Hybridy - pro koho maji smysl?

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od goes »

řidičBOB píše:GS430h úplně s přehledem 30% dálnice a 70% okresky přes 16l :-(

Navíc se mi u toho auta hrozně líbil kufr, který byl tak nějak prapodivně tvarován, ale pak jsem se dověděl, že se na to dělají speciální kufry, aby se to tam poskládalo... třeba Louis Vuitton je dělá :ymparty:
to nic nerika, jak psal PJ je treba srovnat, jasne a zretelne a hlavne oprostit se od toho, ze mi neco nevoni.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27922
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od řidičBOB »

mě to ale voní - psal jsem to na začátku, že bych si takové auto klidně koupil ;-) Dokonce jsem reálně uvažoval nad verzí RX.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od goes »

řidičBOB píše:mě to ale voní - psal jsem to na začátku, že bych si takové auto klidně koupil ;-) Dokonce jsem reálně uvažoval nad verzí RX.
to byl sice citat na tebe, ale mysleno obecne. v tom se ti omlouvam. Mi se hybrid tuze libi, jak sem ho z pocatku nemusel, tak ted bych si ho poridil. Pri mem stylu jizdy je uspora enormni a hlavne dalsi brutalni krok ke komfortu jizdy
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27922
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od řidičBOB »

Jediné, z čeho já mám strach, jsou servisní náklady vs. počet ujetých km, kterých já mám jak hodin na kostele ~x(
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Deli »

to by mě taky zajímalo, co to bude chtít za servis během 120-150tis km :)
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od goes »

Deli píše:to by mě taky zajímalo, co to bude chtít za servis během 120-150tis km :)
ja bych rekl, ze takovy, jako jakekoli jine auto dane tridy.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Vana »

pjanda píše:.. Dnes se hovori o rekuperaci u kazdeho noveho auta, ale jde jen o maximalni zapojeni alternatoru pri bezdeni, coz vyznamnou rekuperaci neprinese. ..
nevíte někdo přesněji jak tohle funguje ?
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od pjanda »

Vana: Tak, jak to popisuji :) Vuz dostane o neco vetsi akumulator a odpojitelny alternator. Pri akceleraci motor nezatzuje, pri rovnomerne jizde pak podle nabiti akumulatoru, aktualniho odberu atp. Pri brzdeni resp. brzdeni motorem se pak zapojuje sec mu sily staci a snazi se trochu energie nastradat pro dalsi jizdu ve vyse zminenych rezimech.

Rekuperace to jiste je, ale stejne jiste ne vyznamna a efektu na spotrebu jsem si nevsiml. Ono je to take tim, ze treba u BMW bylo zavedeni doprovazeno "premapovanim" (a kdo vi cim jeste) motoru, ktere efektivneji funguji pri minimalni zatezi a mene efektivne pri jakekoli jine. Vetsine zakazniku tak spotreba s temito opatrenimi stoupla a to i u dieselu (ryzi feedback od meho dealera BMW), v testech ale vychazi lepe.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Vana »

mi to právě moc nepasuje - pokud by soustava byla chvilku napájená akumlátorem a chvilku alternátorem, muselo by hodně kolísat napětí - minimálně cca 12 - 14 V což je dost velký rozptyl
A aby alternátor nabíjel opravdu intenzívně, muselo by jeho napětí stoupat ještě výrazně výše. Jinak akumulátor ten proud jednoduše nepřijme, má při nabíjení příliš velký vnitřní odpor.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od pjanda »

Nikdy jsem to pro bezvyznamnost celeho reseni blize nestudoval, takto je to ale popisovano. A ten odpojujici se alternator je v novych BMW s Efficient Dynamics dobre slyset a opravdu se zapojuje dle popsaneho schematu. On se jiste nemusi odpojovat zcela coz by extremy mohlo nejakym zpusobem vyvazit, ale tohle vazne neni muj obor :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět