Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
29 mají lepší průchodnost hodně drsným terénem. Díky většímu poloměru se míň zabrzdí o překážku. Ale pak jednoznačně kombinace s fullem. A taky jedou rychleji v konstatním tempu po rovině, to je dáno větším kolem.
Pokud se jezdí soft terén či spíše polňačky a nechrtí se čas, tak jednoznačně 26 a hardtail. Nejsi možná tak rychlej, ale daleko míň se nadřeš při každé akceleraci a kolo se líp ovládá. Důležitý jsou ale lehký ráfky a dráty, na středech tolik nezáleží. Proto se po hurá přechodu na 29 zase vrací dolů alespoň k 27,5.
Ale marketing dělá divy, tak často vidím sváteční jezdce, co dřou po polňacce fulla na 29. Ale jsou in
Pokud se jezdí soft terén či spíše polňačky a nechrtí se čas, tak jednoznačně 26 a hardtail. Nejsi možná tak rychlej, ale daleko míň se nadřeš při každé akceleraci a kolo se líp ovládá. Důležitý jsou ale lehký ráfky a dráty, na středech tolik nezáleží. Proto se po hurá přechodu na 29 zase vrací dolů alespoň k 27,5.
Ale marketing dělá divy, tak často vidím sváteční jezdce, co dřou po polňacce fulla na 29. Ale jsou in
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
U ht pro normalne vysokeho cloveka je imho 29 jedina varianta.
Samozrejme levne kolo bude vazit 14kg a to je docela problem, ovsem srovnatelna 27.5 nebude o moc lehci a nabidka bude mensi. Nove ht 26 uz snad ani nikdo nevyrabi
Samozrejme levne kolo bude vazit 14kg a to je docela problem, ovsem srovnatelna 27.5 nebude o moc lehci a nabidka bude mensi. Nove ht 26 uz snad ani nikdo nevyrabi
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
ctrl_j: A může být i líp. Vozím 26, ráfky WTB, dráty Ritchey, středy Shimano XT, pneu Schwalbe Racing Ralph 2,25. Kompletní přední kolo včetně upínáků + pneu + duše 1.200 g, zadní včetně upínáků + pneu + duše + pastorek devítka 1.650 g. To vše na karbonovém Cube Reaction s Rebou a brzdama XT dohromady 10,4 kg bez pedálů. Výdrž i těch lehkých komponentů dobrá, ale mám jen 77 kg, pro jezdce víc přes 80 by to asi nebylo
Brus: Ale oni se k 26 nakonec oklikou po letech vrátí. Trochu jinak to zabalí a pak to prodají jako velkou novinku. A lidi vymění kola
Brus: Ale oni se k 26 nakonec oklikou po letech vrátí. Trochu jinak to zabalí a pak to prodají jako velkou novinku. A lidi vymění kola
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
za dva roky jsem neresil jediny praskly ci povoleny drat a kola jsou porad rovne i na 29"
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
Neverim to ze pro chrta (me) je 29" rychlejsi je jedna vec, ale zcela zasadni rozdil byl taky v tom, ze je pohodlnejsi a to vyrazne - nedrnca
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
26" a devitikolecko, Schwalbe a XTcko od Shimana, ty ses muj clovekjerry píše:ctrl_j: A může být i líp. Vozím 26, ráfky WTB, dráty Ritchey, středy Shimano XT, pneu Schwalbe Racing Ralph 2,25. Kompletní přední kolo včetně upínáků + pneu + duše 1.200 g, zadní včetně upínáků + pneu + duše + pastorek devítka 1.650 g. To vše na karbonovém Cube Reaction s Rebou a brzdama XT dohromady 10,4 kg bez pedálů. Výdrž i těch lehkých komponentů dobrá, ale mám jen 77 kg, pro jezdce víc přes 80 by to asi nebylo
Ram mam alu, to byla jeste doba kdy na karbonove ramy made in Taiwan nebyl spoleh pod vetsi zatezi. Komplet kola od Mavicu mam urcite o ctvrtkilo tezsi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Cyklistické vlákno
Presne. Je to pohodlnejsi, daj se foukat nizsi tlaky, plaste s hrubsim vzorkem se lip odvalujou, pruchodnost, stabilita. Jezdim na velkejch kolech asi 5 let a pokazdy kdyz si zpatky zkusim 26" tak se divim jak jsem na tom mohl jezdit driv.Brus píše:Neverim to ze pro chrta (me) je 29" rychlejsi je jedna vec, ale zcela zasadni rozdil byl taky v tom, ze je pohodlnejsi a to vyrazne - nedrnca
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Brus: Tu nízkou hmotnost jsem nemyslel na 29, šlo o moje ultralehké ráfky WTB a zeslabené dráty Ritchey. Jinak vím, co je jezdit větší kola, jezdím taky silničku, tam se sčítá výhoda větších kol a jejich lehkost. I když tam to o pohodlí není, ale jede to V lehkém terénu bych moje ultralehké 26 neměnil, jezdím už teď jen na pohodu a 29 prostě víc síly chce. Při jízdě brzda plyn se víc nadřeš, o tom žádná. Netvrdím, že 29 nemá žádné výhody, ale v tomhle lepší není.
ctrl_j: Jsem stará škola, kolo má být lehké. Ta nesnesitelná lehkost Proto jsem taky opustil fulla, na kterém jsem dal skoro 10 tis.km. Na ztráty při šlapání a těžší kolo jsem si nikdy nezvykl Btw ani na vrcholové úrovni nejezdí všichni 29 a fulla. I když tam je značky nutí často jezdit i to, co by jinak nechtěli. Marketing na prvním místě, prodávat se musí.
Honziss: 90% výkonu cyklisty dělají nohy, možná i víc. Dnes už jsem "starší pán", co se rád vozí. Ale jezdil jsem hodně alpských průsmyků (silnička i bike). A měl jsem poměrně dobrá kola. A kámoš, co byl talent od přírody a hlavně měl natočeno mnohem víc, tak nám to vždy nandal na v našich očím "předpotopním kole". A pak na stejném kole byl na 11.fleku na maratonu, kde jelo 800 lidí
ctrl_j: Jsem stará škola, kolo má být lehké. Ta nesnesitelná lehkost Proto jsem taky opustil fulla, na kterém jsem dal skoro 10 tis.km. Na ztráty při šlapání a těžší kolo jsem si nikdy nezvykl Btw ani na vrcholové úrovni nejezdí všichni 29 a fulla. I když tam je značky nutí často jezdit i to, co by jinak nechtěli. Marketing na prvním místě, prodávat se musí.
Honziss: 90% výkonu cyklisty dělají nohy, možná i víc. Dnes už jsem "starší pán", co se rád vozí. Ale jezdil jsem hodně alpských průsmyků (silnička i bike). A měl jsem poměrně dobrá kola. A kámoš, co byl talent od přírody a hlavně měl natočeno mnohem víc, tak nám to vždy nandal na v našich očím "předpotopním kole". A pak na stejném kole byl na 11.fleku na maratonu, kde jelo 800 lidí
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
Ale víte co se mi chlapci líbí? Jak se pěkně rozkecali o cyklistice na autoforu. To je fajn
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.