Nedotáčivý smyk - proč?
Nedotáčivý smyk - proč?
Zdravím.
Dnes se mi stala nemilá věc. Hledám různě po internetu možnou příčinu, aby se to nemohlo stát znova, bohužel bez úspěchu a tak mě napadlo zkusit to na fóru, kde budou zkušenější řidiči. Přeci-jen jezdím teprve rok a na kontě mám možná teprve 15 000km (a daný vůz teprve měsíc a v něm teprve 4 000km).
Https://www.google.cz/maps/@49.366155,1 ... 312!8i6656
Jel jsem dnes do pravotočivé zatáčky do kopce (z map se nezdá, ale 60 koní mojí fabie se s ním pralo), bylo asi půl hodiny po dešti, silnice (krásná asfaltka, ne úplně nová, ale krásná) vlhká, ale už byly vidět stopy po vysychání a já se rozhodl podřadit na trojku, aby se s tím motor tolik nepral. Za mnou auto, které se mě zrovna chystalo předjíždět, já v pravém pruhu abych nebrzdil. V protisměru auto. A najednou jsem místo zatáčení jel rovně. Upřímně si nejsem úplně jistý, jaký byl přesně sled událostí, protože v tu chvíli za mě jel dík bohu automat (jinak řečeno díky za skvělou autoškolu a blbosti, co jsme dělávali v autech na prašných cestách a na ledu). Většinu věcí jsem si uvědomil a rozpomněl se, až když jsem bezpečně stál. Ale mám dojem, že právě ve chvíli, kdy jsem podřadil se to stalo. Jel jsem do zatáčky, rychlost 60km/h. Motor se s tím trápil, tak jsem se rozhodl podřadit.Následně jsem jel rovně, přímo do cesty předjíždějícímu autu a následně do cesty projíždějícímu autu v protisměru. V první chvíli šok, co se děje, že zatáčím s volantem a nic se neděje, řízení bylo volné. Nemám posilovač. V danou chvíli jsem přemýšlel nad nějakou závadou, teď je mi jasné, že jsem prostě ztratil trakci. Otázka je proč. Ani nevím jak mě napadlo zapnout blikačky (řidič za mnou reagoval dost pohotově, dík bohu), a nějakým způsobem srovnal a zabrzdil v levém pruhu v našem směru. Úplnému zastavení předcházely vibrace ze zadní části, jako by se zadek posunul o něco do boku (přišlo mi to jak guma o asfalt..mít ABS, tak to svedu na to, ale nemám). Možná se mi jen zdálo, že to jde zezadu... jsou to věci, které mám v tuhle chvíli spíše matné. Přijde mi jako blbost, aby uletěl i zadek.
Na silnici nic hmotného nebylo...ani štěrk. Brzdy jsem se ani nedotkl dokud jsem nejel rovně tam, kam jsem neměl.
Jako zajímavost - po zastavení jsem měl vyřazeno. Dělám to automaticky kdykoli zastavuji a absolutně si nejsem jistý, jestli jsem trojku stihl zařadit, nebo jestli jsem automaticky vyřadil po zastavení. Soustředil jsem se více na to, abych se nesrazil s autem v protisměru.
Nyní mě zajímají možné příčiny. Dneska to byla sranda, příště být nemusí.
Zvažoval jsem (můžou být blbosti, tak nekamenovat prosím )
1) kombinace vlhkého asfaltu a neutrálu - kola ztratila tah a přilnavost
2) zařazení trojky a málo meziplynu - zbrzdění kol -> ztráta trakce
3) technická závada - toho se bojím nejvíce. Dojel jsem pomalu do bezpečného úseku abych zkontroloval auto, ale nic jsem nenašel. Chtěl bych si tím ale být jistý.
- Pneu jsou v perfektním stavu (po těch jsem šel jako po prvních po zastavení, jako první mě napadl defekt)
-Tlumiče (dá se nějak otestovat?)
-Cokoli přímo v systému řízení? (nemám páru, jak funguje...ale předpokládám, že pokud následně vše šlapalo, pochybuji, že zde bude problém)
- problém v nápravě (dá se nějak otestovat? opět, vše dál už bylo v pohodě)
4) "těžká" ruka na volantu, když jsem druhou rukou hmátnul po řadící páce. Málo pravděpodobné (odnaučil jsem se to už v autoškole, můj instruktor mě za to dost solil), ale možné.
