BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
doriftonigga
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: sob 09 úno 21:42

Re: BMW Divize

Příspěvek od doriftonigga »

pavproch píše:Jo, 3er má hydro. Kvapaliny je tam dost. Dělá to při nule i plus 13-ti.... chjo, no...
Tak to máme asi stejnej problém.
blah
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: BMW Divize

Příspěvek od blah »

zatocit na obe strany do dorazu? kdyby se tam za ten cas nejak dostal vzduch. Nejspis nepomuze, ale nic to testoji :ymhug:
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: BMW Divize

Příspěvek od Stepan »

bond: Co tě vede k sestupu z M3 do M140i? Ušetření peněz a vidina GT3 při další výměně autoparku? :-?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5755
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: BMW Divize

Příspěvek od M.Z. »

R.F. píše:Nad tím zůstává rozum stát... U M2 je to aspoň normálně nějak?

Ne, je to úplně stejně na hovno.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: BMW Divize

Příspěvek od Vrooom »

Asi at kdyz se clovek vysaka tak ma komfort :-)))
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

M.Z. píše:
R.F. píše:Nad tím zůstává rozum stát... U M2 je to aspoň normálně nějak?

Ne, je to úplně stejně na hovno.
:-o
Tohle prostě nepochopím. Každopádně mám v těch jízdních režimech a režimech stabilizace u M2 bordel. Není to někde přehledně popsáno? Nějaký manuál nebo popis na webu?

Zajímalo by mě, jaké jsou možné režimy stabilizace a jak se projevují. Dále jak jsou tyto režimy stabilizace navázány na jízdní režimy (Sport, Sport+ apod.), tedy jaké kombinace mohu vybírat. A dále jak se jízdní režimy projeví kromě stabilizace i na dalších věcech typu automatické meziplyny ( :ymsick: ).

U e87 a e9x je to jednoduché: jízdní režimy nejsou a stabilizace má režimy 3, které si můžete nastavit zcela libovolně a auto respektuje vaši volbu:
- plně zapnutá stabilizace (reaguje na smyk hned v počátku, omezuje prokluz kol prakticky na nulu, nedovolí nic);
- plně vypnutá stabilizace (=PLNĚ VYPNUTÁ stabilizace, nedělá nic a sama se nezapne při ničem; aktivní zůstává jen ABS a asistenty brzd);
- režim DTC (zapnutá stabilizace ve "sportovnějším" režimu, umožňuje do značné míry prokluz kol a umožňuje i vznik přetáčivého smyku, nicméně při větším než zanedbatelném vybočení zádě zasáhne a auto srovná).

Edit: Další rozdíl v režimech stabilizace (který se ovšem projeví zejména u aut bez samosvoru) je způsob potlačování prokluzu kol při akceleraci. Plně zapnutá stabilizace to řeší tím, že drasticky ubere plyn a ponechá jen takový výkon motoru, který nestačí k protáčení kol. Režim DTC oproti tomu přibržďuje protáčející se kolo a jakože supluje samosvor; teprve když to nezabírá a obě kola hrabou jak zběsilá, ubírá plyn (ovšem mnohem citlivěji než plně zapnuté DSC a určitý prokluz pořád ponechává).
Naposledy upravil(a) Spectral dne pát 17 bře 10:56, celkem upraveno 1 x.
:ar!
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

Jen pro pořádek, DTC je jen vypnutá kontrola trakce, ESP zůstává v podstatě plně aktivní
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

mmira: S tím tak úplně nesouhlasím, on tam přece jen nějaký drobný rozdíl je. Je to poznat při vyvolání přetáčivého smyku bez plynu (kde se tudíž nezasahuje ubráním výkonu): DSC okamžitě zasahuje při jakémkoliv vybočení zádě, DTC ponechá lehoulince odklouzávat zadek, dokud vybočení nepřesáhne určitou míru.
Faktem ovšem je, že i DTC v praxi kecá do jakéhokoliv záměrného pohození zadkem.

Edit: DTC navíc neznamená úplné vypnutí kontroly trakce, ale - jak píšu - podstatně zvýšenou benevolenci v prokluzu kol a jiný způsob zasahování (přibržďování prokluzujícího kola namísto okamžitého stažení výkonu).

Edit 2: Jo a ještě jedna věc: konkrétní projevy jednotlivých režimů stabilizace jsou závislé i na konkrétní verzi SW v ŘJ. Sám jsem při updatu zažil změnu chování jak stabilizace, tak například chování tempomatu (novější verze při pokynu k obnovení tempomatové rychlosti zrychluje jemněji a plynuleji, stará prostě kopla plyn skoro na podlahu).
:ar!
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

jo, pusti to krapet ven, ale ne moc. z hlediska BMW systemu ale opravdu jde jen o deaktivaci trakce, ne o sportovni mod ESP. proto je to daleko citlivejsi nez treba M mod u e46, ten dovoli docela hodne
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

Je to tak a velmi mě mrzí, že DTC se nechová právě jako M mód. Realita je pak taková, že s plnou stabilizací se nedá jezdit (citelně ubírá výkon při sebemenším a pro řidiče necitelném prokluzu kol, například na nerovnostech, kde se jedno kolo odlehčí), DTC je na "slušné ježdění" a na jakoukoliv spirited drive člověk musí vypnout vše. Škoda, že chybí režim, který by dovolil opravdu hodně a zasahoval bych až při zjevné ztrátě kontroly (moderní stabilizace to umí).
:ar!
Odpovědět