Volkswagen obecne
Re: Volkswagen obecne
To je pro mě trochu z ruky, asi nakonec zkusím TUKAS nebo ISR.
Re: Volkswagen obecne
Me by spis zajimalo jakou to ma tu skutecne opravdovou nenormovanou realnou spotrebu.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
Dálnice lehce nad limit je cca 8. Tam to ale primárně asi není určené. V kombinaci s okreskami a městem to už vychází líp, ale psaných 1,6/100 to fakt není
- Přílohy
-
- IMG_1756.JPG (82.74 KiB) Zobrazeno 3105 x
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Volkswagen obecne
Ok, dik. Pri prumeru 65 kmh mam najetou spotrebu kolem 6,5 l (1.4 TSI v Golfu+), cili to bere ± stejne a jedine kde to muze jit poznat je fakt az to mesto. To uz myslim psal honziss na konto hybridniho NX.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
Dneska cesta do práce - prakticky město:
- Přílohy
-
- IMG_1765.JPG (85.09 KiB) Zobrazeno 3025 x
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Volkswagen obecne
jj, mesto se da v extremu i za 5, dalnice pri 150 je 10. Zalezi do jake rychlosti a v jakem rozsahu umi hybridni system pomahat spalovacimu motoru (NX je to jen do 150ti) a od jake rychlosti pri zpomalovani niz umi odpojit spalovaci motor (NX pod 80, novy prius pod 110). Zkousel jsem ted novej Prius a dalnice Zlicin - Beroun - Zlicin pri 140 tempomatovych (cca 30% trasy), jinak provoz brzdil bylo za 4,7l.ctrl_j píše:Ok, dik. Pri prumeru 65 kmh mam najetou spotrebu kolem 6,5 l (1.4 TSI v Golfu+), cili to bere ± stejne a jedine kde to muze jit poznat je fakt az to mesto. To uz myslim psal honziss na konto hybridniho NX.
Jak tohle funguje v GTE? A jak velkej to ma realnej EV dojezd v soucasnem pocasi?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Volkswagen obecne
Tech kombinacnich 6,8 l beru. On i ten rychlostni prumer je relativni, protoze zalezi jak je dosazen. Je rozdil jet vicemene celou dobu konstantne vs. stridat pomalou / rychlou jizdu s castou akceleraci.
Ta mestska spotreba GTE je ale pro me trochu zklamani, to je vicemene totez jak s beznou 1.4 TSI. Cekal jsem neco jako 6,5.
Ta mestska spotreba GTE je ale pro me trochu zklamani, to je vicemene totez jak s beznou 1.4 TSI. Cekal jsem neco jako 6,5.
- Přílohy
-
- okres-dalnice-mesto.jpg (68.02 KiB) Zobrazeno 2980 x
-
- mesto.jpg (198.2 KiB) Zobrazeno 2980 x
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
Nic takového - zázraky se konají jenom na papíře. Nutno podotknout, že to je v režimu "hybrid" a více/méně předpisově. To auto má pohotovostní hmotnost 1735kg, což je vcelku hodně.
Pokud bych k tomu měl napsat pár řádků, tak předně bych se zamýšlel na smyslem toho auta... Za cenu, která s příplatky osciluje kolem 1,5mio, se jakákoliv smysluplnost vytrácí. Pokud to soudný člověk srovná s klasickou 1,4TSI ve stejné výbavě, tak je v plusu někde kolem 500tis a ty zřejmě nikdy neprojezdí. Pokud bude mít chuť utratit 1,5mio za Lidový vagen, tak může vybírat mezi biTDI nebo 2.0TSI 280k a obojí navíc v provedení 4x4. Spotřebou na tom nebude úplně jinde ani s tím benzínovým dvoulitrem, pokud značnou část cest, budou dělat dálnice. Ve městě ty nůžky budou asi krapet víc rozevřené, ale při srovnání nějakého delšího úseku (třeba 10 000km) to nebude žádná tragédie a osobně bych tipoval rozdíl max. 2l/100km. U biTDI rozdíl ve spotřebě nebude žádný nebo lehce ve prospěch dieselu a to asi zejména díky 7DSG vs. 6DSG v GTE...i když 6tka je docela dlouhá. Takže ekonomicky to nedává žádný smysl a pokud do toho nebudeme plést pokřivený a křivácký systém dotací, tak to tak i zůstane.
