Jaké auto cca 450tis?
Jaké auto cca 450tis?
Přemýšlím obnovit auto. Absolutně na to nespěchám je to ve fázi zvažování. Pokud bych se pro výměnu rozhodl a zatím rozhodnutý nejsem, tak za nové/novější auto bych byl ochoten dát max. 350 tis u nového možná 400. Ročně najedu cca 20tiskm, z toho 13+13 je denně do a z práce, jinak párkrát do měsíce nějaké okresky, polodálnice (limit 110km/h) a sem tam párkrát za rok dálnice - převážně při 1-2 dovolené ať už letní (Chorvatsko) nebo zimní (Itálie). Nejsem žádný trhač asfaltu jezdím cca limit nebo lehounce nad limit. Pokud ojetina tak max. 4 roky stará. A co zvažuji? No rád bych opět Combi pokud ne tak kufr alespoň 400l (lépe více) - nesmí to být sedan. Jsem myslivec ale vysloveně terény nejezdím (spíš polní a lesní cesty a pokud jsou ve stavu kdy to nejde tak tam prostě nejedu), ale za 4x4 bych byl rád. SUV, crossover to být ani nemusí ale úplně se nebráním (Yeti určitě ne). Pokud bych měnil tak už nějakou lepší výbavu -min. dvouzónová klima, palubní PC, tempomat, vyhřívané sedadla. Jsme tři ale na dovolenou zpravidla někoho bereme. Jsem vyznavač dieselu (od mládí jsem provozoval pouze diesely) ale je mi jasné že modernější diesely s DPF asi pro mne už vhodné nebudou, takže asi spíš benzín ale určitě 4válec nějaký spolehlivější. Nebo je nějaký modernější diesel co těch 13+13km do práce zkousne bez problémů? Co jsem se tak koukal na ojetiny od roku 2013 tak mne zaujal celkem Golf Variant 4motion jenže ty jsou jen v dieselu. Koukal jsem i na Octávky, ale 4x4 v benzínu leda 1,8TSI což je motor který mne moc neláká (nebo spíš jej po přečtení recenzí vůbec nechci), jinak opět diesely. Možná bych 4x4 oželel a to by pak do úvahy připadalo i nějaké MPV - líbí se mi třeba Meriva B - tu bych asi bral novou. Raději bych auto na které půjdou sehnat bez problému i použité díly. Francouze moc nemusím hlavně Renault, ale nikdy neříkej nikdy. Co byste mi doporučili?
Naposledy upravil(a) marpie dne pát 17 bře 12:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Jaké auto cca 350tis?
Tak jsem dnes poprvé naživo viděl Suzuki S-cross a narozdíl od fotky na webu Suzuki se mi líbil. Jen na nové nemám a ojetiny v ceně mého limitu ještě nejsou. Z ostatního 4x4 mne láká ten Golf Variant - jen mám strach z toho DPF a nevím jestli by v Golfu stačila 1,6 nebo je potřeba 2,0. Třeba tahle 1,6 se mi líbí moc http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 83516.html
Když bych měl jít do nového a odmyslel 4x4 tak bych zvažoval Merivu B tam bych se s motorem 1,4T 88kW a hoodně vybavenou do 400tis vešel. (škoda že její nástupce nebude 4x4 - to by by řádný brouček do hlavy). Na jiné nové co by mne zajímaly zatím nemám. A to jsem koukl i na ne moc oblíbený Renault, kde se mi musím uznat že se mi Megane GT celkem líbí. Na ojetinu bych 400tis nedal tam si říkám tak 350 a zbytek na počáteční opravy a investce. A zadlužovat se u nového natož ojetiny nechci. A kupovat nové ale málo vybavené auto v základní motorizaci, což bych u některých aut mohl nechci.
Když bych měl jít do nového a odmyslel 4x4 tak bych zvažoval Merivu B tam bych se s motorem 1,4T 88kW a hoodně vybavenou do 400tis vešel. (škoda že její nástupce nebude 4x4 - to by by řádný brouček do hlavy). Na jiné nové co by mne zajímaly zatím nemám. A to jsem koukl i na ne moc oblíbený Renault, kde se mi musím uznat že se mi Megane GT celkem líbí. Na ojetinu bych 400tis nedal tam si říkám tak 350 a zbytek na počáteční opravy a investce. A zadlužovat se u nového natož ojetiny nechci. A kupovat nové ale málo vybavené auto v základní motorizaci, což bych u některých aut mohl nechci.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto cca 350tis?
Nechápu, kde vznikl strašák z DPF. Mám nájezdy v řádej statisíců km a DPF nebyl problém na žádném z aut, kromě jednoho v době, kdy DPF přišlo "na trh". V záruce vyměněno v cca 20t km a od té doby, do cca 240t km, bez jediného zásahu. A to to auto mělo ve své době i takový hustokrutočip, že jsem se divil, že to vůbec jezdilo
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Jaké auto cca 350tis?
