mi jednak pomuze pri brzdeni, ale predevsim mi to dovoli mit otacky v oblasti vysokeho vykonu (ne vzdy nutne nejvyssiho, ale to je na jinou debatu) na zacatku i v prubehu zatacky a tedy i na vyjezdu z ni.
Casto vidam delat meziplyny pri bezdeni tak, ze dotycny absolvuje vetsinu brzdeni na petku nebo sestku, tim se mu otacky dostanou nekam je 2 tisicum a pak tam zacne kopat jakesi minimeziplyny. NIkdy uz nedostane otacky do spravne urovne, obvyklym duvodem pritom je neschopnost dat presny meziplyn pri ostrem brzdeni a tim zabranit zablokovani kol. Na nizke otazcky uz se kola obecne moc nezablokuji a navic pridat tech par se otacek rozdilu neni tezke a naroky na presnost jsou male.
To jen tak pro upresneni Ale jinak si meziplyn mohu dat kdy chci, nikdo nerika, kdy musim podradit nize, zvlaste v beznem provozu to zpravidla bude v otackach nizsich.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
diky, no co se tyce celkove "spravneho" zahrivani motoru jako takoveho, slycham nazory relativne fundovanych lidi, ktere se diametralne rozchazeji, ale to je asi na jinou debatu proto me zajimalo, jak je tomu u meziplynu, kdy jsem mel na mysli prave to udrzovani ve spravnych otackach, kdy precijen dochazi k vytaceni motoru na prazdno, spojka je o neco tuzsi atd.
Re: Jak na meziplyny?
kurburt: nazory na zahrovani motoru od zdejsich guru, kteri na kazdym dieselu co meli, behem par tisic km vymenili skoro pul motoru bys nemel brat vazne
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
ja vedel, ze se ozves
Re: Jak na meziplyny?
Mne odesly vzdy jen vstriky, coz nesporne bylo kvalitou nafty a nicim jinym, jinak problemy se spolehlivosti nemivam. Rozhodne mi ve 250 nejde kour z ventilace, co, Batmane?
Ale jak kdo zahriva motor je pripadne na jine tema, muzeme otevrit
Ale jak kdo zahriva motor je pripadne na jine tema, muzeme otevrit
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
ok, samotnyho by me to zajimalo, tudiz zde: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=25&t=286
Re: Jak na meziplyny?
PJ: jen vstriky? ale nekecej....
btw ja mel akorat zalepenej chladic muchama...to souvisi jen s dementnim servisem, nicim jinym
btw ja mel akorat zalepenej chladic muchama...to souvisi jen s dementnim servisem, nicim jinym
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Jisteze to byly vstriky, naposledy jeste palivove cerpadlo, ale to melo stejnou pricinu...
Priste si postrikej chladic Biolitem
Priste si postrikej chladic Biolitem
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n