FWD vs. RWD zkušenosti
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 284
- Registrován: pon 09 úno 13:42
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Zalezi na rozlozeni vahy. Zober si skodu 120 s motorom vzadu ta sa v zime hrabala hore jedna radost, oproti tomu zigul... To iste mas moderne zadokolky, vacsina ma motor vpredu a nad zadnou napravou (ak si prazdny) nemas vahu. Ked zastanes v kopci tak mas problem. V takych situaciach som vzdy vypinal ESP pretoze zadokolka trosku prehrabne posunie sa bokom a hned to elektronika koriguje, ubera vykon, pribrzduje kolesa, no nepohnes sa ani o piad. Clovek si ale nacvici predvidavost a vyuzivanie kinetickej energie, nechat si v kolonach vacsiu medzeru
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Dle meho laickeho nazoru:
Pokud je to na rovine, tak vyhrava vice zatizena hnana naprava.
Pokud je to pri jizde do kopce, tak cim vetsi kopec tim vetsi vyhoda pro RWD ponevadz se zadni naprava vic a vic zatezuje.
A ted do me
Pokud je to na rovine, tak vyhrava vice zatizena hnana naprava.
Pokud je to pri jizde do kopce, tak cim vetsi kopec tim vetsi vyhoda pro RWD ponevadz se zadni naprava vic a vic zatezuje.
A ted do me
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold
Poradnej ofroud LR D4!
Poradnej ofroud LR D4!
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Myslím si to samé, ale jeden samozvaný fyzik se se mnou hádal, že na sebeprudším kopci se na zadní nápravu nepřenese tolik hmotnosti, aby to byla výhoda..Londoner píše:cim vetsi kopec tim vetsi vyhoda pro RWD ponevadz se zadni naprava vic a vic zatezuje.
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Tak ja to beru podle toho (treba) ze je pro me jednodussi sanky do kopce strkat nez tahat (a ze je tehle zabavy se synkem pozehnane)
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold
Poradnej ofroud LR D4!
Poradnej ofroud LR D4!
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Já těm všem argumentům teoreticky rozumím (proto taky třeba 911 zrychlujou jak zrychlujou, žejo), u mně třeba motor sedí někde nad přední nápravou (ale ono to jde přes ten plastovej dekl blbě poznat), takže nějaká zátěž dozadu jde, ale pokud by ta předokolka měla vepředu lepší trakci, tak to přece musí platit i pro suchou silnici, ne? Resp. - pokud ne, kde je ten rozdíl? V tom, že když se na to fakt dupne, tak se ta váha dozadu přece jenom přenese víc a proto to tam líp zabere, zatímco u jemného manévrování na sněhu to neplatí (když to takhle tak píšu, tak jsem si vlastně možná odpověděl i sám )
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Váha sa prenáša len pri zrýchlovaní, spomalovaní, inak je rozdelenie váhy takmer konštantné. Poznať by to bolo len v strmom kopci.
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
EL_XEL -> sám sis odpověděl viz. démon s jízdou první metr jen po zadních.
Re: FWD vs. RWD zkušenosti
Vysvětlení je jednoduché. Čím lepší podklad, tím lepší je akcelerace a tedy i výraznější dynamické zatížení zadních kol a naopak odlehčení předních.EL_XEL píše:... pořád přemýšlím o tom, proč by měl mít předohrab větší trakci na sněhu, když ji nemá ani na mokru ani na suchu..
Takže na suchu se při rojezdu zvýší zátěž zadku a trakce RWD se výrazně vylepší, na rozdíl od FWD kterému se hancí kola naopak odlehčí. Tj. na suchu má zadohrab výhodu
Naproti tomu na sněhu je akcelerace poměrně mizivá, takže zatížení kol se při ní moc nezmění. A v tom případě vyhrává FWD, které motorem samozřejmě staticky zatěžuje hnací kola citelně víc než zadohrab prázdným kufrem