Neutrál a zatáčky
Neutrál a zatáčky
Dobrý den,
jsem ještě čerství řidič, od autoškoly mam najezděno tak 800 km. Jezdím s mamky autem a ta mě naučila vyřazovat rychlost, pro nižší spotřebu. Nevím jestli je to úplně správně takhle jezdit, ale asi by to nemělo ničemu vadit.
Ale dnes sem jel se svojí přítelkyní, která zrovna autoškolu dělá. Sdělila mi, že se ptala učitele v autoškole na to vyřazování a ten já prý řekl, že pokud bude mokro tak bych neměl v zatáčce mít vyřazeno. Auto prý ztrácí přilnavost. Co je na tom pravdy? Samozřejmě chápu, že když pojedu mimo město nebo na dálnici v rychlosti 130 km/h, by to mohlo jízdu ovlivnit. A taky to na dálnici nedělám, kdo by to taky na dálnici dělal. Ale po městě v malé rychlosti?
předem děkuji za odpověd
mates
jsem ještě čerství řidič, od autoškoly mam najezděno tak 800 km. Jezdím s mamky autem a ta mě naučila vyřazovat rychlost, pro nižší spotřebu. Nevím jestli je to úplně správně takhle jezdit, ale asi by to nemělo ničemu vadit.
Ale dnes sem jel se svojí přítelkyní, která zrovna autoškolu dělá. Sdělila mi, že se ptala učitele v autoškole na to vyřazování a ten já prý řekl, že pokud bude mokro tak bych neměl v zatáčce mít vyřazeno. Auto prý ztrácí přilnavost. Co je na tom pravdy? Samozřejmě chápu, že když pojedu mimo město nebo na dálnici v rychlosti 130 km/h, by to mohlo jízdu ovlivnit. A taky to na dálnici nedělám, kdo by to taky na dálnici dělal. Ale po městě v malé rychlosti?
předem děkuji za odpověd
mates
Re: Neutrál a zatáčky
Učitel z autoškoly je trouba a ty si zopakuj češtinu.
Vyřazení kvaltu v zatáčce přilnavost nezhorší, nicméně s kvaltem je jízda v zatáčkách jistější a často i plynulejší
Vyřazení kvaltu v zatáčce přilnavost nezhorší, nicméně s kvaltem je jízda v zatáčkách jistější a často i plynulejší
Re: Neutrál a zatáčky
Děkuji za odpověď. A omlouvám se za chyby
Re: Neutrál a zatáčky
Teoreticky ta přilnavost s vyřazeným kvaltem bude úplně ideální, protože na kola nepůsobí žádná tažná síla a veškeré rezervy můžou jít do bočního zatížení.
Prakticky je to nebezpečné, protože naprosto ztrácíš možnost reagovat na cokoliv.
Úspora paliva je to jak kdy. Běžné už drahná léta je, že při nezmáčklém plynu a zařazené rychlosti po chvíli přestane do motoru proudit palivo a nechává se roztáčet jen přes zařazený kvalt. Spotřeba je pak doslova nulová. Dokud otáčky neklesnou příliš nízko - blízko volnoběhu a vstřikování se neobnoví.
Když vyřadíš, spojení s koly je pryč a je třeba vstřikovat palivo aby se udržel motor v chodu. Byť je pravda, že takto zase dojedeš dál.
Z prudkého kopce kde stejně musíš brzdit je to ale úplný nesmysl. Takže šetřit tímhle způsobem je často kontraproduktivní.
Prakticky je to nebezpečné, protože naprosto ztrácíš možnost reagovat na cokoliv.
Úspora paliva je to jak kdy. Běžné už drahná léta je, že při nezmáčklém plynu a zařazené rychlosti po chvíli přestane do motoru proudit palivo a nechává se roztáčet jen přes zařazený kvalt. Spotřeba je pak doslova nulová. Dokud otáčky neklesnou příliš nízko - blízko volnoběhu a vstřikování se neobnoví.
Když vyřadíš, spojení s koly je pryč a je třeba vstřikovat palivo aby se udržel motor v chodu. Byť je pravda, že takto zase dojedeš dál.
Z prudkého kopce kde stejně musíš brzdit je to ale úplný nesmysl. Takže šetřit tímhle způsobem je často kontraproduktivní.
Naposledy upravil(a) Zajda dne stř 22 úno 22:49, celkem upraveno 2 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Neutrál a zatáčky
Na neutral auto nebrzdi motorem, takze jizda je takova vice "nekontrolovana". Co se spotreby tyce, nekdy je lepsi jez na neutral, nekdy se zarazenou rychlosti. Treba pro jizdu z kopce se da pouzit jednoducha poucka - pokud bych musel pri neutralu brzdit, tak tam necham kvalt (z prudsich kopcu se obcas musi samozrejme brzdit i tak, ale motor pomuze).
Re: Neutrál a zatáčky
Na dálnici s prudšího kopce vyřazuju běžně, co by na tom mělo být špatně ?gatuza píše:Samozřejmě chápu, že když pojedu mimo město nebo na dálnici v rychlosti 130 km/h, by to mohlo jízdu ovlivnit. A taky to na dálnici nedělám, kdo by to taky na dálnici dělal.
Re: Neutrál a zatáčky
Vyřazuji jedině při pomalém dojezdu k červené nebo jiné zdálky viditelné překážce, jinde to nedělám.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Neutrál a zatáčky
já to teda u zatáček praktikuji takto ... přibrzdit před zatáčkou citlivě brzdami a zároveň motorem(případně podřadit)v zatáčce brzdím už jen lehounce motorem (brzd se v zatáčce vůbec nedotýkám). Za půlkou (resp. záleží na tom, jak se ta zatáčka otevírá) začnu lehounce přidávat plyn. Za zatáčkou už plyn dle libosti. Imho nejplynulejší projetí.
V zimě když to sakra klouže brzdy před zatáčkou + brždění motorem (zpomalit více jak na suchu), v zatáčce vyšlápnu spojku a mám připravený kvalt na který vyjedu ze zatáčky.
Jinak nejdůležitější je to co uděláš, resp. jak zpomalíš před zatáčkou, v zatáčce už moc prostoru na korekci není.
V zimě když to sakra klouže brzdy před zatáčkou + brždění motorem (zpomalit více jak na suchu), v zatáčce vyšlápnu spojku a mám připravený kvalt na který vyjedu ze zatáčky.
Jinak nejdůležitější je to co uděláš, resp. jak zpomalíš před zatáčkou, v zatáčce už moc prostoru na korekci není.
Volvo S60 2.4T
VW T2
VW T2
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 203
- Registrován: čtv 03 led 15:19
Re: Neutrál a zatáčky
Taky mě to hned napadlo.Vana píše:... ty si zopakuj češtinu.
Re: Neutrál a zatáčky
Zatáčku vždycky na kvaltu. Pokud možno na takovým, aby šlo mírné korekce rychlosti provádět plynem. Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
RWD