Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Ale zase ne moc málo. Než jsem se to za mlada naučil, tak párkrát zarachotili kolečka a tatík mi dával za uši
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Jak na meziplyny?
To me kluci vubec nedava smysl. Pokud radim nahoru a pouziju dvakrat spojku, tak aby bylo prerazeni plynule, tak preci musim nechat spadnout otacky, aby odpovidali vyssimu stupni. Napr kdyz tocim 6t, preradim o stupen vyse, tak musim pockat az spadnou na cca 4t.
Re: Jak na meziplyny?
Správně jsi to vystihl. To proč otáčky nepadají je dáno velkým setrvačníkem, který je ve spotřebních vozech právě pro ty kdo rychle řadit neumí, aby jim otáčky rychle nespadly (navíc mám pocit že tohle je řízené i jednotkou, která pár desetin sekund ještě snaží udržet točky). Dvojitá spojka ti v tomto nijak nepomůže. Jde tady jen o to co se odehrává v převodovce. Jelikož ti padají otáčky, synchrony nejsou tak namáhány, nepožírají setrvačnost od kol ale od setrvačníku, a ten je menší a lehčí než síla celého auta. Zde neexistuje žádná rada, než ta, že to požere spojka a synchrony. Buď v klídku....x-f píše:To me kluci vubec nedava smysl. Pokud radim nahoru a pouziju dvakrat spojku, tak aby bylo prerazeni plynule, tak preci musim nechat spadnout otacky, aby odpovidali vyssimu stupni. Napr kdyz tocim 6t, preradim o stupen vyse, tak musim pockat az spadnou na cca 4t.
Meziplyn je supr věc, ale jen pro podřazování, respektive při podřazování ob dva kvalty (klasika když jedeš pilu a před zatáčkou intenzivně brzdíš) a taky když chceš za jízdy ze dvojky prdnout jendičku.... Zrůdný to čin, ale když seš v točkách tak se tomu ani za khoquot nechce - zde je na místě mluvit o tom, že meziplyn je rychlejší operace, protože tady jde opravdu o čas, který musí synchrony zatlačit kolečko, a že to bez meziplynu občas nejen že nejde, mnohdy to musíš silou přetlačit... v této situaci už je na místě mluvit o úspoře dvojitým vyšlápnutím
do té doby se jedná jen o prázdné vychloubání o tom jak to kdo umí, aneb typické poměřování. Tvůj skepticismus je na místě, opravdu nemá smysl dvojitá spojka i při řazení nahoru, i přes to že ti to tady může namlouvat kdejaký rádoby mistr volantu....
Re: Jak na meziplyny?
á, pán je znalecKuban píše:Správně jsi to vystihl. To proč otáčky nepadají je dáno velkým setrvačníkem, který je ve spotřebních vozech právě pro ty kdo rychle řadit neumí, aby jim otáčky rychle nespadly (navíc mám pocit že tohle je řízené i jednotkou, která pár desetin sekund ještě snaží udržet točky). Dvojitá spojka ti v tomto nijak nepomůže. Jde tady jen o to co se odehrává v převodovce. Jelikož ti padají otáčky, synchrony nejsou tak namáhány, nepožírají setrvačnost od kol ale od setrvačníku, a ten je menší a lehčí než síla celého auta. Zde neexistuje žádná rada, než ta, že to požere spojka a synchrony. Buď v klídku....x-f píše:To me kluci vubec nedava smysl. Pokud radim nahoru a pouziju dvakrat spojku, tak aby bylo prerazeni plynule, tak preci musim nechat spadnout otacky, aby odpovidali vyssimu stupni. Napr kdyz tocim 6t, preradim o stupen vyse, tak musim pockat az spadnou na cca 4t.
Meziplyn je supr věc, ale jen pro podřazování, respektive při podřazování ob dva kvalty (klasika když jedeš pilu a před zatáčkou intenzivně brzdíš) a taky když chceš za jízdy ze dvojky prdnout jendičku.... Zrůdný to čin, ale když seš v točkách tak se tomu ani za khoquot nechce - zde je na místě mluvit o tom, že meziplyn je rychlejší operace, protože tady jde opravdu o čas, který musí synchrony zatlačit kolečko, a že to bez meziplynu občas nejen že nejde, mnohdy to musíš silou přetlačit... v této situaci už je na místě mluvit o úspoře dvojitým vyšlápnutím
do té doby se jedná jen o prázdné vychloubání o tom jak to kdo umí, aneb typické poměřování. Tvůj skepticismus je na místě, opravdu nemá smysl dvojitá spojka i při řazení nahoru, i přes to že ti to tady může namlouvat kdejaký rádoby mistr volantu....
Dvojita spojka pri razeni nahoru neni samozrejme nutnost, ale u nekterych aut dost pomaha... typicky Z4M z vytocene jednicky sla na dvojku bud jen pres zuby, nebo pres dvojitou spojku hladce... u podrazovani ma meziplyn smysl vzdycky, ale ten kdo to neumi tak to neoceni, protoze nikdy necitil jak hladce a rychle se pak radi
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Několikrát je tu zmiňováno, že důvodem mezispojky při řazení nahoru je hlavně vytvoření drillu a zefektivnění celýho procesu „svalové paměti“ než že by to mělo vždycky technickej přínos jízdě.
