dva roky sem s nim jezdil prubezne a smysl maji a hodne velky. ale ne smysl takovy, ze si koupis 600h s pocitem, ze budes jezdit za 3 litry. Proste budes jezdit pod urovni dizlove varianty stejneho vykonu, s charakterem benzinu a trolejbusu, dost casto s prijemne nizkou urovni zvuku. Funguje to vsude, jen nekte trochu mene a nekde vice a nekde extremne vyrazne. V prumeru jak pisi - pod urovni dizlu co se tyka spotreby.Mr.Semtex píše:Hmm.. Ale třeba jejich test Fiesty byl docela dobrý..pjanda píše:Pri nejake narocne jizde to tak jiste byt muze. Je treba testovat auto v rezimu adekvatnim jeho moznemu vyuziti, coz zrovna neni to, co by TopGear obvykle delalMr.Semtex píše: Heh.. A netestoval náhodu Top Gear Priuse versus nějaké normální sportovní auto? Nevzpomenu si, kdy to bylo, co to bylo za auto, ale tak nějak mi utkvěla v hlavě informace, že Prius měl daleko vyšší spotřebu, než to druhé auto..
Takže vlastně shrnuto - hybridy nejsou ani na normální jízdu, ani na rychlou jízdu, ani na jízdu po dálnici, tak na co vlastně jsou?..
Hybridy - pro koho maji smysl?
Moderátor: řidičBOB
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Ano, jsem konzervativní .pjanda píše:bob: To ale bude dano jen Vasim konzervativismem Z uzivatelskeho hlediska hybrid funguje podobne jako konvencni auta, neni na tom nic moc na hrani.
Bohuzel byla hybridum dana image ekologicke spasy, coz jim v ocich rady idi (troufnu si rici vetsiny, alespon v nasich podminkach jiste) spise skodi nez pomaha. Ale na aute schopnem efektivnejsiho fungovani neni primarne nic ekologickeho, vischni prece chceme dostat co nejvice za co nejmene.
Ja - na rozdil od elektromobilu, u kterych dnes s ohledem na limity akumulatoru neni vubec realne jakekoli masivni rozsireni - pro hybridy vidim na trhu prostor, zvlaste za soucasnych trznich regulaci. Pritom vysledkem muze byt auto, ktere neni z uzivatelseho hlediska nijak zasadne problematicke. Porad do nej jde za 5 minut koupit plnou a prejet Evropu krizem krazem...
Ale pokud by to neměla být hračka, tak by tam měl být nějaký přínos. Primárně asi ve spotřebě. Ale naprostá většina hybridů jsou benzíny. Ve městě mají cca stejnou spotřebu jako nafta, mimo město vyšší. U laciných hybridů úspora benzínu asi nikdy nedosáhne příplatku za "hybridnost". Takže mi to vychází jako ekonomický nesmysl. Upozorňuji, že to nepočítám a jen odhaduji.
Teoreticky by to mělo smysl při jízdě brzda-plyn, kdy u běžného benzínu stoupne spotřeba rapidně a u hybridu relativně málo - je tam tedy větší rozdíl ve spotřebě.
Potom tedy jde hybrid na úroveň hračky, kdy na PP sleduju průměrnou rychlost, spotřebu, dojezd - aniž bych to reálně potřebovat musel. Stejně si můžu občas hrát s hybridem - kolik mám energie, hrát si, kolik km ujedu bez motoru ...
Samozřejmě socialismus posílá hybridy někam jinam: pokud na ně bude nižší daň, používání bus-pruhů, výhodnější parkování, myslím, že mohou bez mýtného do Londýna - tak si prostor samozřejmě najdou
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Soucasne hybridy maji radu chyb, az tak uplne se nevyplati a maji dobrou vyuzitelnost pouze v uzkem spektru provozu. Co je ale dulezite, na zaklade zkusenosti se soucasnymi hybridy se vyvyji nove hybridni systemy, ktere budou postupne odbouravat nevyhody a to je duvod proc Lexusu/Toyote fandim, nebot v tomto smeru udelali velky kus prace.
Duvodem proc jsou hybridni systemy aplikovany predevsim na vyssi tridu aut je ten, ze se z neceho musi tento system a jeho vyvoj zaplatit a to jde spatne kdyz ho namontujete do nizsi stredni, kde je za nej zakaznik ochoten priplatit nula nula nic.
Podle me ted bude hybrid na dlouho meziclankem pro prestup na jiny druh pohonu. Klasicka auta se spalovacim motorem doslova plytvaji energii (kynetickou, teplo, odpory, ...), takze tady rozhodne je co zlepsovat...
Ja sam o hybridu uvazuju jako o dalsim aute, ne kvuli provoznim nakladum a ekologii, ale protoze se mi ta technologie proste libi
Velka chyba je, ze potencial techto systemu nevidi (nejen) nas stat. Danova uleva pro nakup a provoz vozidla by minimalne v zacatcich nestala rozpocet skoro nic a pritom kazdy dalsi prodany kus a jeho potencialni problemy, poruchy a zkusenosti z provozu jsou pro vyvoj dulezite...