5) akcelerace po zařazení trojky... ale to spíš vylučuji. Spíš by to mělo auto vytáhnout do zatáčky?
Budu rád za jakékoli nápady či názory, čím to mohlo být zapříčiněno. Dnes jsme mohli být 3 řidiči v sobě a nechci, aby se to opakovalo. Předem díky.
Dnes se mi stala nemilá věc. Hledám různě po internetu možnou příčinu, aby se to nemohlo stát znova, bohužel bez úspěchu a tak mě napadlo zkusit to na fóru, kde budou zkušenější řidiči. Přeci-jen jezdím teprve rok a na kontě mám možná teprve 15 000km (a daný vůz teprve měsíc a v něm teprve 4 000km).
Https://www.google.cz/maps/@49.366155,1 ... 312!8i6656
Jel jsem dnes do pravotočivé zatáčky do kopce (z map se nezdá, ale 60 koní mojí fabie se s ním pralo), bylo asi půl hodiny po dešti, silnice (krásná asfaltka, ne úplně nová, ale krásná) vlhká, ale už byly vidět stopy po vysychání a já se rozhodl podřadit na trojku, aby se s tím motor tolik nepral. Za mnou auto, které se mě zrovna chystalo předjíždět, já v pravém pruhu abych nebrzdil. V protisměru auto. A najednou jsem místo zatáčení jel rovně. Upřímně si nejsem úplně jistý, jaký byl přesně sled událostí, protože v tu chvíli za mě jel dík bohu automat (jinak řečeno díky za skvělou autoškolu a blbosti, co jsme dělávali v autech na prašných cestách a na ledu). Většinu věcí jsem si uvědomil a rozpomněl se, až když jsem bezpečně stál. Ale mám dojem, že právě ve chvíli, kdy jsem podřadil se to stalo. Jel jsem do zatáčky, rychlost 60km/h. Motor se s tím trápil, tak jsem se rozhodl podřadit.Následně jsem jel rovně, přímo do cesty předjíždějícímu autu a následně do cesty projíždějícímu autu v protisměru. V první chvíli šok, co se děje, že zatáčím s volantem a nic se neděje, řízení bylo volné. Nemám posilovač. V danou chvíli jsem přemýšlel nad nějakou závadou, teď je mi jasné, že jsem prostě ztratil trakci. Otázka je proč. Ani nevím jak mě napadlo zapnout blikačky (řidič za mnou reagoval dost pohotově, dík bohu), a nějakým způsobem srovnal a zabrzdil v levém pruhu v našem směru. Úplnému zastavení předcházely vibrace ze zadní části, jako by se zadek posunul o něco do boku (přišlo mi to jak guma o asfalt..mít ABS, tak to svedu na to, ale nemám). Možná se mi jen zdálo, že to jde zezadu... jsou to věci, které mám v tuhle chvíli spíše matné. Přijde mi jako blbost, aby uletěl i zadek.
Na silnici nic hmotného nebylo...ani štěrk. Brzdy jsem se ani nedotkl dokud jsem nejel rovně tam, kam jsem neměl.
Jako zajímavost - po zastavení jsem měl vyřazeno. Dělám to automaticky kdykoli zastavuji a absolutně si nejsem jistý, jestli jsem trojku stihl zařadit, nebo jestli jsem automaticky vyřadil po zastavení. Soustředil jsem se více na to, abych se nesrazil s autem v protisměru.
Nyní mě zajímají možné příčiny. Dneska to byla sranda, příště být nemusí.
Zvažoval jsem (můžou být blbosti, tak nekamenovat prosím )
1) kombinace vlhkého asfaltu a neutrálu - kola ztratila tah a přilnavost
2) zařazení trojky a málo meziplynu - zbrzdění kol -> ztráta trakce
3) technická závada - toho se bojím nejvíce. Dojel jsem pomalu do bezpečného úseku abych zkontroloval auto, ale nic jsem nenašel. Chtěl bych si tím ale být jistý.
- Pneu jsou v perfektním stavu (po těch jsem šel jako po prvních po zastavení, jako první mě napadl defekt)
-Tlumiče (dá se nějak otestovat?)
