Co jsem tady zatím pár lidí z AF viděl jezdit na okruhu, tak ti co ti tady radí kroutit volantem umí - a bond ten nejezdí, ten prokazatelně lítá (jen ty dopady). Na AF mi naopak přijde, že tu je poměr dobrých/špatných rad výrazně lepší než třeba na jiných webech (úplně "best of" mi v tomto přijdou klubové weby - radši nezmiňuju).janjan píše:jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám
Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
Pravdou ale je, ze tie medziplyny s dvojitym vyslapavanim su dnes uz tak trochu obsesia. O radeni hore ani nehovorim. Kazdy kto trochu vaznejsie jazdi samozrejme medziplyn pouziva, ja osobne som si ale vzdy vystacil s tym obycajnym cez spojku. Vysledny efekt je rovnaky (hladke podradenie bez blokovania kolies) a so synchronmi som nikdy problem nemal. Nakoniec ani v profesionalnom motorsporte sa uz ine medziplyny nepouzivaju.
Re: Jak na meziplyny?
no nic, ale informacni hodnota tvych prispevku mi asi nejak unika klasickej internetovej hrdinajanjan píše:jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám
bohužel jsem momentálně všechny svoje vylágrovaný paštiky prodal, ale až v srpnu dorazí nová, můžem se dát sraz na czechringu, grossglockneru nebo nordshleife a podebatovat o reálných zkušenostech a navzájem se svézt, aby jsme si mohli poměřit pindíky
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
drill s dvojitým vyšlapáváním spojky směrem nahoru je samozřjmě jen drill, proto to nedělám, protože už to umím dávám jen radu těm, kteří se na to ptaliKuban píše:Pane Bonde, jsem rád že jste pochopil, že když je špatná převodovka (80% vina řidiče obvykle, pak až konstrukce), je vhodné řadit meziplynem.
Děkuji za doplnění a upozornění na skutečnost, že když selžou v převodovce synchrony, se jinak než bez meziplynu člověk nikam nepohne (další důvod proč to umět - ovšem nikoliv důvod proč to nutně dělat)
PS: rád bych aby si tady dotyční závodníci uklidnili nervy dřív než budou zbytečně rejpat. Mám za to že jde o fórum pro veřejnost a né nějaký underground největších podivínů, opravdu se dohadovat o tom, jestli má smysl meziplyn při řazení nahoru nebo nemá, nechci... já sem jasně uvedl že nemá a dokazuje to i fakt, že se dá řadit směrem nahoru i bez spojky....... A Teď zkuste pane Bonde zapřemýšlet proč asi a zda to tak nějak nesouvisí i s tím, že to vaše nucené meziplynování směrem nahoru je pohopouhý drill ale užitek prakticky žádný.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
hele to se fakt těžko popisuje...ale když zvládneš bleskově při podřazování ten s dvojitou spojkou, ta rychlost tam prostě padne mnohem mnohem hladčeji...911T píše:Pravdou ale je, ze tie medziplyny s dvojitym vyslapavanim su dnes uz tak trochu obsesia. O radeni hore ani nehovorim. Kazdy kto trochu vaznejsie jazdi samozrejme medziplyn pouziva, ja osobne som si ale vzdy vystacil s tym obycajnym cez spojku. Vysledny efekt je rovnaky (hladke podradenie bez blokovania kolies) a so synchronmi som nikdy problem nemal. Nakoniec ani v profesionalnom motorsporte sa uz ine medziplyny nepouzivaju.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Je to typický prudič, spolehni se, že tohodle na žádné akci neuvidíš.Bond007 píše:no nic, ale informacni hodnota tvych prispevku mi asi nejak unika klasickej internetovej hrdinajanjan píše:jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám
bohužel jsem momentálně všechny svoje vylágrovaný paštiky prodal, ale až v srpnu dorazí nová, můžem se dát sraz na czechringu, grossglockneru nebo nordshleife a podebatovat o reálných zkušenostech a navzájem se svézt, aby jsme si mohli poměřit pindíky
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Jak na meziplyny?
v Pežotu 308SW po mámě to taky z jedničky před redline na dvojku bez dvojitého vyšlápnutí jde vždycky přes zuby. Že by matka jezdila na tajňačku palbu a vylágrovala převodovku? Každopádně, až budu bohatý a koupím si Z4M, budu už mít natrénovano.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Jak na meziplyny?
Mezi 1 a 2 bývá největší rozdíl v otáčkách. To nepobere hned ani moje nová převodovka. Proto na 1 netočím tolik a dávám za 2 dřív. Příjde mě, že na dvojku efektivnějc akceleruje většina aut, než tam držet co nejdýl za 1, ale třeba mě místní letci vyvedou z omylu.
Re: Jak na meziplyny?
Efektivnejs v cem? Zalezi samozrejme na typu auta, prevodech atd... polid mas tocivej benzinovej motor, tak nevidim duvod proc by mela byt dvojka efektivnejsi... u tezkopadnyho turbodieselu s kratkou jednickou je to samozrejme jinak.. u starych pastik s atmosferou krera toci 8000rpm neni problem jednicku vytocit nekam k 70km/h a zrychluje vyrazne lip nez na dvojku;)x-f píše:Mezi 1 a 2 bývá největší rozdíl v otáčkách. To nepobere hned ani moje nová převodovka. Proto na 1 netočím tolik a dávám za 2 dřív. Příjde mě, že na dvojku efektivnějc akceleruje většina aut, než tam držet co nejdýl za 1, ale třeba mě místní letci vyvedou z omylu.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
I mně se osvědčilo v ostrých vracákach podřazovat na 1. Prostě ten odpal je u atmosféry úplně někde jinde. Obzvlášť u stroje, který nemá brutální rezervu ve výkonu.
BMW 330i, e46 sedan, FL, M-paket II, Black Sapphire Metalic, Alcantara, kola Style 72 a 73