Octavia III
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
Tak ono je to dáno tím, co se prodává vs. unifikace (šetření nákladů na výrobu)... A mám pár známých, co mají firemní povoz, nějakej limit cenovej, ale vcelku jedno, co to bude. Tak si raději vezmou prémiovou holotu bez motoru, ale pyčo báwo nebo mergl. Že ho s prstem v nose utáhne kdejaké rozzuřené ereso v kamnech, je už věc druhá. Ale o tom, že za stejné prachy si mohou vzít narvanou Octu/Supa nebo jakékoliv jiné normální auto - o tom nechtějí ani slyšet. Z kapsy jim kouká totiž přívěšek od BMW/Audi/MB...a votomtoje
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia III
Ono taky dřív platilo, že vyšší třída = větší komfort, kvalita, bezpečnost apod... Dnes je rozdíl v tomhle ohledu mezi třídami asi takový, že mezi výborně vybaveným autem o třídu níž a sockou o třídu výš (resp. prémií), rozdíl už moc není. Takže takový Superb se všemi featurami nabídne nakonec více skoro všeho, než socka z prémie. Ale jak psal Bob, každej trotl dneska radši báwo voe a pak skončí v trojce s tříválcem, ale na stole leží klíč s vrtulí
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
...třeba z důvodů (ne)prodejů nemá Fabia xenony. V první generaci, kde byly, si jej objednaly jednotky zákazníků na tisíce prodaných kusů. Takže se to nevyplatilo ani mít v nabídce. Pros ŠA to byla lepší cesta než to dát třeba do vyšší výbavy jako základ a zvednout o něco cenu...protože konkurence.
Na druhou stranu té politice rozumím.
Na druhou stranu té politice rozumím.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia III
neměla xenony jen RS?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
u gen1 to šlo objednat kamkoliv tuším...i když já měl ve firmě ELEGANCE - tam to šlo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia III
Ale prý to svítilo napyču.
Jinak já chci hlavně v autě slušný motor, proto nechápu, že si někdo radši koupí brambora s motorem z rozzuřené sekačky na trávu místo slušně vybaveného Passatu/Superbu. A pochybuju, že by to bylo kvůli zadnímu náhonu, takový člověk to IMHO neocení. To je prostě snobárna.
Jinak já chci hlavně v autě slušný motor, proto nechápu, že si někdo radši koupí brambora s motorem z rozzuřené sekačky na trávu místo slušně vybaveného Passatu/Superbu. A pochybuju, že by to bylo kvůli zadnímu náhonu, takový člověk to IMHO neocení. To je prostě snobárna.
Re: Octavia III
Driver: kuchař ani číšník nejsem, naopak ze strojařiny jsem skládal státnice. Jak jsi na to ty s technickým vzděláním? Pochlub se.
Ale teď k věci. Píšeš znalecky o kovech a jejich slitinách. Jistě je ti známo, že ne každá slitina je stejně kvalitní, u oceli záleží na její třídě. A že by kvalita použitých materiálů stoupala? V době kdy je auto více a více spotřebák. Mohu tě ujistit, že tomu tak není. Materíály, které jsou opravdu drahé a přitom to zákazník nepozná na první pohled, ale až později v trvanlivosti, jdou nezadržitelně s kvalitou dolů i u prémií. A to jsou ty kovy a slitiny. Více se dbá na to, aby prémie byla víc načančaná, ale to nemá s technologickým pokrokem nic společného. Pouze to přiláká a uspokojí zákazníka. To jsou různé kůžičky, obšití, měkké plasty apod. A pak se vyvíjí hodně elekroniky, protože tam je teprve ten pravej vejvar.
A k tomu, že se platí značka nebo image. O tom snad přece nebudeme ani diskutovat. To totiž platí nejen u aut, ale úplně všude. A úplně všude se platí čím dál víc právě jen ta značka. Často se totiž značkové i méně značkové výrobky dělají ve stejných fabrikách a na stejných linkách.
A ještě něco na závěr. Říká ti něco technický termín unifikace? Právě ta je hojně využívána u koncernu, kdy motory i jiné díly jsou vyráběny stejné pro Audi, VW, Seat i Škodu. A pak se ta technika vhodně zabalí a doplní elektronikou, podle toho, do které třídy to má patřit. Samozřejmě jsem to trochu zjednodušil, ale rozhodně jsem o moc a moc blíž pravdě než ty.