Tím nechci vůbec GTE hanit! Nic jsem od toho nečekal a dokonce jsem znám tím, že tomuto typu aut moc neholduji. GTE ale bylo příjemným překvapením. Pro mne zejména fakt, že tam vše pracuje precizně a neznatelně. Když se řidič nekoukne na tamagoči, které je mimochodem ve svém nej zobrazení pěkně nepřehledné, tak ani nepozná, jestli jeden na elektromotor nebo na spalovák; což mne vede k dalšímu plusu a tím je neuvěřitelné ticho. I projev jednačtyřky je utlumený na maximum, aby neobtěžoval posádku.
Je to klasický plug-in, takže v balení dva kabely - jeden do zásuvky z wokna a druhý je pětikolík. Při plném nabití se objevuje zpravidla dojezd čistě na elektriku 41 km. Ten ale velmi rychle klesá, ať již v režimu elektrického pohonu (což je pochopitelné), tak v režimu hybrid. V tomto režimu to klesá někam k 28-30 km dojezdu a systém to tam tak nějak udržuje pořád - to platí o okreskách nebo městě. Při dálničních rychlostech je elmotor úplně OFF. Celý systém připojování a odpojování si žije vlastním životem a musím říct, že to opravdu funguje na 1*. Zajímavostí je možnost voliče DSG do písmene B, kdy se to začne chovat jako klasický elektromobil a při sundání nohy z plynu, začne auto okamžitě brzdit a maximálně rekuperovat. Stejně, jako u elektromobilu, to chce chvilku cviku s plynem, aby bylo dojíždění k přechodům, semaforům, atd. plynulejší. Rekuperace je samozřejmě zásadním faktorem i u tohoto hybridu.
Co se týče jízdních vlastností, tak zde je samozřejmě znát, že nějaké kilo navíc zde je. Hlavně v zatáčkách, na sněhu a při brzdění na ne úplně adhezním povrchu. Není to nic drastického, ale je potřeba s tím počítat - hlavně u té brzdné dráhy.
Ale abych nebyl toliko pozitivní - štvou mne dvě věci: první je fakt, že auto vždy "startuje" na elektro. A s tou souvisí i ta druhá - ráno bylo -14 a auto nemám v garáži, bo tam není místo. Obvykle to řeším tak, že když se vracím se psem z ranní procházky, tak si nastartuji, pustím výhřev skla/sedačky/volantu a tak. Uklidím psa a do cca 5-7 minut jedu. V autě už je většinou teplo. V GTE ovšem ne...v elektormódu se sice auto jakože "nastartuje", ale netopí ani soustava a ani sedačky. Nevím, zda to lze někde nastavit, aby to startovalo na motor, ale v menu to po nahození nejde přepnout na jinou možnost - elektro - hybrid - dobíjení aku...prostě nelze. Možná to řeší údajná možnost nastavování přes car-net, která by měla umožňovat, pokud je auto v nabíječce, pouštět třeba topení....což by byla taková obdoba nezávislého topení. Jenomže to má háček - když člověk celý den jezdí na hybridní mód, tak tam opravdu má permanentní dojez někde kolem těch 30 km. Když pak dojedu domů, tak tendence dát to na nabíječku, abych získal + 11 km, které mi stejně velmi brzy odejdou, je velmi malá. Ale je to asi o zvyku...
Interiér se od klasického Passatu odlišuje drobnostmi - zejména jiné tamagoči a ovládací butóny hybridního systému/voleb profilů jízdy. Nelze si nevšimnout podsvícení do modra, kdy modrou barvu najdeme třeba i na třmenech nebo jemných linkách na karoserii. Opravdu pěkné je modré prošití volantu!
Btw: samozřejmě se dá se spotřebou kouzlit. Já mám kancl na Ruzyni...sednu do auta, najedu na hybrid, ať to topí co nekdřív, sjedu Evropskou na reguperační Bčko a pak to shodím do elektra...a spotřeba klesá a klesá:
Pokud bych k tomu měl napsat pár řádků, tak předně bych se zamýšlel na smyslem toho auta... Za cenu, která s příplatky osciluje kolem 1,5mio, se jakákoliv smysluplnost vytrácí. Pokud to soudný člověk srovná s klasickou 1,4TSI ve stejné výbavě, tak je v plusu někde kolem 500tis a ty zřejmě nikdy neprojezdí. Pokud bude mít chuť utratit 1,5mio za Lidový vagen, tak může vybírat mezi biTDI nebo 2.0TSI 280k a obojí navíc v provedení 4x4. Spotřebou na tom nebude úplně jinde ani s tím benzínovým dvoulitrem, pokud značnou část cest, budou dělat dálnice. Ve městě ty nůžky budou asi krapet víc rozevřené, ale při srovnání nějakého delšího úseku (třeba 10 000km) to nebude žádná tragédie a osobně bych tipoval rozdíl max. 2l/100km. U biTDI rozdíl ve spotřebě nebude žádný nebo lehce ve prospěch dieselu a to asi zejména díky 7DSG vs. 6DSG v GTE...i když 6tka je docela dlouhá. Takže ekonomicky to nedává žádný smysl a pokud do toho nebudeme plést pokřivený a křivácký systém dotací, tak to tak i zůstane.
