Odjinud: Nechci nové auto
Moderátor: řidičBOB
Re: Odjinud: Nechci nové auto
Staci si pozriet auta s 90 rokov a je kazdemu jasne ze su bytelnejsie ako tie dnesne, nakoniec nie len auta ale vsetok spotrebny tovar. Jednoducho vyrobcovia pochopili ze ked budu takto vyrabat nebude odbyt noveho tovaru...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Odjinud: Nechci nové auto
bytelnejsi? v jakem smyslu? Kolejnice vpredu auto bezpecnejsim moc neudela deformaci se vytvari bezpecnost. na druhou stranu, kdyby se delaly veci s vydrzi 100let, co by pulka sveta delala?
Re: Odjinud: Nechci nové auto
goes, bytelnejsie som nemyslel ako bezpecnejsie ale z vyzsou zivotnostou (mechanickou odolnostou). Ja uz nemozem pocuvat ako kazda automobilka deklaruje ako bude vyrabat v buducnosti viac a viac aut... Budem cynik ale auta muju byt znovu nedostupnejsie (drahsie) pre siroku verejnost, tak sa obmedzi doprava a aj emisie ine riesenie nevidim realne. Svet je v sucasnosti nastaveny zle, zijeme nad svoje pomery a to nie len obcania ale aj stat... toto nie je dlhodobo udrzatelne.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Odjinud: Nechci nové auto
kdyz se podivam na starsi auto co maji 200-300tkm jsou to vraky, zhnile, zdevastovane, rozvrzane apod. kdyz se podivam na soucansna auta co maji tyto najezdy zdaji se mi vice ok. ono je taky problem v tom, ze kdysi se jezdilo vyrazne mene. Kdyz se podivas napd. do DE na TUV, jak roste prumerny najezd aut, tak pred deseti lety mela desetileta auta polovicni najezd co dnes apod. to, ze znam kolem sebe par majitelu starych mercedesu co maji 500tkm je vyjimka to ano, ale jinak se podivej, jak vypaji jina auta dane doby. Proste neverim tomu, ze Golf II po 10ti letech a 200tkm byl na tom lip, nez G VI po 200tkm
Re: Odjinud: Nechci nové auto
goes, napriklad mam velmi dobre vztahy s importerom OPEL a od neho viem ze v 90 rokoch sa motory opel testovali na predpokladanu zivotnost 350.tis km (rovnako ako VW), dnes sa predpoklada zivotnost len 200.tis km Takze ak dnes viac jazdime s cim suhlasim tak pri nizsej zivotnosti budeme nuteni menit auto este castejsie, presne ako to chcu vyrobcovia. A to sa znovu vraciam k druhej polovicke mojej predoslej odpovedi.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Odjinud: Nechci nové auto
ta predpokladana zivotnost je dle meho nazoru naprosty kec, ktery koluje mezi lidmi pomerne dlouho. Kdyz napr. vidim pozadavky na dily do autoprumyslu, tak jsou stale navysovany pozadavky na kvalitu, presnost a zivotnost. To mi pak nekoresopnduje s tim co tu pises a nedava to ani zadny smysl. Samozrejme, nemam ti to jak vyvratit, protoze nic takoveho proste neni.
Re: Odjinud: Nechci nové auto
tomig: Je to ciste muj pocit, ale neprijde mi, ze by dnesni produkce byla nejak mene kvalitni. Jiste, cim vice elektroniky v aute je, tim bude vetsi pravdepodobnost ze se nejaka rozbije. Ale ze by se dnesni auta nejak sypala si nemyslim. Trochu mi to pripomina vety typu "za mych mladych let byly stromy zelenejsi, lidi slusnejsi".
Felicii proda clovek za relativne hodne penez, jelikoz je cesky trh v tomto smeru mirne deformovany a zatizeny na skodovky jako domaci automobilku. Jinak pro koupi felicie v dnesni dobe muze mluvit jen nedostatek financnich prostredku na porizeni lepsiho vehiklu.
Urcite je pravdou, ze jsou zakaznici, kteri by si mohli koupit lepsi auto nez logan nebo fabii bez toho, aby se to projevilo na jejich zivotni urovni. Je to jejich volba a ja proti ni nic nemam. Jen zastavam takovy nazor, ze kdyby jim k takovemu autu byly nektere moderni systemy nabidnuty zdarma, vetsina by je prijala.
Felicii proda clovek za relativne hodne penez, jelikoz je cesky trh v tomto smeru mirne deformovany a zatizeny na skodovky jako domaci automobilku. Jinak pro koupi felicie v dnesni dobe muze mluvit jen nedostatek financnich prostredku na porizeni lepsiho vehiklu.
Urcite je pravdou, ze jsou zakaznici, kteri by si mohli koupit lepsi auto nez logan nebo fabii bez toho, aby se to projevilo na jejich zivotni urovni. Je to jejich volba a ja proti ni nic nemam. Jen zastavam takovy nazor, ze kdyby jim k takovemu autu byly nektere moderni systemy nabidnuty zdarma, vetsina by je prijala.
On bude problem v tom, ze valna vetsina zakazniku tyhle (pro tebe) zbytecnosti v autech chteji. Vnimaji to jako vice muziky za stejne penize. A tech kteri proti takovemu vyvoji broji je pro automobilky zanedbatelne mnozstvi. Ostatne kdyby tomu tak nebylo, modely po kterych volate by byly v nabidce.tomig píše:Čili v pořádku, ať si automobilky vyrábí potěmkinovy šroty s euro 10, start stop, kamerou, kardiostimulatorem a jinejma zbytečnostma, ale ať vyrábí i auta pro ty co to nechtějí
Re: Odjinud: Nechci nové auto
Ano, to je reseni hodne genia. Ucinime nove auta, ktere vyposuteji x-nasobne mene skodlivin do ovzdusi nedostupne, aby lide kteri auto chteji/potrebuji, ale nemaji nadprumerny prijem museli recyklovat dvacet let stare sroty az do rozpadu Krom toho takove omezeni dopravy by se absolutne neprojevilo zamyslenym zpusobem. Podil mobilniho znecisteni je u nas dnes kolik? 30% celkoveho? Tim, ze bude regulovan odbyt premrstenou cenou se docili opaku - vice starych aut na cestach = vice emisi.merlin píše:goes, bytelnejsie som nemyslel ako bezpecnejsie ale z vyzsou zivotnostou (mechanickou odolnostou). Ja uz nemozem pocuvat ako kazda automobilka deklaruje ako bude vyrabat v buducnosti viac a viac aut... Budem cynik ale auta muju byt znovu nedostupnejsie (drahsie) pre siroku verejnost, tak sa obmedzi doprava a aj emisie ine riesenie nevidim realne. Svet je v sucasnosti nastaveny zle, zijeme nad svoje pomery a to nie len obcania ale aj stat... toto nie je dlhodobo udrzatelne.
K omezeni hustoty by mozna doslo, ikdyz asi neznatelne. Ale radeji pojedu za dvema novymi fiaty, nez za jednim starym cmoudicim passatem.
Re: Odjinud: Nechci nové auto
petris: jestlize nahradim stare auto novym, vyprodukuji jeho vyrobou tolik emisi, ze uz nikdy nebudu mit sanci ty emise zase "usetrit". bilance je v tomto ohledu tezce zaporna. takze tento argument pouzit nelze.
mohl bys ty pozadavky citovat, tedy konkretne prave ohledne te zivotnosti? ja mam totiz informace zcela opacne a potvrzujici merlino tvrzine. jsou od lidi provadejicich zatezove testy novych automobilovych komponentu.goes píše:ta predpokladana zivotnost je dle meho nazoru naprosty kec, ktery koluje mezi lidmi pomerne dlouho. Kdyz napr. vidim pozadavky na dily do autoprumyslu, tak jsou stale navysovany pozadavky na kvalitu, presnost a zivotnost
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Odjinud: Nechci nové auto
presne ako ja, jedno presakujúce tesnenie na hydraulickom systéme prevodovky je súčasťou, podla slov servisu, "presne nakalibrovanej súčiastky, ktorá sa nedá rozobrať"... takže namiesto tesnenia za pár centov je možnosť vymeniť celú súčiastku za vyše 1000 eur...„A to není všechno. Oni dnes schválně montují jednotlivé komponenty do jednoho bloku. Třeba alternátor je u vozu (jméno jsem zapomněl) přímo v bloku motoru. Pokud se porouchá, je třeba vyměnit celý blok. Výměna těsnění v ceně jednoho dolaru vyžaduje 4 hodiny práce a přijde na 600 dolarů, protože se tam nedá snadno dostat...“