Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Já teda razím obrácený přístup, radši vyšší kvalt a dřív na plyn než za každou cenu nižší a pak třeba řadit uprostřed zatáčky (průjezd je čistší a člověk má více prostoru se soustředit na správnou stopu). Ale já mám většinou krátký kvalty, takže jedničky je tak do 50kmh...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
Efektivnější asi právě u oturbených naft a benzinů. Pokud pošlu jedničku až k redline a pak při řazení za dva čekám až spadnou otáčky, abych to tam mohl dostat a opět zmáčknout plyn, tak mě příjde efektivnější točit jedničku jen tak, abych měl po přeřazení na dvojku motor v otáčkách, kde už mám k dispozici plný kroutící moment a většinu výkonu a mohl pokračovat v akceleraci hned, protože přeřazení je kratší.
Re: Jak na meziplyny?
To je právě ten rozdíl atmo motorů s lineárním nárůstem výkonu až k redline a turbo motorů, kde už se ke konci nic neodehrává.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Jak na meziplyny?
Jop Jardo, kdybych neměl snad nejdelší sériovou převodovku, tak to taky odjedu na 2. Upřímně jsem většinou líný to tam sázet, ale ten pocit, jak se to auto na dvojku sbírá, jak důchodci u doktora, je děsný .
BMW 330i, e46 sedan, FL, M-paket II, Black Sapphire Metalic, Alcantara, kola Style 72 a 73
Re: Jak na meziplyny?
tak ono zalezi samozrejme na spouste faktoru... pokud je to vracecka jako na passo di stelvio tak tam je skoro obcas i ta jednicka moc dlouha, dvojak by se tam sbirala z volnobehu, taky zalezi na tom jestli je to rwd, fwd, jestli mas svor atd atd...jarka píše:Já teda razím obrácený přístup, radši vyšší kvalt a dřív na plyn než za každou cenu nižší a pak třeba řadit uprostřed zatáčky (průjezd je čistší a člověk má více prostoru se soustředit na správnou stopu). Ale já mám většinou krátký kvalty, takže jedničky je tak do 50kmh...
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Já na to koukám spíš tak, že než ztratit čas řazením (a to ztrácím, bo neřadím nějak zběsile rychle), tak se halt smířím s menší akcelerací a soustředím se radši na brzdy a průjezd. Ztráta při relativně rychlým, ale žádným top-řazení může být někde kolem 0,2-0,5s, což když srovnám se ztrátou při pomalejší akceleraci na vyšší kvalt není tak zlý. Úplně typický to bylo v dolíku v Mostě, který jsem ještě v hondě jezdil na 4ku a na výjezdu pak rychle řadil výš. Když jsem dolík začal jezdit na 5ku, která ale rozhodně neměla tolik síly, tak jsem byl pak stejně rychlejší (daleko víc jsem se mohl soustředit na správný brzdy a čistý průjezd, což vedlo k vyšší rychlosti na výjezdu). Bavím se jen o principu, né o konkrétním případě, kdy máte 1ku v 330i do 70kmh a dvojku přes 100kmh, tam bych samo tu 1ku využíval.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
Ono bohužel pro všechny auta platí je držet v otáčkách i u naftového plněného. Problém je jen ten, že výsledný čas na úseku je u vozu s velkým krouťákem dole lepší jen o něco než řadit v nižších otáčkách. Ten časový rozdíl může být vskutku o tolik menší, že je lepší ho ušetřit na řazení (respektive menšímu počtu přeřazení)..... Pokud na výjezdu ze zatáčky budu rychlejší o 0.1s jen proto že mám otáčky vysoko pěkně na apexu a dotáhnu to až do Pmax, pak třeba pro mě je lepší ty desetiny oželet a ušetřím je na svém amatérsky pomalém tempu řazení.... to je jedno s druhým.... Proto mi foukané vozy příjdou mnohem více blbů vzdorné pro techniku jízdy, u atmosferických vysokotočkových motorů je to opravdu náročné, a myslím si že i pro profíky
Nicméně podřazuje se při brždění, tudíž tam jiné řešení než si zařadit ten stupeň co je třeba hned napoprvé neexistuje, bo není čas, auta bohužel díkybohu brzdí rychleji než zrychlují....
Já závodník nejsem, pro mě je jen důležité že s V3S jezdit dokážu, s autem podřadit o 2kvalty meziplynem rychle umím, ale k čemu mi to je když neumím efektivně obsluhovat všechny tři pedály, k prdu, bez toho je mi ta technika stejně ukradená a myslím si že tohle by si měli všichni ti co se to chtějí naučit uvědomit.... meziplyn sám o sobě je v dnešní době blbost (začlo se to téma řešit po uvedení filmu rychle a zběsile),
k tomu aby nebyl, je potřeba ještě jinou techniku špčka pata a ta si myslím je mnohem náročnější než samotný meziplyn (a to převážně díky debilnímu rozmíštění pedálu napříč spotřebním segmentem aut na trhu) a tule techniku využíváme pochopitelně při brždění, nikoiv akceleraci, jelikož akcelerovat jde i bez použití spojky.....
Nicméně podřazuje se při brždění, tudíž tam jiné řešení než si zařadit ten stupeň co je třeba hned napoprvé neexistuje, bo není čas, auta bohužel díkybohu brzdí rychleji než zrychlují....
Já závodník nejsem, pro mě je jen důležité že s V3S jezdit dokážu, s autem podřadit o 2kvalty meziplynem rychle umím, ale k čemu mi to je když neumím efektivně obsluhovat všechny tři pedály, k prdu, bez toho je mi ta technika stejně ukradená a myslím si že tohle by si měli všichni ti co se to chtějí naučit uvědomit.... meziplyn sám o sobě je v dnešní době blbost (začlo se to téma řešit po uvedení filmu rychle a zběsile),
k tomu aby nebyl, je potřeba ještě jinou techniku špčka pata a ta si myslím je mnohem náročnější než samotný meziplyn (a to převážně díky debilnímu rozmíštění pedálu napříč spotřebním segmentem aut na trhu) a tule techniku využíváme pochopitelně při brždění, nikoiv akceleraci, jelikož akcelerovat jde i bez použití spojky.....
Re: Jak na meziplyny?
Pata-špička používám prakticky ve všech i nových autech co jsem kdy jezdil a někde to jde hůř a někde líp, ale jde to prakticky vždy. A aby jsi to neměl tak idylicky jednoduchý, tak k tomu přidej ještě správný brždění levou pro přenášení hmotnosti. A nakonec zjistíš, že když dojdeš na okruh tak je to všechno ještě trochu jinak, když nejednou jezdíš opravdu blízko limitům auta. Ta složitost je krásná, dává nám možnost pilovat tyhle "blbosti" prakticky celej život. Za sebe neznám moc lepších auto-pocitů, než když se mi na velkých brzdách podaří skloubit degresivní brždění a správný postupný podřazování a k tomu ještě nedej bože trefím dobrou stopu .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
Spicka pata je nutny zlo u aut s pedalama daleko od sebe, ja pouzivam spicka spicka a minimalne u vsech BMW co jsem mel (zatim 8) to funguje paradne i pod plnyma brzdama (teda skoro plnyma, pod opravdu plnyma prestane pedal plynu regovat = nejaka bezpecnostni fíčura)Kuban píše:Ono bohužel pro všechny auta platí je držet v otáčkách i u naftového plněného. Problém je jen ten, že výsledný čas na úseku je u vozu s velkým krouťákem dole lepší jen o něco než řadit v nižších otáčkách. Ten časový rozdíl může být vskutku o tolik menší, že je lepší ho ušetřit na řazení (respektive menšímu počtu přeřazení)..... Pokud na výjezdu ze zatáčky budu rychlejší o 0.1s jen proto že mám otáčky vysoko pěkně na apexu a dotáhnu to až do Pmax, pak třeba pro mě je lepší ty desetiny oželet a ušetřím je na svém amatérsky pomalém tempu řazení.... to je jedno s druhým.... Proto mi foukané vozy příjdou mnohem více blbů vzdorné pro techniku jízdy, u atmosferických vysokotočkových motorů je to opravdu náročné, a myslím si že i pro profíky
Nicméně podřazuje se při brždění, tudíž tam jiné řešení než si zařadit ten stupeň co je třeba hned napoprvé neexistuje, bo není čas, auta bohužel díkybohu brzdí rychleji než zrychlují....
Já závodník nejsem, pro mě je jen důležité že s V3S jezdit dokážu, s autem podřadit o 2kvalty meziplynem rychle umím, ale k čemu mi to je když neumím efektivně obsluhovat všechny tři pedály, k prdu, bez toho je mi ta technika stejně ukradená a myslím si že tohle by si měli všichni ti co se to chtějí naučit uvědomit.... meziplyn sám o sobě je v dnešní době blbost (začlo se to téma řešit po uvedení filmu rychle a zběsile),
k tomu aby nebyl, je potřeba ještě jinou techniku špčka pata a ta si myslím je mnohem náročnější než samotný meziplyn (a to převážně díky debilnímu rozmíštění pedálu napříč spotřebním segmentem aut na trhu) a tule techniku využíváme pochopitelně při brždění, nikoiv akceleraci, jelikož akcelerovat jde i bez použití spojky.....
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Lenze toto je pripad nefungujucej prevodovky resp. synchronizacie, alebo nepadajucich otacok (u sportovo zameranych aut s tym problem nebyva).x-f píše:Efektivnější asi právě u oturbených naft a benzinů. Pokud pošlu jedničku až k redline a pak při řazení za dva čekám až spadnou otáčky, abych to tam mohl dostat a opět zmáčknout plyn, tak mě příjde efektivnější točit jedničku jen tak, abych měl po přeřazení na dvojku motor v otáčkách, kde už mám k dispozici plný kroutící moment a většinu výkonu a mohl pokračovat v akceleraci hned, protože přeřazení je kratší.