Tím nechci vůbec GTE hanit! Nic jsem od toho nečekal a dokonce jsem znám tím, že tomuto typu aut moc neholduji. GTE ale bylo příjemným překvapením. Pro mne zejména fakt, že tam vše pracuje precizně a neznatelně. Když se řidič nekoukne na tamagoči, které je mimochodem ve svém nej zobrazení pěkně nepřehledné, tak ani nepozná, jestli jeden na elektromotor nebo na spalovák; což mne vede k dalšímu plusu a tím je neuvěřitelné ticho. I projev jednačtyřky je utlumený na maximum, aby neobtěžoval posádku.
Je to klasický plug-in, takže v balení dva kabely - jeden do zásuvky z wokna a druhý je pětikolík. Při plném nabití se objevuje zpravidla dojezd čistě na elektriku 41 km. Ten ale velmi rychle klesá, ať již v režimu elektrického pohonu (což je pochopitelné), tak v režimu hybrid. V tomto režimu to klesá někam k 28-30 km dojezdu a systém to tam tak nějak udržuje pořád - to platí o okreskách nebo městě. Při dálničních rychlostech je elmotor úplně OFF. Celý systém připojování a odpojování si žije vlastním životem a musím říct, že to opravdu funguje na 1*. Zajímavostí je možnost voliče DSG do písmene B, kdy se to začne chovat jako klasický elektromobil a při sundání nohy z plynu, začne auto okamžitě brzdit a maximálně rekuperovat. Stejně, jako u elektromobilu, to chce chvilku cviku s plynem, aby bylo dojíždění k přechodům, semaforům, atd. plynulejší. Rekuperace je samozřejmě zásadním faktorem i u tohoto hybridu.
Co se týče jízdních vlastností, tak zde je samozřejmě znát, že nějaké kilo navíc zde je. Hlavně v zatáčkách, na sněhu a při brzdění na ne úplně adhezním povrchu. Není to nic drastického, ale je potřeba s tím počítat - hlavně u té brzdné dráhy.
Ale abych nebyl toliko pozitivní - štvou mne dvě věci: první je fakt, že auto vždy "startuje" na elektro. A s tou souvisí i ta druhá - ráno bylo -14 a auto nemám v garáži, bo tam není místo. Obvykle to řeším tak, že když se vracím se psem z ranní procházky, tak si nastartuji, pustím výhřev skla/sedačky/volantu a tak. Uklidím psa a do cca 5-7 minut jedu. V autě už je většinou teplo. V GTE ovšem ne...v elektormódu se sice auto jakože "nastartuje", ale netopí ani soustava a ani sedačky. Nevím, zda to lze někde nastavit, aby to startovalo na motor, ale v menu to po nahození nejde přepnout na jinou možnost - elektro - hybrid - dobíjení aku...prostě nelze. Možná to řeší údajná možnost nastavování přes car-net, která by měla umožňovat, pokud je auto v nabíječce, pouštět třeba topení....což by byla taková obdoba nezávislého topení. Jenomže to má háček - když člověk celý den jezdí na hybridní mód, tak tam opravdu má permanentní dojez někde kolem těch 30 km. Když pak dojedu domů, tak tendence dát to na nabíječku, abych získal + 11 km, které mi stejně velmi brzy odejdou, je velmi malá. Ale je to asi o zvyku...
Interiér se od klasického Passatu odlišuje drobnostmi - zejména jiné tamagoči a ovládací butóny hybridního systému/voleb profilů jízdy. Nelze si nevšimnout podsvícení do modra, kdy modrou barvu najdeme třeba i na třmenech nebo jemných linkách na karoserii. Opravdu pěkné je modré prošití volantu!
Btw: samozřejmě se dá se spotřebou kouzlit. Já mám kancl na Ruzyni...sednu do auta, najedu na hybrid, ať to topí co nekdřív, sjedu Evropskou na reguperační Bčko a pak to shodím do elektra...a spotřeba klesá a klesá:
- Přílohy
-
- IMG_1768.JPG (95.37 KiB) Zobrazeno 2948 x
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time