Tak se při mém ježdění 13km do práce a 13km zpět DPF nemám bát? To by pro mne byla potěšující informace. Párkrát do měsíce jedu po té polodálnici kde je limit 110km/h což by na vypalování DPF stačit mohlo. A u toho Golfa Variant 4motion stačí 1,6 TDi nebo hledat 2,0? U 2,0 mám obavy že v limitu j neseženu. To spíš oktávku. Popř. co jiného ve čtyřkolce?
1,6 Golfa znám Začínal jsem na jedničkovém golfu 1,6D Při 170km/h tacho na dálnici jsem myslel že se rozpadne, ale člověk s tím mohl jezdit jak chtěl (v rámci možností toho auta)a spotřeba byla do 4,5l
1,6 Golfa znám Začínal jsem na jedničkovém golfu 1,6D Při 170km/h tacho na dálnici jsem myslel že se rozpadne, ale člověk s tím mohl jezdit jak chtěl (v rámci možností toho auta)a spotřeba byla do 4,5l
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto cca 350tis?
Pro tyhle jízdy nafta moc není a to i z mnoha jiných důvodů. DPF, když se zanese, rozsvítí se kontrolka a je potřeba ho vypálit. Takhle to dělá tchán, který má 2.0TDi a jezdí s tím trasy kolem 20-25 km tam a z5. DPF občas zregeneruje dle návodu a jezdí tak už 100t km bez újmy.
1.6D a 1.6TDi jsou krapet jiné motory. 1.6D byl nesmrtelný motor a mohlo se do něj lít prakticky cokoliv a furt to jezdilo. Moderní 1.6TDi už taková není. Jelikož mne tyhle motorizace moc nezajímají, tak nevím, zda se už k němu dává šestikvalt nebo furt jenom 5. Pět je totiž málo
Golf nebo Octa, asi jedno jest. Hledal bych něco, co bude méně ojeté a více zachovalé...s dobrou historií. Což bude asi fuška.
1.6D a 1.6TDi jsou krapet jiné motory. 1.6D byl nesmrtelný motor a mohlo se do něj lít prakticky cokoliv a furt to jezdilo. Moderní 1.6TDi už taková není. Jelikož mne tyhle motorizace moc nezajímají, tak nevím, zda se už k němu dává šestikvalt nebo furt jenom 5. Pět je totiž málo
Golf nebo Octa, asi jedno jest. Hledal bych něco, co bude méně ojeté a více zachovalé...s dobrou historií. Což bude asi fuška.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Jaké auto cca 350tis?
Já na to nijak nespěchám, třeba stávající auto jsem hledal dva roky. To že 1,6D z jedničkového Golfu a současná 1,6TDi je úplně něco jiného samozřejmě vím, já jen vzpomínal na své začátky. Ale na toho Golfa vzpomínám v dobrém. i když bez problémů nebyl - hlavně kastle. Jako tak nějak si říkám když mi vždy stačil nízkovýkonový diesel - kolik měl ten Golf ani nevím, pak 51kW a nyní 55kW tak by pro mne ta 1,6TDi mohla snad být dostačující. Ale třeba to ten Golf nebude. Napadá někoho ještě něco jiného? Manželce se třeba líbí Tiguan, já bych ho taky mohl, jen ten by v mém limitu byl už hodně vylítaný.
Re: Jaké auto cca 350tis?
Diesla na 2x 13km z prace a do prace. To fakt chces ....
Ber benal.
Ber benal.
Re: Jaké auto cca 350tis?
No spíš to benzín bude ale asi ten výběr o rok odložím a budu asi vybírat nové s rozpočtem 400-450 tis.
Re: Jaké auto cca 350tis?
No neuběhl ještě ani měsíc a už jsem rozpočet zvýšil na cca 450tis a raději bych asi nové. U ojetiny 2-4 roky staré mám obavy že bych do toho musel sypat víc než do současné skoro 14ti leté ojetiny. Spíš teda benzín, kufr velký (400l jsem byl ochotný u Merivy, kterou jsem propásl - nejde už zadat do výroby) teď spíš min. 480l. Výbavu bych rád spíš vyšší (autoklima - ještě lépe 2zónová, tempomat, palubní PC, vyhřívaná sedadla, park. kamera nebo alespoň senzory atd.). Zvažoval jsem Rapid ale ten neschválila manželka a mám obavy že stejně by dopadlo Toledo. Nerad bych něco co bude mít vysokou spotřebu, ale vím že jako u dieselu to nebude. Prostě něco jakž takž úsporného v rámci benzínů. Nerad bych ale tříválec. Platí stále že to nesmí být sedan a preferoval bych asi kombi. Ročně najedu cca 17-20tis. Z toho je denně 2x13km do a z práce. Napadne Vás něco?