řidičBOB píše:Nepředpokládám, že máš atestaci z psychologie, natož dopravní... Tomu odpovídají i tvé nesprávné a účelové závěry. Tvá sociologická sonda je také vcelku silná káva - takhle po ránu.
Podle mne by jsi měl vyhledat odbornou pomoc.
Celkově tvůj komentář nevybočuje z tvých prapodivných úvah, které tady často předvádíš.
Jenom jednou větou: cyklista to dělá především pro vlastní bezpečnost, jelikož při střetu s vozidlem, bude on tím, kdo dopadne hůře; a ne ještě gestikulovat nebo nadávat, když jej případně někdo na jeho chybu upozorní.
Nemám popsané papíry - "tomu odpovídají nesprávné a účelové závěry" - obecné a nicneříkající sdělení, no offence.
Legitimita či správnost sdělení rozhodně není podmíněna jakýmkoli popsaným papírem, ani zlatým inkoustem, ani královskou pečetí.
Pokud jsem někomu způsobil nemístné zvýšení krevního tlaku či bolest hlavy svou nevyžádanou sociologickou úvahou, mea maxima culpa. Budu se snažit držet tématu.
"...tvých prapodivných úvah.." - z toho můžu vyvodit, že mé uvažování rozhodně není běžně stádní, respektive neustálé a dlouhodobé "školní", reklamní a obecně masmediální vymývání mozků jsem dokázal "udržet na uzdě".
Osobně nevidím v jízdě na kole přes zebru žádný problém, pokud tímto úkonem nikoho neomezím (řidiče aut, chodce) či neohrozím (chodce).
Tzv. upozorňování na chyby druhých je projevem lživé povýšenosti ve smyslu "já chyby nedělám, takže tumáš chybující demente "poučení" a k tomu pár nadávek a výhrůžek, to tě naučí!" a velmi omezené/netrénované schopnosti empatie.
Akce - reakce. Pokud na mě z okna auta začně povýšeným a podrážděným tónem cizí člověk něco pokřikovat (a často to opepří vulgaritami pro větší efekt), těžko na to reagovat milým úsměvem a poděkováním za upozornění na mou chybu. Neboť většina lidí si své chyby moc dobře uvědomuje a nepotřebuje k tomu demonstrace hrubého egoismu od ostatních, kteří se k tomuto konání však zhusta cítí zcela oprávněni.
"Podle mne by jsi měl vyhledat odbornou pomoc." - pokud máte nějaké dobré reference na konkrétního specialistu, klidně se o ně podělte; třeba se budou jednou hodit, až mi tady z toho prolhaného, prochlastaného a prohuleného maloruského mrdníku jednou doopravdy mrdne.
Arkis píše:Nevím, co se tu LB snaží řešit. Prostě cyklista na kole na přechod nepatří a basta. Sprinter taky není tak pitomý, aby ti vběhl rychlostí 35km/h na přechod, aniž by se rozhlédl, což většina pumpiček dělá úplně pravidelně, protože se chybně domnívají, že mají přednost.
Drugs are bad, m'kay?!
Vidíte to značně černobíle.
S vaší generalizací ve smylu: pomyslný "běžec obecný" pitomý není a vždy se rozhlédne, zatímco "cyklista obecný" je nesvéprávný a vrhá se v nepříčetném sebevražedném amoku pod kola aut nelze souhlasit.
Ovšem jedná-li se o vaši častou osobní zkušenost s nezodpovědným chováním cyklistů, tu vám samozřejmě nelze upírat.
Problém vzniká tehdy, když na základě individuální zkušenosti zformulujeme zákon, jímž se mají řídit všichni ostatní.
Lidské zákony jsou nesmírně proměnlivé a svou podstatou nedokonalé a právě jejich slepé a iracionální dodržování vede obecně k páchání násilí v myšlenkách, slovech i skutcích.
Existence-vědomí-blaho nezávislé na koloběhu života a smrti(Bůh)>vesmírné zákony>přírodní zákony>lidské zákony.
Nakonec by mě zajímal váš názor no to, když jako cyklystýr za sebou vnímám řadu aut, která mě nemohou předjet kvůli provozu v protisměru, a já proto často využiji možnosti jet po okraji prázdného chodníku.
Považujete za vhodnější se slepě držet zákona, na prázdný chodník ani nepáchnout, a brzdit řidiče aut/snižovat plynulost provozu?