Takže tak. Jestli si to zvládneš drillovat jen u něčeho, tak prosím Jinak je to jak se píše výše.
Takže tak. Jestli si to zvládneš drillovat jen u něčeho, tak prosím Jinak je to jak se píše výše.
Re: Jak na meziplyny?
Ano. V první fázi mě jde skutečně o naučení/vytvoření návyku. Proto při řazení nahoru. Zkouším i při řazení dolů, ale jak je toho víc na práci, tak tam mám úspěšnost zatím nízkou. A zatímco u řazení nahoru u toho už moc nepřemýšlím, tak u řazení dolů to bez soustředění zatím nejde.
Někdy by se mě rychlé a efektivní podřazení o např. dva stupně hodilo. Nicméně ono se to podřazování blbě učí i z toho důvodu, že v praxi mnohem častěji nastává potřeba podřazení zároveň s bržděním.
Ještě zpátky k řazení nahoru. Ono při velkém rozdílu otáček, hlavně při nižších stupních toho mají synchrony na práci tolik, že to tam někdy opravdu je problém dostat, takže dvojitá spojka by byla fajn, pokud by pomohla, ale dlouho padající otáčky to moc neumožňují a je logické, že bez práce synchronů budou padat déle, než když tam budu tu rychlost tlačit.
Někdy by se mě rychlé a efektivní podřazení o např. dva stupně hodilo. Nicméně ono se to podřazování blbě učí i z toho důvodu, že v praxi mnohem častěji nastává potřeba podřazení zároveň s bržděním.
Ještě zpátky k řazení nahoru. Ono při velkém rozdílu otáček, hlavně při nižších stupních toho mají synchrony na práci tolik, že to tam někdy opravdu je problém dostat, takže dvojitá spojka by byla fajn, pokud by pomohla, ale dlouho padající otáčky to moc neumožňují a je logické, že bez práce synchronů budou padat déle, než když tam budu tu rychlost tlačit.
Re: Jak na meziplyny?
trenink, trenink, trenink - jedu po rovine 90, radim 2-3-4-5-6-5-4-3-2 apod furt dokola bez zmeny rychlosti, casem se to zautomatizuje. pak je mozno pridat brzdeni.
s tim padanim otacek pomuze poustet plyn drive nez se macka spojka. kvuli emisim ECU ubira plyn velmi pozvolne, tak je potreba vypozorvat cas, ktery uplyne mezi sundanim nohy z plynu a chvili, kdy auto zacne brzdit motorem. kazde to ma trochu jinak, ale v principu v okamziku, kdy uz ECU klapku opravdu uzavre, otacky padaji dost rychle i u aut s tezkym setrvakem. nejvetsi chyba je, se to udela naopak, to pak ty otacky vyleti jeste o kus nahoru a situace je to horsi.
s tim padanim otacek pomuze poustet plyn drive nez se macka spojka. kvuli emisim ECU ubira plyn velmi pozvolne, tak je potreba vypozorvat cas, ktery uplyne mezi sundanim nohy z plynu a chvili, kdy auto zacne brzdit motorem. kazde to ma trochu jinak, ale v principu v okamziku, kdy uz ECU klapku opravdu uzavre, otacky padaji dost rychle i u aut s tezkym setrvakem. nejvetsi chyba je, se to udela naopak, to pak ty otacky vyleti jeste o kus nahoru a situace je to horsi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak na meziplyny?
Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.Bond007 píše:á, pán je znalec
Dvojita spojka pri razeni nahoru neni samozrejme nutnost, ale u nekterych aut dost pomaha... typicky Z4M z vytocene jednicky sla na dvojku bud jen pres zuby, nebo pres dvojitou spojku hladce... u podrazovani ma meziplyn smysl vzdycky, ale ten kdo to neumi tak to neoceni, protoze nikdy necitil jak hladce a rychle se pak radi
Re: Jak na meziplyny?
v tehle Z4M jsem sice jel, ale na razeni si uplne nepamatuju. presto si dovoluju tvrdit, ze nez synchrony za to muze kvalita manualnich prevodovek BMW. z prikladu nekolika e46 M3 vim, ze v kazde to chodilo nejak jinak, v jedne slo radit jednim prstem, v jine za to clovek musel zabrat jak v tanku.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak na meziplyny?
Mel jsem dve a obe delaly to stejny jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum911T píše:Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.Bond007 píše:á, pán je znalec
Dvojita spojka pri razeni nahoru neni samozrejme nutnost, ale u nekterych aut dost pomaha... typicky Z4M z vytocene jednicky sla na dvojku bud jen pres zuby, nebo pres dvojitou spojku hladce... u podrazovani ma meziplyn smysl vzdycky, ale ten kdo to neumi tak to neoceni, protoze nikdy necitil jak hladce a rychle se pak radi
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW