vyber mitsu vs suzi
Re: vyber mitsu vs suzi
My jsme ho měli v rodině od 25 000 km a mám pocit že teprve já ho zajel, tak do 50 000 km jel furt líp a líp, pak to trochu upadlo ale po nových svíčkách v 80 000 km je zas zdá se v plné síle. Jezdí s ním máti, tak ho občas provětrám do redline cestou na nějaký servis, a je cítit že motor postupně ožívá a používá jiné mapy po pár desítkách km mé péče. Nejlepší je že nikdy nevzal žádné měřitelné množství oleje, úžasný motůrek. Akorát mapování reakcí plynu a ty převody ho sráží.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: vyber mitsu vs suzi
Ja nechapem zmysel siahodlhych uvah nad zadychanymi 1,6 atmo. Je to proste slaby motor pre dane auta, nesplna zakladnu poziadavku pre sviznu jazdu a to je minimalne 100 koni na tonu vahy, teda zbruba tych aspon 100kW na 1400kg auto. Kratsie prevody by to nespasili. 1,6i bola zaujimava motorizacia mozno tak koncom minuleho tisicrocia.
Cupra ST 265 manual (2016), Lancer 1.8mivec (2010)
Re: vyber mitsu vs suzi
Tak si možná stojíš na vedení. Udávaná provozní hmotnost Vitary 2WD 1,6 je 1150 kg = 104 koní na tunu.
Jenže poměr váha vs maximální výkon je o ničem, když převodovka neumožní až do přeřazení na 4°a dál nepadat pod pásmo maximálního krouťáku, natož výkonu.
Turbomotory s dřívějším nástupem krouťáku (tj. fakticky výkonu) mají při stejném maximu ve skutečnosti více výkonu většinu času, proto pojedou dobře i s rozskákanýma převodama.
Jenže poměr váha vs maximální výkon je o ničem, když převodovka neumožní až do přeřazení na 4°a dál nepadat pod pásmo maximálního krouťáku, natož výkonu.
Turbomotory s dřívějším nástupem krouťáku (tj. fakticky výkonu) mají při stejném maximu ve skutečnosti více výkonu většinu času, proto pojedou dobře i s rozskákanýma převodama.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: vyber mitsu vs suzi
120 turbo koni nie je to iste co 120 atmo koni, lebo ako sam pises turbomotor taha v otackach kde ma atmo motor tazku astmu a na to aby dokazal jazdit aspon s podobnou dynamikou musi sa drzat v kuse nad 4000 otacok co sa prejavi aj na spotrebe. Fukany motor ide "max" prakticky od volnobeznych otacok a pri rovnakom vykone bude vzdy mat o 10-20% lepsiu dynamiku a bez plynu na podlahe.
Tych 11,5 sekundy na 100 co ma 1,6 vitara na papieri, mozno raz dokazal dat 60 kilovy japonsky profi jazdec.
Napr. nova ibiza 1,0TSI - 115koni, 1140 kg - ma stovku za 9,3s a jazdit bude s priemerkou okolo 5 litrov. Nehovoriac o moznosti posteklit to este chipom.
Inak to ze ma auto rozmerov vitary len 1150kg vysvetluje preco som v nej mal taky papierovy pocit.
Tych 11,5 sekundy na 100 co ma 1,6 vitara na papieri, mozno raz dokazal dat 60 kilovy japonsky profi jazdec.
Napr. nova ibiza 1,0TSI - 115koni, 1140 kg - ma stovku za 9,3s a jazdit bude s priemerkou okolo 5 litrov. Nehovoriac o moznosti posteklit to este chipom.
Inak to ze ma auto rozmerov vitary len 1150kg vysvetluje preco som v nej mal taky papierovy pocit.
Cupra ST 265 manual (2016), Lancer 1.8mivec (2010)
Re: vyber mitsu vs suzi
male atmo boli pouzitelne do euro4, potom ich zabili emisie, dlhe prevody, elektricke plyny...
stale ked sa da tak sa rad preveziem loganom MCV 1.6 16v, ten motor sa da tak pekne vytacat + tie kratucke prevody, radost jazdit, skoda ze brzdy a podvozok za tym motorom vyrazne zaostavaju
motor ide(aspon pocitovo) dost fajn aj pri plnom zatazeni(podla autovahy v zbere surovin okolo 1800kg) a bez vacsich problemov to odvlacilo aj 1500kg prives(ale to bola nudzova situacia, kedy nebola ina moznost, brzdy uz mali co robit)
akurat ze kvoli tomu sprevodovaniu to pod 10l nejde, a na dialnici to sialene huci(pri 140 okolo 4600-4700rpm)
stale ked sa da tak sa rad preveziem loganom MCV 1.6 16v, ten motor sa da tak pekne vytacat + tie kratucke prevody, radost jazdit, skoda ze brzdy a podvozok za tym motorom vyrazne zaostavaju
motor ide(aspon pocitovo) dost fajn aj pri plnom zatazeni(podla autovahy v zbere surovin okolo 1800kg) a bez vacsich problemov to odvlacilo aj 1500kg prives(ale to bola nudzova situacia, kedy nebola ina moznost, brzdy uz mali co robit)
akurat ze kvoli tomu sprevodovaniu to pod 10l nejde, a na dialnici to sialene huci(pri 140 okolo 4600-4700rpm)