Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od vonkreuz »

mmira píše:trenink, trenink, trenink - jedu po rovine 90, radim 2-3-4-5-6-5-4-3-2 apod furt dokola bez zmeny rychlosti, casem se to zautomatizuje. pak je mozno pridat brzdeni.
Díky! Takhle jsem o treningu nepřemýšlel. :ymapplause:
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od pavproch »

plha má připomínku: po zkrácení tam prostě v 90 dvojku nenarvu, to bych přetočil motor.... :D

ale jinak souhlas, taky ten drill vidím tak
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od mmira »

njn, ty tvoje zkracenosti.

v principu plati, ze se clovek musi dostat co nejniz tak, aby podrazoval do co nejvyssich smysluplnych otacek, takze ne tesne pred redline. teprve tam se ukaze, ze ten meziplyn opravdu k necemu je. zive si pamatuju na uplne novou e91 325i, kde se nad 5t otackami ze 3 na 2 nedalo bez meziplynu podradit. tady dalo, ale trvalo to asi tak 3 sekundy, nez se o to synchrony postaraly.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od EL_XEL »

Já jsem meziplyny považoval spíš za takovou libůstku, která mírně zlepšovala komfort podřazování (u 2.0 TSI), ale co mám i 3,5 V6, tak mi ty meziplyny přijdou skoro jako nutnost. Ne, že by to bez nich nešlo, ale úplně mám pocit, že se to tomu autu moc nelíbí, když podřadím jenom přes spojku.
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od 911T »

Bond007 píše:
911T píše:
Bond007 píše:á, pán je znalec :)

Dvojita spojka pri razeni nahoru neni samozrejme nutnost, ale u nekterych aut dost pomaha... typicky Z4M z vytocene jednicky sla na dvojku bud jen pres zuby, nebo pres dvojitou spojku hladce... u podrazovani ma meziplyn smysl vzdycky, ale ten kdo to neumi tak to neoceni, protoze nikdy necitil jak hladce a rychle se pak radi ;)
Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.
Mel jsem dve a obe delaly to stejny =; jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum
Ale to nemoze byt v poriadku. Ja by som to reklamoval. Daleko vykonnejsie auta s radenim problem nemaju, preco by mala mat Z4.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

911T píše:
Bond007 píše:
911T píše: Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.
Mel jsem dve a obe delaly to stejny =; jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum
Ale to nemoze byt v poriadku. Ja by som to reklamoval. Daleko vykonnejsie auta s radenim problem nemaju, preco by mala mat Z4.
Delalo to jen kdyz se radilo tesne pred redline, takze mi to neprislo jako chyba, ale vlastnost. A dalo se to efektivne resit tim dvojitym vyslapnutim spojky... Prislo mi to jednodussi reseni nez mistni experty nechat rozebirat prevodovku... :)
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od 911T »

Takze vada s ktorou si sa naucil zit. :)
Kuban
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pát 28 dub 09:01

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Kuban »

Pane Bonde, jsem rád že jste pochopil, že když je špatná převodovka (80% vina řidiče obvykle, pak až konstrukce), je vhodné řadit meziplynem.

Děkuji za doplnění a upozornění na skutečnost, že když selžou v převodovce synchrony, se jinak než bez meziplynu člověk nikam nepohne (další důvod proč to umět - ovšem nikoliv důvod proč to nutně dělat)

PS: rád bych aby si tady dotyční závodníci uklidnili nervy dřív než budou zbytečně rejpat. Mám za to že jde o fórum pro veřejnost a né nějaký underground největších podivínů, opravdu se dohadovat o tom, jestli má smysl meziplyn při řazení nahoru nebo nemá, nechci... já sem jasně uvedl že nemá a dokazuje to i fakt, že se dá řadit směrem nahoru i bez spojky....... A Teď zkuste pane Bonde zapřemýšlet proč asi a zda to tak nějak nesouvisí i s tím, že to vaše nucené meziplynování směrem nahoru je pohopouhý drill ale užitek prakticky žádný.
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od janjan »

jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám :ymapplause:
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od pavproch »

Nic ve zlém, ale to mi prostě nedá:

Zatímco "rádoby rádci" jsou tady vysoce kvalifikovaní s bohatou praxí a širokým teoretickým zázemím i praktickými zkušenostmi.

(až se tu bond objeví, tak napíše to samé ale mnohem sprostěji)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět