Volkswagen obecne

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od x2005 »

GTE je "obyčejný" hybrid zavřený do klasického Passatu Variant. Což je vlastně dobře, protože kdo je zvyklý na VW, tak naskočí a jede. Tj. nemusí si zvykat na nějaký japonský ergonomický komix (jeden místní uživatel japonského hybridu snad promine tuhle mírnou nadsázku).

Pokud se oprostím od nákupní ceny a vůbec myšlenky kupovat si hybrid do vlastnictví, tak lze GTE pochválit. Snad jen název GTE zbytečně vzbuzuje nějaké asociace s GTI (jako že sport), ale o sport určitě nejde. Pokud by se to jmenovalo třeba Passat Blue Hybrid, tak by to bylo asi pochopitelnější.

Mile překvapí ticho a kultivovanost provozu. Připojení odpojení jednotlivých motoru je nepostřehnutelné jak akusticky, tak i absencí nějakého cuknutí nebo snad ztráty tahu. I přechod i čistě elektrického režimu na hybridní po kompletním vybití aku lze pozorovat jen změnou grafiky na ActiveInfoDisplay (digitální "tacho") a zhasnutím LEDky elektro režimu.

Čistě elektrický režim funguje naprosto normálně a použitelně v provozu ve městě i na okresce. Při kickdownu i v plně elektrickém režimu se okamžitě připojí spalovací motor, takže například připojení se do provozu z vedlejší ulice nebo předjíždění lze absolvovat bez výměny spodního prádla. Opět pochvala. Pokud jízdo v elektrickém režimu zcela vybijete akumulátory, tak se v hybridním režimu při cca 100km mixu město/vesnice/okreska nedobily ani o kilometr dostupného dojezdu. Ale hybridní režim dále fungoval, auto podle potřeby odpojovalo spalovací motor a dokázalo použít elektromotor pro udržování rychlosti a pomáhat krátkodobě při akceleraci.

Už klasický benzínový passat je velmi tichý, ale tady je ticho ještě lepší. Já mám rád ticho a tohle se mi opravdu velmi líbí. A to nejen v elektro režimu, ale i v hybridním režimu krásně tichá a pohodová jízda.

Dokonce i předjíždění na okreskách je lepší než jsem očekával. Klasická situace, kdy jede "vláček" vozidel rychlostí 80 až 100, kickdown, zapojí se všechny motory, spalovací motor se vytočí až k 6 tisícům otáčkám, akcelerace na potřebných 120 až 160, bezpečné předjetí, sundání nohy z plynu. Subjektivně naprostý pocit sucha a bezpečí. Předjíždění určitě není horší než třeba 1.8TSI 7DSG ve stejném voze.

Kdy to auto nedává smysl jsou svižný/rychlý přesuny po dálnici. Tady si myslím, že klasický 1.8TSI / 2.0TSI udělá lepší službu se stejnou spotřebou a pořizovací cenou o několik set tisíc nižší.


Závěr: Koupil bych si to? NE! Do majetku s představou následné neprodejnosti a obavou o ceny pozáručního servisu bych to opravdu nechtěl. Chtěl bych v tom jezdit? Ano, na provoz po městě nebo kombinované ježdění po okreskách je to příjemné auto. Pokud bude v budoucnosti existovat například dvouletý operák s rozumnou cenou, klidně bych si to jako druhý auto pořídil s tím, že bych měl využijí pro jeho přednosti.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od x2005 »

Ještě otáčky při 100 a 120 tacho. Popravdě to na aktivním displeji nejde moc přesně odečíst. Měl jsem zvolit větší odstup rychlostí.
gte120kmh.jpg
gte120kmh.jpg (351.77 KiB) Zobrazeno 3316 x
GTE100kmh.jpg
GTE100kmh.jpg (353.64 KiB) Zobrazeno 3316 x
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od x2005 »

Po nastratování (teda spíš aktivování vozu do plně elektrického režimu) má místo spolujezdce klimatizaci pouze v režimu ECO. :-o
GTE-spolujezdec-pouze-eco.jpg
GTE-spolujezdec-pouze-eco.jpg (138.31 KiB) Zobrazeno 3314 x
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od x2005 »

Chtěl jsem si vyzkoušet, jak je to s nabíjením v běžném životě. Prostě "zastavím se na kávu a dobiju baterku", jak to občas říkají někteří propagátoři elektromobility. Nepřepokládal jsem, že by káva stačila, tak jsem si domluvil oběd. Zajel jsem do podzemích garáží, našel jedinou nabíječku volnou, připojil jsem auto, zaplatil jsem dobíjení........ a nabíječka prostě nedobíjela. Po 40 minutách zkoušení různých kabelů dodaných k vozu, telefonátech s podporou dobíjecí společnosti, vzdáleném restartu dobíjecího stojanu jsme společně s hotline usoudili, že nabíjecí stojan je asi rozbitý. Auto se totiž normálně doma nebo v práci na prodlužovačce dobíjelo předtím i potom. Nedovedu si představit, že se mi tohle stane s čistým elektromobilem. To už by nebyla tak veselá historka.

Takže nemám představu, kolik procent lze dobít během pojídání rychlo oběda hotovky (cca 45 minut).
GTE-doba-nabijeni.jpg
GTE-doba-nabijeni.jpg (56.72 KiB) Zobrazeno 3306 x

V čistě elektrickém režimu dostupné kilometry mizí rychleji, než jsem čekal. To jsem jel klidnou jízdu v rámci provozu. Možná jsem nezačal včas používat dobíjecí režim B, ale i tak mě možnost reálného čistého elektrodojezdu moc neuspokojila. Rádce mi napovídal, že když vypnu klimatizaci, tak získám 14 kilometrů dojezdu, ale já chci jet normálně jak jsem zvyklý.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od honziss »

x2005 píše:Po nastratování (teda spíš aktivování vozu do plně elektrického režimu) má místo spolujezdce klimatizaci pouze v režimu ECO. :-o
GTE-spolujezdec-pouze-eco.jpg
Bezna vec u hybridu. NX topi/klimatizuje jen predni sedadla kdyz se po odemceni neotevrou zadni dvere. Prius dokonce topi/chladi jen misto ridice. U obou se to ale da nastavit v menu, u golfa to pujde taky.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od x2005 »

Ještě existuje tlačítko GTE, které zapne režim GTE, ve kterém se má jako něco dít. Ale mimo namalování loga GTE na aktivním displeji, to zapne nevypnutelný generátor falešného zvuku, což mě prostě vadí, jak jsem to po dvou předjetích hned vypnul. Myslím, že kickdown přinese podobnou akceleraci bez falešného zvuku. Za mě zbytečné.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27934
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od řidičBOB »

GTE!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
ninko
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: pát 14 čer 09:50

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od ninko »

Kde by sa dali zistit prevodove pomery 6st. manualnej prevodovky vo VW Touran 1,4tsi 110kW a 7.st DSG v 1,8tsi 132kW? Rad by som vedel, kolko to toci na dialnici. V okoli na salonoch same tdi-cka maju
thesis, c3, bravo
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27934
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od řidičBOB »

...u prodejce?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od TomZ »

ninko píše:Kde by sa dali zistit prevodove pomery 6st. manualnej prevodovky vo VW Touran 1,4tsi 110kW a 7.st DSG v 1,8tsi 132kW? Rad by som vedel, kolko to toci na dialnici. V okoli na salonoch same tdi-cka maju
Pripadne zkus vw forum. Jestli ti to pomuze, tak 1.4tsi dsg pri 130km/h v Touranu toci cca 2.300 ot/min.
Odpovědět