Duvodem proc jsou hybridni systemy aplikovany predevsim na vyssi tridu aut je ten, ze se z neceho musi tento system a jeho vyvoj zaplatit a to jde spatne kdyz ho namontujete do nizsi stredni, kde je za nej zakaznik ochoten priplatit nula nula nic.
Podle me ted bude hybrid na dlouho meziclankem pro prestup na jiny druh pohonu. Klasicka auta se spalovacim motorem doslova plytvaji energii (kynetickou, teplo, odpory, ...), takze tady rozhodne je co zlepsovat...
Ja sam o hybridu uvazuju jako o dalsim aute, ne kvuli provoznim nakladum a ekologii, ale protoze se mi ta technologie proste libi
Velka chyba je, ze potencial techto systemu nevidi (nejen) nas stat. Danova uleva pro nakup a provoz vozidla by minimalne v zacatcich nestala rozpocet skoro nic a pritom kazdy dalsi prodany kus a jeho potencialni problemy, poruchy a zkusenosti z provozu jsou pro vyvoj dulezite...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
V zasade nejsem v opozici, jen bych dodal, ze jsou i hybridni diesely, kde bude ve srovnani s obdobnym konvencnim motorem prinos podobny jako u benzinoveho hybridu ve srovnani s benzinovym motorem. Takze do srovnani hybrid vs. diesel bych se nepoustel, to neni uplne fer.bob píše: Ano, jsem konzervativní .
Ale pokud by to neměla být hračka, tak by tam měl být nějaký přínos. Primárně asi ve spotřebě. Ale naprostá většina hybridů jsou benzíny. Ve městě mají cca stejnou spotřebu jako nafta, mimo město vyšší. U laciných hybridů úspora benzínu asi nikdy nedosáhne příplatku za "hybridnost". Takže mi to vychází jako ekonomický nesmysl. Upozorňuji, že to nepočítám a jen odhaduji.
Treba tento pohon http://www.autoforum.cz/predstaveni/peu ... ovy-hybrid se jiz v nekterych modelech Peugeotu bude nabizet. Tady tech 3,8 litru spotreby muze byt i skutecnosti...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Souhlasim se vsim, jen ten meziclanek je podle me klise I kdyz rikate "na dlouho", s cimz souhlasim, meziclanek bych vubec nepouzival, protoze nevidim ten dalsi krok. Mohou to byt elektromobily, ale take nemuseji.honziss píše: Podle me ted bude hybrid na dlouho meziclankem pro prestup na jiny druh pohonu. Klasicka auta se spalovacim motorem doslova plytvaji energii (kynetickou, teplo, odpory, ...), takze tady rozhodne je co zlepsovat...
Ja bych se nebal konstatovat, ze hybridy jsou cestou ke zvyseni provozni efektivity zvlaste u nekterych typu aut. Pro zvyseni celkove efektivity to asi bude chtit trochu vetsi uspory z rozsahu co do vyvojovych nakladu a doresit spolehlivost/trvanlivost. Ale jinak mi hybrid nevadi, dokaze byt racionalni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Elektromobil to bude jistě. Problém je v akumulátorech,případně palivových článcích. A přes to vlak nejede. Kdy bude vyroben první elektrický dálkový tahač?
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
2050 je možné,že se budeme přesunovat otočením prstenu,nebo tady také vůbec nebudeme. Případně tady nebude ani planeta ZEMĚ
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
nejaká konkrétna skúsenosť s CT 200h??
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
No zatim to vypada ze dalsim krokem bude elektromobil, ale nez bude elektromobil tak rozsireny jako dnes spalovaci motor, to bude jeste sakra dlouho trvat.
Myslim, ze v pristich letech nas cekaji ruzne hybridni variace, podle urceni auta bud s dieslem nebo benzinem a soucasnym dobijenim ze zasuvky, budou se snizovat odpory pohonych soustav, atd..
2 pjanda: samozrejme i hybrid ma sve limity vyuzitelnosti energie, ale prostor pro zlepseni tam je urcite velky, rozhodne vetsi nez u soucasnych spalovacich motoru.
No a nebo se do te doby najde jina planeta se zasobou ropy a budeme mit zase na chvili vysmato
Myslim, ze v pristich letech nas cekaji ruzne hybridni variace, podle urceni auta bud s dieslem nebo benzinem a soucasnym dobijenim ze zasuvky, budou se snizovat odpory pohonych soustav, atd..
2 pjanda: samozrejme i hybrid ma sve limity vyuzitelnosti energie, ale prostor pro zlepseni tam je urcite velky, rozhodne vetsi nez u soucasnych spalovacich motoru.
No a nebo se do te doby najde jina planeta se zasobou ropy a budeme mit zase na chvili vysmato
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Na yt uz jsou nejake evropske a us testy. Prvni auta v cr mela byt na konci brezna, ale zatim jsem ho jeste nevidel. CT200h se mi libi a rad bych ho vyzkousel, ale uz dopredu vim, ze s ekonomikou provozu to nebude zadna vyhra, zvlast pri mem rezimu jizdy (dalnice, dalnice, pumpa, dalnice....)....brasci píše:nejaká konkrétna skúsenosť s CT 200h??
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k