-Cokoli přímo v systému řízení? (nemám páru, jak funguje...ale předpokládám, že pokud následně vše šlapalo, pochybuji, že zde bude problém)
- problém v nápravě (dá se nějak otestovat? opět, vše dál už bylo v pohodě)
4) "těžká" ruka na volantu, když jsem druhou rukou hmátnul po řadící páce. Málo pravděpodobné (odnaučil jsem se to už v autoškole, můj instruktor mě za to dost solil), ale možné.
5) akcelerace po zařazení trojky... ale to spíš vylučuji. Spíš by to mělo auto vytáhnout do zatáčky?
Budu rád za jakékoli nápady či názory, čím to mohlo být zapříčiněno. Dnes jsme mohli být 3 řidiči v sobě a nechci, aby se to opakovalo. Předem díky.
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Moc pekná zákruta podľa streetview
Za všetkým môže neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu vozovky. Tieto letné dáždiky sú veľmi klamlivé, často krát sa na ceste tvorí jemné blatko, pretože sú naokolo polia a prach z nich je nafúkaný na ceste. Keď už prší viac, tak sa to zmije a už je len klasická mokrá cesta. Správne riešenie je v prvých náznakoch pustiť plyn, ak je to jazda dole kopcom, tak je to horšie a mne sa osvedčilo jemne pribrzdiť. Presun váhy dokáže v aute spraviť divy.
1) Nie, na neutrál auto určite zatočí lepšie ako pod plynom.
2) Áno, ten náhli rozdiel často stačí na navodenie šmyku, používa sa aj nápočne pri aute so zadným náhonom na začiatie pretáčavého šmyku.
3) Ak sú pneu ok (nie len dezén ale aj ich vek), tak má nič iné nenapadá. V spojení s nejakou dierou, či výtlkom môžu mať takéto chovanie nefunkčné tlmiče. Zistia na STK. Ale takto zlé tlmiče musia byť pri jazde cez jamy cítiť, že auto nadmerne odskakuje. Vtedy naozaj ak v zákrute trafíš jamu napr. zadkom, tak auto citeľne odskočí do strany.
4) Súvisí s trakciou, šklbnutím volantom zrazu po aute vyžaduješ aby viac zatáčalo, čo nedokáže.
5) Súvisí s trakciou, keď pneu musia prenášať výkon, tak horšie zatáčajú. A je to práve naopak na prednom náhone, keď máš v zákrute ťažkú nohu na plyne, tak sa auto tlačí von.
A nedotáčavý šmyk na klasickej mokrej ceste prichádza pomerne plynulo a auto len začne opisovať väčší oblúk ako by pri danom natočení volantu malo. Je to sprevádzané vibrovaním celého auta spôsobeným asi tým, ako sa pneu deformuje a ide šikmo. Na to aby auto išlo rovno po nose von mokrá cesta nestačí. Možno to blatko, ľad to teraz asi nebude
Dobrá skúsenosť je škola šmyku. Inak bolo by fajn napísať ako rýchlo si išiel.
Za všetkým môže neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu vozovky. Tieto letné dáždiky sú veľmi klamlivé, často krát sa na ceste tvorí jemné blatko, pretože sú naokolo polia a prach z nich je nafúkaný na ceste. Keď už prší viac, tak sa to zmije a už je len klasická mokrá cesta. Správne riešenie je v prvých náznakoch pustiť plyn, ak je to jazda dole kopcom, tak je to horšie a mne sa osvedčilo jemne pribrzdiť. Presun váhy dokáže v aute spraviť divy.
1) Nie, na neutrál auto určite zatočí lepšie ako pod plynom.
2) Áno, ten náhli rozdiel často stačí na navodenie šmyku, používa sa aj nápočne pri aute so zadným náhonom na začiatie pretáčavého šmyku.
3) Ak sú pneu ok (nie len dezén ale aj ich vek), tak má nič iné nenapadá. V spojení s nejakou dierou, či výtlkom môžu mať takéto chovanie nefunkčné tlmiče. Zistia na STK. Ale takto zlé tlmiče musia byť pri jazde cez jamy cítiť, že auto nadmerne odskakuje. Vtedy naozaj ak v zákrute trafíš jamu napr. zadkom, tak auto citeľne odskočí do strany.
4) Súvisí s trakciou, šklbnutím volantom zrazu po aute vyžaduješ aby viac zatáčalo, čo nedokáže.
5) Súvisí s trakciou, keď pneu musia prenášať výkon, tak horšie zatáčajú. A je to práve naopak na prednom náhone, keď máš v zákrute ťažkú nohu na plyne, tak sa auto tlačí von.
A nedotáčavý šmyk na klasickej mokrej ceste prichádza pomerne plynulo a auto len začne opisovať väčší oblúk ako by pri danom natočení volantu malo. Je to sprevádzané vibrovaním celého auta spôsobeným asi tým, ako sa pneu deformuje a ide šikmo. Na to aby auto išlo rovno po nose von mokrá cesta nestačí. Možno to blatko, ľad to teraz asi nebude
Dobrá skúsenosť je škola šmyku. Inak bolo by fajn napísať ako rýchlo si išiel.
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
1 - to ne
2 - asi nejpravděpodobnější varianta
3 - tlumiče ti otestují v servisech/STK, není problém. To samé podvozek.
4 a 5 - správně si vyloučil, málo pravděpodobné ale i tak možné.
Nehledal bych v tom vědu, prostě si rychle podřadil bez meziplynu (nebo s malým) a kola ztratily adhezy. Příště buď podřazovat před zatáčkou, pomaleji pouštět spojku a nebo se naučit lepší meziplyny
edit - tak Noldo byl rychlejší s podobným názorem...
2 - asi nejpravděpodobnější varianta
3 - tlumiče ti otestují v servisech/STK, není problém. To samé podvozek.
4 a 5 - správně si vyloučil, málo pravděpodobné ale i tak možné.
Nehledal bych v tom vědu, prostě si rychle podřadil bez meziplynu (nebo s malým) a kola ztratily adhezy. Příště buď podřazovat před zatáčkou, pomaleji pouštět spojku a nebo se naučit lepší meziplyny
edit - tak Noldo byl rychlejší s podobným názorem...
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Suhra okolnosti - nevhodny okamih a sposob podradenia mohol sposobit chvilkovu stratu trakcie, na tom StreetView sa zda, ze za vrcholom zakruty cesta jemne poklesne, co na vode po podradeni a pridani plynu citelne odlahci prednu napravu a je to. Ked sa predok potom chytil, tie zvuky zozadu naznacili mozny pretacavy smyk, ktory sa ale nerozvinul natolko, aby slo auto dverami dopredu. Inak ukazka chatrnosti podvozku Fabie.
Ake gumy na nej mas ? Uzke moderne tvrdozmesove Eco, alebo najsirsie pre Fabiu povolene ? Jedno aj druhe je cesta do pruseru, Fabia s lahkym trojvalcom a na 17" dokaze aquaplanovat uz aj v 50 km/h, ako sa presvedcil jeden kolega. Skoncil v jarku s faceliftom narazniku, podnarazniku, urvanym agregatom a geometriou prednej napravy silne na rozbiehavo... Jedna znama zasa na eko gumach nedobrzdila svojho zanovneho Swifta a tiez ho trochu vytunila za cca 4000 EUR. Nastastie mechy zostali vo vnutri, inak by to bola totalka.
Ja mam skusenost s nahlym pretacavym smykom - vosiel som do zakruty, zlahka ubral prave na mieste, kde cesta presla z roviny do stupania. Tym padom zatazilo predok, ktory zacal zatacat o chlp viac a sucastne nadlahcilo zadok. Auto slo v momente dverami dopredu. Z pruseru ma dostala rychla, minimalne 100x nacvicovana reakcia. Keby som dupol na brzdu ako mi kricala spolucestujuca, auto skonci cumakom v zvodidlach. Odvtedy so mnou nesla. Nevadi, aj tak nebola pekna Inak odvtedy davam lepsie gumy vzdy dozadu.
Ake gumy na nej mas ? Uzke moderne tvrdozmesove Eco, alebo najsirsie pre Fabiu povolene ? Jedno aj druhe je cesta do pruseru, Fabia s lahkym trojvalcom a na 17" dokaze aquaplanovat uz aj v 50 km/h, ako sa presvedcil jeden kolega. Skoncil v jarku s faceliftom narazniku, podnarazniku, urvanym agregatom a geometriou prednej napravy silne na rozbiehavo... Jedna znama zasa na eko gumach nedobrzdila svojho zanovneho Swifta a tiez ho trochu vytunila za cca 4000 EUR. Nastastie mechy zostali vo vnutri, inak by to bola totalka.
Ja mam skusenost s nahlym pretacavym smykom - vosiel som do zakruty, zlahka ubral prave na mieste, kde cesta presla z roviny do stupania. Tym padom zatazilo predok, ktory zacal zatacat o chlp viac a sucastne nadlahcilo zadok. Auto slo v momente dverami dopredu. Z pruseru ma dostala rychla, minimalne 100x nacvicovana reakcia. Keby som dupol na brzdu ako mi kricala spolucestujuca, auto skonci cumakom v zvodidlach. Odvtedy so mnou nesla. Nevadi, aj tak nebola pekna Inak odvtedy davam lepsie gumy vzdy dozadu.
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Tolik slov kvůli tak jednoduché věci.
Nedotáčivý smyk má jedinou přičinu a tu je rychlost a to jak vzhledem k stavu auta, tak i vzhledem ke stavu vozovky. Na 60koňové fábii asi nebudeš mít nejlepší pneu na trhu, také některé typy asfaltu jsou po dešti hodně kluzké a k tomu jak se fabia snaží udržet auto na cestě taky není potřeba se vyjadřovat.
Něco vtom sehraje i to, že si řadil. Správně se vždy řadí před kopcem/zatáčkou/předjížděním...
Vem si z toho ponaučení, téma smaž a život jde dál (y)
Nedotáčivý smyk má jedinou přičinu a tu je rychlost a to jak vzhledem k stavu auta, tak i vzhledem ke stavu vozovky. Na 60koňové fábii asi nebudeš mít nejlepší pneu na trhu, také některé typy asfaltu jsou po dešti hodně kluzké a k tomu jak se fabia snaží udržet auto na cestě taky není potřeba se vyjadřovat.
Něco vtom sehraje i to, že si řadil. Správně se vždy řadí před kopcem/zatáčkou/předjížděním...
Vem si z toho ponaučení, téma smaž a život jde dál (y)
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Vysvetlit sa to da velmi kratko - Neprisposobil rychlost vozidla stavu a povahe vozovky. Bodka.
Pijosovi ale slo o analyzu, tak ju dostal.
Pijosovi ale slo o analyzu, tak ju dostal.
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
moje oblíbená výpadovka na jihlavu. Neznám krásnější úseky v ČR než na vysočině. Ale k věci
Pokud jsi jel do kopce a dostal jsi v zatáčce nedotáčivý smyk, tedy že tě to vyhazovalo ven, je úplně jedno jaký je povrch,jsi logicky ztratil přilnavost přední nápravy. Při stoupání je přední náprava dost odlehčená a pokud jsi podřadil bez "meziplynu - rozuměj srovnání otáček motor-kolo" a pustil si spojku na hulvata a sel po plynu, dost možná si nápravu prostě urval a ta tě vykolejila. Podobně tak lze docílit i s velmi výkonným autem když víc sešláneš plyn. Je to sice na tu zatáčku dost nepravděpodobné, ale osobně ti mohu říci, že už mě to tam z pravého do levého nejedenkrát vyhodilo kdyz sem zkousel co to da - a stacil k tomu plyn.. jak je zatacka zkroucena sztaci vlhkost trosku oleje trosku prachu a mas blaticko (a tenhle usek byva dost kluzsky, nemalo prazaku uz sem tam videl se vlnit) ....
Zde staci klasicka poucka, porad dokola technika jizdy. Pred najezdem zvolit spravnou rychlost a za apexem kdy se zacina zatacka otvirat zacit priudavat plyn. Z plynu ucitis jak je na tom adheze, mirne pridavas a kdyz se auto zacne hrnout jinam nez kam chces pak miiiirne ubrat plyn dokud se nesrovna, nikoliv uplne, to te pak rozhodi (pri jizde do kopce v klopene zatacce).
A drobná rada, přeřazuj/podčazuj až na rovince. Dokud se to nenaučíš plynule.
Pokud jsi jel do kopce a dostal jsi v zatáčce nedotáčivý smyk, tedy že tě to vyhazovalo ven, je úplně jedno jaký je povrch,jsi logicky ztratil přilnavost přední nápravy. Při stoupání je přední náprava dost odlehčená a pokud jsi podřadil bez "meziplynu - rozuměj srovnání otáček motor-kolo" a pustil si spojku na hulvata a sel po plynu, dost možná si nápravu prostě urval a ta tě vykolejila. Podobně tak lze docílit i s velmi výkonným autem když víc sešláneš plyn. Je to sice na tu zatáčku dost nepravděpodobné, ale osobně ti mohu říci, že už mě to tam z pravého do levého nejedenkrát vyhodilo kdyz sem zkousel co to da - a stacil k tomu plyn.. jak je zatacka zkroucena sztaci vlhkost trosku oleje trosku prachu a mas blaticko (a tenhle usek byva dost kluzsky, nemalo prazaku uz sem tam videl se vlnit) ....
Zde staci klasicka poucka, porad dokola technika jizdy. Pred najezdem zvolit spravnou rychlost a za apexem kdy se zacina zatacka otvirat zacit priudavat plyn. Z plynu ucitis jak je na tom adheze, mirne pridavas a kdyz se auto zacne hrnout jinam nez kam chces pak miiiirne ubrat plyn dokud se nesrovna, nikoliv uplne, to te pak rozhodi (pri jizde do kopce v klopene zatacce).
A drobná rada, přeřazuj/podčazuj až na rovince. Dokud se to nenaučíš plynule.
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Nood, Spooon:
Díky Nechám to zkontrolovat, ale co jsme koukali zběžně s kamarádem mechanikem, vypadá to v pohodě. Samozřejmě jistota bude, až to bude zvedlé.
Jel jsem 60km/h... silnice se zdála čistá. očividně jen zdála. Pozvolné to však nebylo, prostě jsem najednou jel rovně a volant totálně na volno... z toho jsem usoudil, že se trakce kompletně vytratila.Vibrace přišly až když jsem úspěšně brzdil.
V12, Dallen:
Mám tam klasický letní (klasickej průměr) 13' kola. Nic nadstandardního.
Díky, analýza je přesně to, co jsem chtěl...abych věděl do příště.
Kuban:
Ano, tím směrem jezdívám moc rád, když chci prostě vypnout. A nebo ještě směrem na Pelhřimov.
Meziplyn jsem možná přepísknul, na to sázím více
Vychází mi to tedy, že jsem špatně odhadnul vozovku. Díky všem za rady a analýzy! Nyní je mi to jasnější.
Díky Nechám to zkontrolovat, ale co jsme koukali zběžně s kamarádem mechanikem, vypadá to v pohodě. Samozřejmě jistota bude, až to bude zvedlé.
Jel jsem 60km/h... silnice se zdála čistá. očividně jen zdála. Pozvolné to však nebylo, prostě jsem najednou jel rovně a volant totálně na volno... z toho jsem usoudil, že se trakce kompletně vytratila.Vibrace přišly až když jsem úspěšně brzdil.
V12, Dallen:
Mám tam klasický letní (klasickej průměr) 13' kola. Nic nadstandardního.
Díky, analýza je přesně to, co jsem chtěl...abych věděl do příště.
Kuban:
Ano, tím směrem jezdívám moc rád, když chci prostě vypnout. A nebo ještě směrem na Pelhřimov.
Meziplyn jsem možná přepísknul, na to sázím více
Vychází mi to tedy, že jsem špatně odhadnul vozovku. Díky všem za rady a analýzy! Nyní je mi to jasnější.
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Já tedy za sebe v životě nejel autem, které by méně drželo směr než jedničková Fabia v základu (1.0MPI). Běžně se dostávala do krizovek i ve chvílích kdy s jiným autem jste si mohli dovolit mnohem více. Příčiny - kombinace 13 palcových kol, lehounkého třívalce pod kapotou (nic je pořádně nezatěžuje) a tlumičů jak z másla. Cesta z toho ven je kvalitní pneu a jezdit s rozumem nebo jiné auto...
Re: Nedotáčivý smyk - proč?
Navíc to nemá ani stabilizátor.