Neutrál a zatáčky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Vana »

Tak u FWD obecně čím víc plynu, tím míň zatáčí. Ani Warťas v tomhle nebyl vyjímkou. To s mírným plynem a "vytahováním ze zatáčky" byla klasická hospodská prupovídka když majitelé Wartburgů nebo Dacií seděli u jednoho stolu zároveň se škodovkáři
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od KDB »

O přenášení váhy a jejím zásadním vlivu už tady někdo mluvil .....?
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od řidičBOB »

Vana: dokonce to plachtění některé automobilky dávají do ECO módů u volby jízdních režimů...ač nevím, jaký to má smysl a co tím soudruh v NSR zamýšlel, ale mám to i v GR :-(
Nemusím snad dodávat, že jsem si to pustil jednou, že studijních důvodů asi na 30 sekund a od té doby již ne.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Honza42 »

Si dovolím nesouhlasit, s tím W353. U předokolky je mírný tah pozitivní. Je třeba si uvědomit, že kolo má valivý odpor, mírným přidáním se eliminuje. Říkám mírným, ale ono toho tahu u W353 zas tolik nebylo.

Jinak nevidím jediný důvod nejezdit na neutrál. Vlastně jsem se naučil vyřazovat. Jízda samotěhou je tichá a úsporná. O negativech nevím.
jerry
Letec
Příspěvky: 3592
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od jerry »

Docela žasnu, kolik lidí jezdí na neutrál. Moje maminka mi vyprávěla, že tohle praktikoval v pradávné době můj děda. Dokonce chtěl po spolujezdcích, aby kýváním těla prodloužili dráhu úsporného dojezdu :D Vždy jsem to bral jako úsměvnou historku z dob, kdy se praktikovaly různé nesmysly ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od řidičBOB »

Není u moderních motorů úspornější, mít zařazeno?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
jerry
Letec
Příspěvky: 3592
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od jerry »

Taky jsem toho názoru. Mně prostě smysl jízdy na neutrál nějak uniká ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Eda »

Dokazu si to predstavit jen pri spravnym sklonu, kdy kopec neni dost prudkej na brzdeni motorem a auto by pri zarazenym kvaltu ztracelo rychlost. Sam to ale nedelam vubec, v zatacce i z kopce vzdy zarazeno
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Vrooom »

Ja tak treba dojizdim kazdy den asi 2 km domu :-) ...
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od M.Z. »

A ještě do kopce :D
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Odpovědět