BMW Divize
Re: BMW Divize
Asi používáte nějaký normální třídy olejů (cca 5W-40) žádný tekutý medy typu 10W-60 , tak bych čekal že se při zátěži něco málo spálí. Dolívám cca 0,5L na 10kkm prakticky v každým mým autě. V mazdě je to spíš k litru (možná i malinko víc, páč ta je blízko redliny častěji). Já naopak ještě neměl auto, který by olej při zátěži lehce nepáplo. Ale zase jsem toho tolik nevystřídal abych měl nějaký tvrdší data na statistiku.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Já tam mám vodu 0W-40 a za 15tkm ani deci, momentálně se blížím k 30tkm.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: BMW Divize
Jo takovou M2 bych do svý statistiky klidně rád přihodil, abych si ji vylepšil .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
NC mi olej taky nebralo. Klasika 5W-40
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: BMW Divize
Snad ne pořád na tom prvním oleji Jinak 0W40 není voda - viskozita ve vysoké teplotě (tj. třída 40) je to co tě zajímá po zahřátí, když s tím trochu jedeš. První desítky sekund po startu je i 0W20 příliš hustý olej. Dá se jen očekávat že třeba 0W40 olej bude spíš na spodní hranici 40 třídy. A spotřeba oleje pak záleží taky na jeho sklonech k odpařování (volatilita - Noack), což je něco úplně jiného. BMW originály, ať už je vyrábí kdokoliv, jsou špičkové oleje.M.Z. píše:Já tam mám vodu 0W-40 a za 15tkm ani deci, momentálně se blížím k 30tkm.
https://translate.google.com/translate? ... svezhee%2F
Pro zajímavost jak se mění viskozita s nájezdem u typických vzorků. Například 5W30 mají zpravidla lepší základové oleje a stabilnější vlastnosti než typické 5W40 (Millers NT apod. budou nepochybně jiná liga):
https://www.oleje.cz/clanek/517
Mě žere vylítané 350 000km 1,9 TDI tak 0,5l-0,8l (10W40) mezi 10 000 km výměnama, Swift 1,3 (5W30) nesežral nikdy nic měřitelného, ani v Alpách kde s tím bylo potřeba jet celou dobu plný plyn 1°/2°. Veterána 728i ještě vysledovaného nemám, půjde tam 0W40 a uvidíme.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
Ne, už jsem psal, dělám olej po 15tkm. Jinak je to Mobil, dělá ho v balení pro BMW, sehnal jsem origo balení za 3kila, v servisu 800,-
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: BMW Divize
Taky dávám mazdičce Mobil (teda 5W-40) . Ignácovi dopřávám prý prémiovější německý Liqui Moly 10W-40 (tam mi trochu přišlo, že oproti předchozímu castrolu se trochu zklidnil běh motoru) a do fiata to co prý mají italové nejradši (Selenii 5W-40). Všechno měním po 10k a všude sporadicky dolívám (odhadem těch 0,5-1L na 10kkm).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Zajda: pokud to bude cokoliv jinyho nez 0 tak mrknout na separator oleje
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Re: BMW Divize
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: BMW Divize
Jakože M52B28 nemá brát nic jestli ti rozumím? Ale díky za tip, doteď jsem nevěděl že tam nějaký separátor v sérii jeEda píše:Zajda: pokud to bude cokoliv jinyho nez 0 tak mrknout na separator oleje
《》1.5 dCi & 0.9 TCe