janjan píše:jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám
Co jsem tady zatím pár lidí z AF viděl jezdit na okruhu, tak ti co ti tady radí kroutit volantem umí - a bond ten nejezdí, ten prokazatelně lítá (jen ty dopady). Na AF mi naopak přijde, že tu je poměr dobrých/špatných rad výrazně lepší než třeba na jiných webech (úplně "best of" mi v tomto přijdou klubové weby - radši nezmiňuju).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Pravdou ale je, ze tie medziplyny s dvojitym vyslapavanim su dnes uz tak trochu obsesia. O radeni hore ani nehovorim. Kazdy kto trochu vaznejsie jazdi samozrejme medziplyn pouziva, ja osobne som si ale vzdy vystacil s tym obycajnym cez spojku. Vysledny efekt je rovnaky (hladke podradenie bez blokovania kolies) a so synchronmi som nikdy problem nemal. Nakoniec ani v profesionalnom motorsporte sa uz ine medziplyny nepouzivaju.
janjan píše:jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám
no nic, ale informacni hodnota tvych prispevku mi asi nejak unika klasickej internetovej hrdina
bohužel jsem momentálně všechny svoje vylágrovaný paštiky prodal, ale až v srpnu dorazí nová, můžem se dát sraz na czechringu, grossglockneru nebo nordshleife a podebatovat o reálných zkušenostech a navzájem se svézt, aby jsme si mohli poměřit pindíky
Kuban píše:Pane Bonde, jsem rád že jste pochopil, že když je špatná převodovka (80% vina řidiče obvykle, pak až konstrukce), je vhodné řadit meziplynem.
Děkuji za doplnění a upozornění na skutečnost, že když selžou v převodovce synchrony, se jinak než bez meziplynu člověk nikam nepohne (další důvod proč to umět - ovšem nikoliv důvod proč to nutně dělat)
PS: rád bych aby si tady dotyční závodníci uklidnili nervy dřív než budou zbytečně rejpat. Mám za to že jde o fórum pro veřejnost a né nějaký underground největších podivínů, opravdu se dohadovat o tom, jestli má smysl meziplyn při řazení nahoru nebo nemá, nechci... já sem jasně uvedl že nemá a dokazuje to i fakt, že se dá řadit směrem nahoru i bez spojky....... A Teď zkuste pane Bonde zapřemýšlet proč asi a zda to tak nějak nesouvisí i s tím, že to vaše nucené meziplynování směrem nahoru je pohopouhý drill ale užitek prakticky žádný.
drill s dvojitým vyšlapáváním spojky směrem nahoru je samozřjmě jen drill, proto to nedělám, protože už to umím dávám jen radu těm, kteří se na to ptali
911T píše:Pravdou ale je, ze tie medziplyny s dvojitym vyslapavanim su dnes uz tak trochu obsesia. O radeni hore ani nehovorim. Kazdy kto trochu vaznejsie jazdi samozrejme medziplyn pouziva, ja osobne som si ale vzdy vystacil s tym obycajnym cez spojku. Vysledny efekt je rovnaky (hladke podradenie bez blokovania kolies) a so synchronmi som nikdy problem nemal. Nakoniec ani v profesionalnom motorsporte sa uz ine medziplyny nepouzivaju.
hele to se fakt těžko popisuje...ale když zvládneš bleskově při podřazování ten s dvojitou spojkou, ta rychlost tam prostě padne mnohem mnohem hladčeji...
janjan píše:jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám
no nic, ale informacni hodnota tvych prispevku mi asi nejak unika klasickej internetovej hrdina
bohužel jsem momentálně všechny svoje vylágrovaný paštiky prodal, ale až v srpnu dorazí nová, můžem se dát sraz na czechringu, grossglockneru nebo nordshleife a podebatovat o reálných zkušenostech a navzájem se svézt, aby jsme si mohli poměřit pindíky
Je to typický prudič, spolehni se, že tohodle na žádné akci neuvidíš.
v Pežotu 308SW po mámě to taky z jedničky před redline na dvojku bez dvojitého vyšlápnutí jde vždycky přes zuby. Že by matka jezdila na tajňačku palbu a vylágrovala převodovku? Každopádně, až budu bohatý a koupím si Z4M, budu už mít natrénovano.
Mezi 1 a 2 bývá největší rozdíl v otáčkách. To nepobere hned ani moje nová převodovka. Proto na 1 netočím tolik a dávám za 2 dřív. Příjde mě, že na dvojku efektivnějc akceleruje většina aut, než tam držet co nejdýl za 1, ale třeba mě místní letci vyvedou z omylu.
x-f píše:Mezi 1 a 2 bývá největší rozdíl v otáčkách. To nepobere hned ani moje nová převodovka. Proto na 1 netočím tolik a dávám za 2 dřív. Příjde mě, že na dvojku efektivnějc akceleruje většina aut, než tam držet co nejdýl za 1, ale třeba mě místní letci vyvedou z omylu.
Efektivnejs v cem? Zalezi samozrejme na typu auta, prevodech atd... polid mas tocivej benzinovej motor, tak nevidim duvod proc by mela byt dvojka efektivnejsi... u tezkopadnyho turbodieselu s kratkou jednickou je to samozrejme jinak.. u starych pastik s atmosferou krera toci 8000rpm neni problem jednicku vytocit nekam k 70km/h a zrychluje vyrazne lip nez na dvojku;)
I mně se osvědčilo v ostrých vracákach podřazovat na 1. Prostě ten odpal je u atmosféry úplně někde jinde. Obzvlášť u stroje, který nemá brutální rezervu ve výkonu.
BMW 330i, e46 sedan, FL, M-paket II, Black Sapphire Metalic, Alcantara, kola Style 72 a 73