EL_XEL: v tebou uváděném případě samozřejmě snobárna nebo někdy i nutnost někam patřit, když je tlak okolí veliký. A z toho začaly výrobci chytře těžit. Protože víc a víc lidí si potřebuje namluvit, že to někam dotáhli. Ale jak mám v titulku pod čarou, dnes většina neocení motor, podvozek či brzdy, ale hlavně image, luxus a hodně elektroniky. A tomu se přizpůsobily i takové značky jako třeba báwo. Oni u veřejnosti značku nepotopili, naopak jí učinili dostupnou více zákazníkům. My co myslíme jinak jsme už dinosauři přežívající do dnešní doby.
Ale teď k věci. Píšeš znalecky o kovech a jejich slitinách. Jistě je ti známo, že ne každá slitina je stejně kvalitní, u oceli záleží na její třídě. A že by kvalita použitých materiálů stoupala? V době kdy je auto více a více spotřebák. Mohu tě ujistit, že tomu tak není. Materíály, které jsou opravdu drahé a přitom to zákazník nepozná na první pohled, ale až později v trvanlivosti, jdou nezadržitelně s kvalitou dolů i u prémií. A to jsou ty kovy a slitiny. Více se dbá na to, aby prémie byla víc načančaná, ale to nemá s technologickým pokrokem nic společného. Pouze to přiláká a uspokojí zákazníka. To jsou různé kůžičky, obšití, měkké plasty apod. A pak se vyvíjí hodně elekroniky, protože tam je teprve ten pravej vejvar.
A k tomu, že se platí značka nebo image. O tom snad přece nebudeme ani diskutovat. To totiž platí nejen u aut, ale úplně všude. A úplně všude se platí čím dál víc právě jen ta značka. Často se totiž značkové i méně značkové výrobky dělají ve stejných fabrikách a na stejných linkách.
A ještě něco na závěr. Říká ti něco technický termín unifikace? Právě ta je hojně využívána u koncernu, kdy motory i jiné díly jsou vyráběny stejné pro Audi, VW, Seat i Škodu. A pak se ta technika vhodně zabalí a doplní elektronikou, podle toho, do které třídy to má patřit. Samozřejmě jsem to trochu zjednodušil, ale rozhodně jsem o moc a moc blíž pravdě než ty.
EL_XEL: v tebou uváděném případě samozřejmě snobárna nebo někdy i nutnost někam patřit, když je tlak okolí veliký. A z toho začaly výrobci chytře těžit. Protože víc a víc lidí si potřebuje namluvit, že to někam dotáhli. Ale jak mám v titulku pod čarou, dnes většina neocení motor, podvozek či brzdy, ale hlavně image, luxus a hodně elektroniky. A tomu se přizpůsobily i takové značky jako třeba báwo. Oni u veřejnosti značku nepotopili, naopak jí učinili dostupnou více zákazníkům. My co myslíme jinak jsme už dinosauři přežívající do dnešní doby.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Octavia III
Tady by se slušelo dodat, že své si k tomu vždy řekně i výstupní kvalitář - co je A kvalita, jde do OOOO, Béčka do lidovozů a Cé do šáde a seatu....jerry píše: motory i jiné díly jsou vyráběny stejné pro Audi, VW, Seat i Škodu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Octavia III
To je pro mě novinka. Mám tomu rozumět tak, že na lince v maďarském Györu dělí kompletované motory TSI podle kvality? A kdy k tomu dojde? Už na počátku výroby, kdy se určité dny kompletují motory z lepších dílů a jiné dny z horších. Nebo až na konci podle celkového výsledku = výkonu? Moc by mě zajímalo svědectví zasvěcených, kteří tam byli a či jim to bylo jinak ozřejmeno. Mám obavu, že právě tohle koncern super utajuje.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Octavia III
Já se s tímhle opakovaně setkal u dvou nebo tří subdodavatelů pro konzern, pravda u výrazně jednodušších dílů než jsou celé motory (díly podvozkové platformy např...), kde konzernoví kvalitáři dělali velký "vítr" v tomto smyslu "rozvrstvení dodávek podle kvality" ....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.