Jsem na začátku procesu výběru přibližovadla. Partnerky Clio z roku 2002 začíná dosluhovat. Bohužel se o něj tehdy teprve má budoucí prakticky vůbec nestarala, takže má značný deficit údržby a dohánět ho už nechci. Vyžadovalo by teď investici vyšší, než jaká je jeho hodnota a ani pak bych neměl klidné spaní. Nějaký čas to jezdilo prakticky bez oleje, protože z toho teče.
Když jsem se před nějaký čas začal zajímat o to v jakém stavu to auto je a šel jsem měnit olej a filtr, tak jsem vytočil asi 4dl oleje. Buhví jaké to ještě bude mít následky. Auto jezdí velmi málo. Je to druhý vůz v rodině. Přes zimu to nejezdí skoro vůbec. Celkově max jednotky tisíc za rok. Jenže nemít druhé auto taky nejde. Občas prostě dvě auta potřebujeme. Z toho vychází představa. Chtěl bych, aby to bylo o pár let novější. Asi o fous větší, protože když už to někam jede, tak je vzadu obvykle alespoň jedno dítě v sedačce a to je v autě této velikosti docela problém. Benzín. Ale vzhledem k minimálnímu užití auta bych si predstavoval cenu tak do 60 tisíc.
Co pořídit? Z těch menších mě napadlo Grande Punto. Vyrábělo se od 2005, takže je z těch malých trochu větší. Nebo o třídu větší Stilo. Focus, nebo AR 147. Alfa by byla na prvním místě, ale trochu mě děsí ta ramena a TS benzíny. Pak asi to Punto a zbylé dva na konec. Možná ještě Almera. Francouze nechci, Astra G je hnus (měl jsem jí kdysi a už bych to nechtěl) a BMW, VW, Audi atd. nic nenabízejí v této relaci. Opomenul jsem nějakého kandidáta?
Je mě jasné, že v téhle cenovce se kupuje co s najde v dobrém stavu. Proto se nechci upnout jen na jedno auto.
Vzhledem k tomu, že to auto opravdu jezdí málo, tak nejde o spotřebu. Trochu koketuju s myšlenkou koupit naopak něco, co by bylo použitelné pro ženskou na občasný odvoz dětí někam a cestu do práce a zároveň bych to měl občas na pobavení i já. Celý život jezdím v konfekčních kombících střední nižší a zajímavá auta už nebudou. Třeba takový X-type 2.5 V6 v manuálu, Sebring atd. Tady bych musel navýšit rozpočet, ale nemám moc představu.
Přibližovadlo do 60t
Re: Přibližovadlo do 60t
Ramena ani TS nejsou problém. Ramena nesmis koupit největší sracku Vema a je třeba správně namontovat a TS když leješ co třeba a držíš interval 10 000km nebo 1 rok. Nové TS se šerou asi tak jakou jsou TDI držáky. Celkově lidi rádi žijí v setrvačnosti a obecných rovinách, protože nemusí přemýšlet a vše mají nalinkované.
Stále mne fascinuje kolik práce, úsilí a času lidé věnují výběru věcí běžné spotřeby jako oblečení, boty nebo mobily, ale na věci které jim usnadňují život (auto) kašlou. Kvůli kdejaký ptakovine prosedí hodiny u PC a pak si na 30 a více let uvážou někoho na krk a po pár letech ho nemůžou ani cítit...
No nic konec, filozofického okénka.
Stále mne fascinuje kolik práce, úsilí a času lidé věnují výběru věcí běžné spotřeby jako oblečení, boty nebo mobily, ale na věci které jim usnadňují život (auto) kašlou. Kvůli kdejaký ptakovine prosedí hodiny u PC a pak si na 30 a více let uvážou někoho na krk a po pár letech ho nemůžou ani cítit...
No nic konec, filozofického okénka.
Re: Přibližovadlo do 60t
Tak ta 147 se mě líbí nejvíc. Vzhledově, ideální velikost, nízká cena (protože to nikdo nechce), jsou obvykle hezky vybavené.
Ad ramena - vím jak to je. Četl jsem postupně vše co napsal o své A147 DFENS. Ramenům věnoval snad tři články. Proč asi původní podvozek všem vydržel 80 tisíc a pak ho někteří mění po 6 tisících že... Tady asi nezbývá, než počítat s variantou, že tam někdo šetřil a že to bude třeba nechat pořádně udělat časem po nákupu, ikdyž budou třeba v čase nákupu OK.
Ad TS. Opět jsem si vědom. Jenže jak se k tomu choval/chovali předchozí majitelé asi těžko zjistím, ikdyž v době nákupu bude motor běžet hezky.
Celkově jsem tomu nakloněn. Ještě se myslím u TS poměrně v krátkých intervalech (60t?) měnily rozvody? Holt něco vybrat a hned po nákupu nechat udělat rozvody, olej a uvidí se.
Ad ramena - vím jak to je. Četl jsem postupně vše co napsal o své A147 DFENS. Ramenům věnoval snad tři články. Proč asi původní podvozek všem vydržel 80 tisíc a pak ho někteří mění po 6 tisících že... Tady asi nezbývá, než počítat s variantou, že tam někdo šetřil a že to bude třeba nechat pořádně udělat časem po nákupu, ikdyž budou třeba v čase nákupu OK.
Ad TS. Opět jsem si vědom. Jenže jak se k tomu choval/chovali předchozí majitelé asi těžko zjistím, ikdyž v době nákupu bude motor běžet hezky.
Celkově jsem tomu nakloněn. Ještě se myslím u TS poměrně v krátkých intervalech (60t?) měnily rozvody? Holt něco vybrat a hned po nákupu nechat udělat rozvody, olej a uvidí se.